Gå til innhold
Hundesonen.no

Chongqing Dogs


Mari

Recommended Posts

Noen som vet om det finnes noen Chongqing Dogs (CQD) i Norgen? Det skal visstnok være importert noen individer til Skandinavia i følge rykter, men jeg vet ikke om det stemmer eller hvordan jeg isåfall kommer i kontakt med vedkommende.

Hadde satt pris på informasjon om noen har noe iallefall! :innocent:

Sær rase virker det som, og sjelden. Ikke akkurat vakker heller, men hver sin smak. Ser jo nesten ut som en blanding av Engelsk Bulldog og Basenji eller noe annet snålt. :) Men sjarmerende på sitt vis altså! :whistle:

Chinese Chonqing Dog Promotional Committee

Chinese Chonqing Dog

ChineseChongqingDogBreedingCenter3.JPG

(Det er ikke til meg altså..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ChineseChongqingDogBreedingCenter3.JPG

(Det er ikke til meg altså..)

Den der var stygg at den ble pen den :)

Fikk ikke helt svar på hva den ble holdt som en gang i tiden, men kom fram til at det var vakt/varslings hund. Stemmer det?

Fin størrelse på hunden da. Også har jeg sansen for dem ukuperte stå ørene, jeg liker stå ører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt noe sånt, men er veldig nysgjerrig, jeg også. I motsetning til deg har jeg ikke helt bestemt meg for om den er veldig vakker - eller slett ikke... Nesten noe menneskelig med uttrykket, nesten litt foruroligende.

Jo, som sagt jeg ser jo litt sjarmen. Men de virker som de er sånn halvnakne/delvis hårløse også, og det hele ble en litt snodig kombinasjon for meg. :innocent:

Den der var stygg at den ble pen den :)

Fikk ikke helt svar på hva den ble holdt som en gang i tiden, men kom fram til at det var vakt/varslings hund. Stemmer det?

Ja, det tror jeg. Og det stod noe om jakt på både villsvin og hare også. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...