Gå til innhold
Hundesonen.no

LP1 i Oslo i nærmeste framtid?

SiriEveline

Recommended Posts

• Svar 124
  • Created
  • Siste svar
Stevnet er 23-24. januar i Flatebyhallen som ligger i Enebakk. Påmeldingsfristen er 30 desember, og det er såvidt jeg vet, første 2010-stevnet i Oslo-området.

Det står i terminlista at AG er 23. og LP 24.

Valpeshow en av dagene, mener det var 24.

Om det er to ringer i Flatebyhallen så er det litt dumt for min del. I tilfelle LP2 og LPelite havner i ulike ringer og jeg må inn ca samtidig.

Var det ikke to ringer i klasse 1 i år? Altså stor sannsynlighet for at det er flere LP-ringer, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner jeg mer informasjon om LP-stevnet på Alna, utenom det lille som står på terminlisten?

Altså hvor står det hvilken dag (evt. klokkeslett) og hvilke dommere?

Fristen gikk jo ut 30.10.2009.. men hvordan vet man liksom om det har vært en dommerendring osv.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor finner jeg mer informasjon om LP-stevnet på Alna, utenom det lille som står på terminlisten?

Altså hvor står det hvilken dag (evt. klokkeslett) og hvilke dommere?

Fristen gikk jo ut 30.10.2009.. men hvordan vet man liksom om det har vært en dommerendring osv.?

Her er annonsen til Norsk Collieklubb hvert fall. Oppmøtetid får du på PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er to ringer i Flatebyhallen så er det litt dumt for min del. I tilfelle LP2 og LPelite havner i ulike ringer og jeg må inn ca samtidig.

Det må jo arrangøren ta hensyn til, også sier du ifra når du kommer dit at du starter i to klasser. Da putter de deg sikkert inn så det ikke krasjer. Såpass må de kunne gjøre *overbevist*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo arrangøren ta hensyn til, også sier du ifra når du kommer dit at du starter i to klasser. Da putter de deg sikkert inn så det ikke krasjer. Såpass må de kunne gjøre *overbevist*

Ja, jeg bare hater å stresse :rolleyes2: Spørs hvor godt jeg klarer å konsentrere meg om jeg følger med på bedømmingen i ringen ved siden av med et halvt øye :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg bare hater å stresse :rolleyes2: Spørs hvor godt jeg klarer å konsentrere meg om jeg følger med på bedømmingen i ringen ved siden av med et halvt øye :D

Men går ikke ofte 1 og 3 i en ring, og 2 og elite i den andre? Eller er det bare noe jeg har fått for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men går ikke ofte 1 og 3 i en ring, og 2 og elite i den andre? Eller er det bare noe jeg har fått for meg?

Det varierer veldig. Men som oftest tar de faktisk 3 og elite i samme ring, da den ringen må være større enn for 1 og 2. Tenk når jeg får enda en hund å konkurrere med da :D Da tror jeg at jeg må kopiere meg selv, evt begynne å leie inn "handlere" i lydighetsringen også :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer veldig. Men som oftest tar de faktisk 3 og elite i samme ring, da den ringen må være større enn for 1 og 2. Tenk når jeg får enda en hund å konkurrere med da :D Da tror jeg at jeg må kopiere meg selv, evt begynne å leie inn "handlere" i lydighetsringen også :rolleyes2:

Haha :D Får håpe det stopper med tanken, det blir litt for feil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer veldig. Men som oftest tar de faktisk 3 og elite i samme ring, da den ringen må være større enn for 1 og 2. Tenk når jeg får enda en hund å konkurrere med da :blink: Da tror jeg at jeg må kopiere meg selv, evt begynne å leie inn "handlere" i lydighetsringen også :icon_redface:

I fjor gikk LP 1 i to ringer, dvs. at tannvisning, fellesdekk og lineføring gjorde man i LP1 i en ring, og så gikk man over i en annen ring og gjorde resten av øvelsene.

LP2, 3 og elite gikk vel samtidig to forskjellige ringer så vidt jeg husker... ?

Noen som kan bekrefte/avkrefte bytte av dag for LP1 på Alna??? :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan bekrefte/avkrefte bytte av dag for LP1 på Alna??? :icon_redface:

Jeg har en venn i collieklubben som sier det ikke er noe bytte.

Edit: Der kom PM, og klasse 1 er flyttet til søndag - da er ikke collieklubben enig med seg selv...

Mer penger vil de også ha, fordi De har gjort en feil og satt feil påmeldingsavgift når en melder på elektronisk. Right...

Edit 2: I *******, klasse 1 starter klokka ÅTTE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venn i collieklubben som sier det ikke er noe bytte.

Edit: Der kom PM, og klasse 1 er flyttet til søndag - da er ikke collieklubben enig med seg selv...

Mer penger vil de også ha, fordi De har gjort en feil og satt feil påmeldingsavgift når en melder på elektronisk. Right...

