Gå til innhold
Hundesonen.no

Omregistrering av hund

tuppetroll

Recommended Posts

Skrevet

En av mine hunder står som eid sammen med en annen person. Hunden har alltid bodd hos meg, er trent av meg, og all pleie har skjedd via meg. Kun et par dyrlegeutgifter og litt for er dekket av medeier. Jeg vil, av ymse grunner, nå ha hunden omregistrert til kun meg, men medeier nekter. Har jeg noen muligheter til å få omregistreringen til på noen måte?

Skrevet

Av egen erfaring, når jeg omplasserer hunder, så er NKK veldig strenge. De som står som eier på hunden må skive under. Har de feks. et mellomnavn som ikke er med i underskriften (men som står på stamtavlen), så har jeg fått det i retur.

Så jeg tror ikke du har noen omveier.

Skrevet

Det er vel klart at du ikke bare skal kunne si at "nå vil jeg eie hele denne hunden alene". Har dere en kontrakt? Hva sier den?

Dersom det er penger det står på, så kan du vel be om/kreve at medeier dekker halvparten av utgiftene du har/har hatt med hunden?

Skrevet
Det er vel klart at du ikke bare skal kunne si at "nå vil jeg eie hele denne hunden alene". Har dere en kontrakt? Hva sier den?

Dersom det er penger det står på, så kan du vel be om/kreve at medeier dekker halvparten av utgiftene du har/har hatt med hunden?

Medeier har i praksis vært en silent partner hele veien. Vi delte kjøpesummen da vi kjøpte valpen, og jeg har tilbudt meg å betale h*n ut det h*n har lagt ut der. Vi har ingen kontrakt da ingen av oss så det som nødvendig pga vi tidligere hatt andre bånd som bandt oss sammen. Det står ikke på penger, men at personen ikke lenger skal være en del av mitt liv. (Etter mitt ønske)

Jo- Muligheten er der. Jeg hørte nettopp om noen med miniatyrhund som har klart å få det igjennom NKK, det letteste er å ta det rett med NKK og høre hva som skal til.

Kan du sende meg en pm med litt mer info?

• 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...