Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva betyr dette:


Huldra

Recommended Posts

Jeg føler meg hauggammel siden jeg spør om dette, men nå har nysgjerrigheten tatt overhånd.. I noen tråder; enten i tittel eller innlegg, eller andre steder på nett; når folk skriver en kommentar eller noe lignende, så hender det at de slenger med noen ^^ eller O_o eller O_Ooo eller noe i den duren. Hva i alle land og dager er det for noe? Skal det forestille en form for smiliey? Og hvor kommer dette fra? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Ovenfor er jo forklaringen på hvordan smaylisen ser ut.

:lol: kan jo også skrives som: ^^, | ^.^ | ^-^ | ^_^

Og :) kan skrives som: o.o | O.o |o.O | o.Ô | oo | OO

De kommer av god fantasi for og utrykke humør og ansiktsutrykk på nettet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^^= :D , du ser det på øynene.

O.o = :) , lignende o'er i forskjellige str.

Kommer vel fra msn tror jeg.

Takk for forklaring, Wilma også! :D

Selv bruker jeg {:-o] eller : ) sammen med ^^ og andre for å unngå ikonene som jeg syns til tider det kan bli litt mye av. Selv bare med tegn så blir det til tider litt for mye syns nå jeg. Gode svar på hva det betyr har du fått fra før.

Hey - er ikke du eldre enn meg?? :lol:

hehehe... Godt det ikke er bare er jeg som føler meg høgg- gammel og ikke forstår en shitt av det der.. ;)

Hah-haha! Ja, vi er tydeligvis flere som har gått glipp av ett eller annet.. :D

Jeg foretrekker når smileyene blir gjort om til sånne fjes forumet har ;)

Men altså, hvis du foretrekker at smilyene blir gjort om til fjes slik som disse på forumet, hvorfor bruker ikke folk koden for de, eller trykker på smilyene slik at de blir til fjes? :)

:) kan man bare skrive : blink : og så blir det en slik ;) , eller : ahappy : blir til :) . Man kan jo kjapt lære seg koden på de man bruker oftest, og disse to er jo faktisk på framsiden av smilyeboksen når man skriver innlegg også, i alle fall når man bruker full editor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, hvis du foretrekker at smilyene blir gjort om til fjes slik som disse på forumet, hvorfor bruker ikke folk koden for de, eller trykker på smilyene slik at de blir til fjes? ;)

:) kan man bare skrive : blink : og så blir det en slik :lol: , eller : ahappy : blir til :) . Man kan jo kjapt lære seg koden på de man bruker oftest, og disse to er jo faktisk på framsiden av smilyeboksen når man skriver innlegg også, i alle fall når man bruker full editor.

Jeg gjør jo det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør jo det? :lol:

Ja, men andre gjør det ikke, og det skjønner jeg ikke når man er på dette forumet i alle fall. Andre steder, hvor det ikke finnes slike smiley-fjes, så skjønner jeg det jo! :) Tenkte kanskje du hadde noen tanker om hvorfor de ikke bruker fjesene, men det har du kanskje ikke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men andre gjør det ikke, og det skjønner jeg ikke når man er på dette forumet i alle fall. Andre steder, hvor det ikke finnes slike smiley-fjes, så skjønner jeg det jo! :) Tenkte kanskje du hadde noen tanker om hvorfor de ikke bruker fjesene, men det har du kanskje ikke! :lol:

Jeg bruker ^^ endel, særlig når jeg føler jeg allerede har brukt for mange smilyes i innlegget fra før. Også liker jeg den ganske godt, til tross for at det bare er to "hauger" ved siden av hverandre ser den så fornøyd ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ^^ endel, særlig når jeg føler jeg allerede har brukt for mange smilyes i innlegget fra før. Også liker jeg den ganske godt, til tross for at det bare er to "hauger" ved siden av hverandre ser den så fornøyd ut :lol:

Haha! Og jeg som i begynnelsen trodde folk "kom borti" noen taster, at de hadde slurvet med skrivingen og at det var en form for trykkfeil.. :) Men nå vet jeg jo hva jeg skal tolke disse haugene som! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i hulleste betyr det ? :)

Personlig bruker jeg ingen slike tegn. Kun ":-)" og ":-)" veldig enkelt og forstå :lol:

Casper FTW - FTW = For The Win, altså det jeg sier i bunn og grunn er at Casper er best :)

!!11! - 1 symboliserer (haha) at man er ivrig, taster litt feil og sånn, skjer jo gjerne at man skriver 1-tall istedenfor utropstegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...