Takk! I ******* tiltredes, må for svarte ****** (også!) opp før jeg har lagt meg jeg da... *sutre videre* :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått startnummer.. og kl 8 på søndag stemmer for Klasse 1. Håper virkelig vi får startet!

Men er det da utstilling på søndagen også? Og de andre lydighetsklassene på lørdag? Er veldig interessert i å få med meg utstillingene, og supert å kun måtte dra opp en dag.

(fant det i programmet, tok bare litt krefter og få åpnet det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått startnummer.. og kl 8 på søndag stemmer for Klasse 1. Håper virkelig vi får startet!

Men er det da utstilling på søndagen også? Og de andre lydighetsklassene på lørdag? Er veldig interessert i å få med meg utstillingene, og supert å kun måtte dra opp en dag.

Collie eksteriør og valpeshow bedømmes søndag, som det framgår på PM.

Klasse 2, 3 og elite går lørdag.

Hvilket startnummer har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startnummer 0120.

Skal du også være med forresten?

Ellers er det ikke noe inngangsbetaling når man kommer dit? For tilskuere tenker jeg på?

Og hva gjør man med mellomlegget, jeg er blakk liksom! (muligens får jeg lønn imorgen men tviler sterkt) Syntes også det er dårlig gjort at man skal måtte betale fordi de har gjort en feil, det må jo være en slags regel på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startnummer 0120.

Skal du også være med forresten?

Ellers er det ikke noe inngangsbetaling når man kommer dit? For tilskuere tenker jeg på?

Og hva gjør man med mellomlegget, jeg er blakk liksom! (muligens får jeg lønn imorgen men tviler sterkt) Syntes også det er dårlig gjort at man skal måtte betale fordi de har gjort en feil, det må jo være en slags regel på det?

Vi skulle gå, men jeg har andre avtaler den søndagen som jeg enda ikke vet om jeg får flyttet. Vi får se.

Ikke alle arrangører tar adgangspenger, det står ikke noe i PM - men det koster å parkere bilen. Men et startnummer gir gratis adgang for en person.

Mellomlegget er deres problem, jeg har betalt det som ble trukket da jeg meldte på elektronisk (en sum arrangør setter, jeg kan ikke da velge hvor mye jeg vil betale), og jeg har fått startnummeret, at de har gjort en feil er ikke min skyld. Jeg har ikke hørt om noen regler på det, har ikke hørt om lignende skje før heller, men i det de gir meg startnummeret har de akseptert min påmelding og betaling, og jeg har fått adgangstegnet til å gå i ringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle gå, men jeg har andre avtaler den søndagen som jeg enda ikke vet om jeg får flyttet. Vi får se.

Ikke alle arrangører tar adgangspenger, det står ikke noe i PM - men det koster å parkere bilen. Men et startnummer gir gratis adgang for en person.

Mellomlegget er deres problem, jeg har betalt det som ble trukket da jeg meldte på elektronisk (en sum arrangør setter, jeg kan ikke da velge hvor mye jeg vil betale), og jeg har fått startnummeret, at de har gjort en feil er ikke min skyld. Jeg har ikke hørt om noen regler på det, har ikke hørt om lignende skje før heller, men i det de gir meg startnummeret har de akseptert min påmelding og betaling, og jeg har fått adgangstegnet til å gå i ringen.

Var det jeg ville tro. Det fremstår litt sånn i PM også, at de kun oppfordrer folk til å betale, men de krever ikke.. derfor tror jeg de rett og slett ikke har lov å kreve.

Det er jo nesten som om jeg skulle kjøpe noe på en butikk som var på tilbud, og så kommer jeg til kassen og så dukker det opp en mye høyere pris. Da er det faktisk en regel som sier at den prisen som står ved produktet er den prisen jeg som kund skal betale.. da kan ikke h*n i kassen si noe annet!

Og i dette tilfellet har vi jo allerede betalt og fått "kvittering" (startnummer).

Jeg får håpe de ikke tar igjen ved å ta inngangsbillett da! :) Men Tinka må bli hjemme hvis hun har løpetid ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får håpe de ikke tar igjen ved å ta inngangsbillett da! :) Men Tinka må bli hjemme hvis hun har løpetid ikke sant?

Som sagt, du har et startnummer, det gjelder som gyldig inngangsbillett for en person - det står på startnummeret ditt.

Tja, hadde hun vært en collie du skulle stille i juniorklasse tispe hadde du selvfølgelig hatt lov til å ha henne med. Men også utstillere skal ta hensyn når tispa har løpetid - for eksempel ha de i bilen eller i bur til hannhundene er ferdig bedømt, plassere seg et stykke fra ringen, det ansees som ufint å oppsøke lydighetsringen med en løpetidshund (uskrevne regler, riktignok, men det står eksplisitt i utstillingsreglene at en skal ta hensyn og at det ikke er lov til å ødelegge for andre).

Så hva er hensikten med å ha henne med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, du har et startnummer, det gjelder som gyldig inngangsbillett for en person - det står på startnummeret ditt.

Tja, hadde hun vært en collie du skulle stille i juniorklasse tispe hadde du selvfølgelig hatt lov til å ha henne med. Men også utstillere skal ta hensyn når tispa har løpetid - for eksempel ha de i bilen eller i bur til hannhundene er ferdig bedømt, plassere seg et stykke fra ringen, det ansees som ufint å oppsøke lydighetsringen med en løpetidshund (uskrevne regler, riktignok, men det står eksplisitt i utstillingsreglene at en skal ta hensyn og at det ikke er lov til å ødelegge for andre).

Så hva er hensikten med å ha henne med?

Nei eneste hensikt ville vært at hun slapp å være hjemme alene!? :) Altså det er ingen grunn til det egentlig, men skal muligens sove hos moren til samboer (bor like ved Alna) og da må jeg bare sørge for at jeg får pass til Tinka. Og jeg har garantert tenkt å oppsøke ringene og se på så mange collier som mulig og gjerne få med meg kl.1 så det er bare tull å ta med løpedamen (hvis hun så får det innen da).

Men startnummeret gjelder jo bare for meg selv da isåfall, hvis jeg skal ha med samboer og evt. andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har oppmøte kl 8 på lørdag, det blir moro... Må vel nesten være der i god tid før det og, i og med at vi har fått startnummer 0004 :)

Jeg er lite innstilt på å betale mellomlegget; sorry, det er ikke min skyld at de "driter" seg ut... Jeg vil gjerne furte over dommerbytte og jeg, men det får jeg neppe gjort mye med *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
    • Labrador Golden  Toller?  Det jeg gjorde når e skulle velge rase var å møte opp på treninger/konkurranse jeg synes var spennende og snakke med eiere og observere rasene e likte. Da får en bedre feeling for hvordan rasene er, hvis man møter flere individ av samme rasen. Mitt forslag -lykke til!  
    • Jeg tror hun bjeffer når hun blir stressa. Det brukes som en protest, under stress, som et språk hun bruker for det aller meste nå på sine eldre dager. Det hender hun tisser litt inne,som regel på min side av senga. Hun skjønner ikke helt greia med å gå på do før vi skal dra lenger. Hun er vant til åpen dør til hagen, så vi må følge henne rundt for å passe på at hun gjør det hun må før vi drar. Kom på at hun heller ikke vil være i et annet rom når vi er hjemme. Hun vil ikke ligge og hvile på et annet rom,da må vi være der sammen med henne. Vi hadde en som skulle reparere komfyren her ved to anledninger. Da var mannen oppe med reparatøren,mens jeg og hundene var i kjellerstua og på soverommet. Den ene gangen hadde jeg radioen på,da fikk hun ikke med seg at han kom. Den andre gangen bjeffa hun omtrent hele tiden de tre timene mannen var her. Hun vil ha tilgang til hele huset, slik hun har hatt siden vi flyttet hit for snart 6 år siden, og stengte dører er ikke greit. Da bjeffer hun hele tiden. Hun vil ikke være på soverommet og kjellerstua med stengt dør, ikke på soverommet, og hun vil ha oversikten slik at hun kan gå der hun føler for selv. Hun er fysisk sprek, men jeg er usikker på det mentale. Hun inviterer junior til lek selv,og synes det er veldig gøy en stund,men når hun ikke orker mer,så er hun så mild at hun ikke sier i fra klart nok til den yngste. Og junior er sterkere og naturlig nok mer utholdende,så da blir det for mye for henne. Junior vil mer enn gjerne løpe, leke og herje hele tiden,så vi må inn for å stoppe det ofte. Hun begynner jo å roe seg litt mer, men er fortsatt ganske umoden som lapphunden ofte kan være ganske lenge. Og da blir det mye bjeffing. Da skiller vi de. Det er jo ikke så lett å få gjort når de er alene,og derfor tenker vi det er best for den gamle at de er hver for seg. Men,hun bjeffer når de er alene sammen og junior ligger og sover også,så hvorfor,det vet vi ikke. Det eneste som stopper bjeffingen i alle situasjoner stort sett,er så lenge hun har en frossen kong eller noe annet å tygge på. Da er det som regel stille til hun er ferdig med det, og så er det på igjen med bjeffingen. Hun elsker mat,går helt i transe og koser seg så hun er helt i sin egen verden. Så ja,det er ikke bare en ting, men det mest utfordrende akkurat nå,er at det blir vanskelig når de ikke kan være alene i samme hus. Jeg har prøvd å snakke til henne via kamera for å roe henne når hun bjeffer så mye,men da eskalerer det enda mer fordi hun ikke ser meg. Og junior blir jo med i bjeffekoret,og står da å uler. Vi har heldigvis meget tålmodige naboer, men det går jo ikke i lengden når de hører lyden inn i husene sine i timevis. Jeg synes egentlig løsningen med at den gamle har hele huset med tilgang til kjeller, mens junior har gangen med en kompostgrind mellom de burde være en god løsning, men det synes altså ikke pensjonisten vår at var greit.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...