Gå til innhold
Hundesonen.no

skryt til ditt for!

MarieR

Recommended Posts

Skrevet

noe du vil skryte over når det gjelder foret ditt?

etter en del startproblemer og om og men med oliver`s, har ask endelig "godtatt" det nye foret, og spiser som normalt. kun etter en måned på oliver`s er pelsen merkbarrt mye mykere og glattere. den slitte pelsen etter halsbåndet, har også blitt mye bedre, og det kun pågrunn av foret. :lol: avførings-mengden har også minsket merkbart :) at de leverer gratis på døra så lenge du bestiller foret, er også en fordel :lol: . men det er dumt for dem som ikke kjøper for der da..

Skrevet

Royal Canin er det beste fôret jeg har prøvd, og jeg har prøvd både Hill's og Ekanuba. Jeg er rett og slett strålende fornøyd med Royal! Det gir en skinnende blank pels og rene pene tenner :lol: Det smaker fortreffelig :) hihi.. Egen erfaring altså :):lol:

Skrevet

Etter litt startproblemer med eukanuba har han fått tykkere, mye blankere pels (selv i røytetiden), han har lagt på seg riktig, fått mye mer muskler (ikke bare fórets fortjeneste, men allikevel) han har kritthvite, flotte tenner, god ånde, god avføring, fiser ikke, lukter ikke hund (ikke at jeg vet om det har noe med fóret å gjøre, men allikevel)..

Skrevet

etter mangen års prøving frem og tilbake(med mangen fôr sorter) så har vi alltid fallt tilbake på Royal canin, grunnen er bedre pels og fast og fin avføring til en hver tid(så sant de ikke får noe annet blandet i).

Skrevet

Royal Canin er et topp for! hehe. foret med LABB før, ser stor forskjell på han nå, avføringen er myye bedre, pelsen har blitt kjempefin, har ikke dårlig ånde lengre, fiser ikke like mye som med LABB.slipper å bløte opp royal, stort pluss! :lol:

Skrevet

Etter at jeg brukete prcept i ett halvt år, gikk jeg over til eukanuba. Er veldig fornøyd. Hun har fått mye bedre pels og avføring. Ett topp for. Elwira synes også at det er gått. Selv om hun er en golden er hun veldig kresen :lol:

Skrevet

Troll her også...

Først å fremst prisen, å 20kg sekk... superbillig for, men ikke fordi det er et drittfor, men fordi salget er privat, å påslaget fra fabrikk til kunde er minimal i motsetning til freksempen spesific, hvor vet tjener MYE penger...

Buster liker det veldig godt, pelsen er blank, myk å fin...

Å som Djervekvinnen sier så er det norskproduser, ( sikkert også en grund til prisen)

www.troll-hundefor.no

Skrevet

Jeg kan skryte av at olivers leverer på døra og at lam fôret har god smak (endelig), ellers har jeg ikke mye positivt å si, har prøvd i noen uker nå å finne et nytt fôr da jeg ikke er helt fornøyd med fôret.

Skrevet
påslaget fra fabrikk til kunde er minimal i motsetning til freksempen spesific, hvor vet tjener MYE penger...

Ikke korrekt...vetrinærer tjener pengene sine på behandling av dyr..ikke på forsalg!!

En vetrinær tjener minimalt på salg av for, i likhet med zoohandelen, som tjener penger på REKVISITA til dyr..

-skal jeg så skryte av for, så vil jeg trekke frem, utenom Eukanuba - et for som heter Breeders Choice.Dette er også helt uten kunstige tilsetninger,og i motsetning til andre for, også uten hvete og soya.

Skrevet

Tequila går nå på et for som heter Robur, knall bra for!!! Syns jeg da...

Calina, du som har peil på dette... Har du noen meninger om det foret?

Skrevet

Bruker Norwegian Polar. Det er veldig billig, skånsomt og Chessea ELSKER det :) Også inneholder det kun naturlige ting. Ingen tilsetningsstoffer. Ulempen er vel at det tar mye plass i fryseren.

Skrevet

Har kun hørt vagt om dette foret - en av leverandørene våre selger det. :)

Jeg har ikke lest hverken sammensetning/innholdsfortegnelse eller prøvd det sev, så jeg skal ikke si noe.Men jeg har ikke hørt noe forferdelig negativt om det hvertfall.

Skrevet

Han går nå på eukunuba. Når han skal gå over på voksen foret så skal jeg prøve royal canin poodle :) Oppdretteren min bruker det og Felix liker det veldig godt :)

• 2 weeks later...
Skrevet

Marianne da.. #-o

Hvor mange ganger skal jeg fortelle deg at Robur er et knallfint fôr da..?.. (ihvertfall for Birko sin del da.. hehe..) Du ser jo hvor fin han blir i pelsen av det fôret, og hvordan han fungerer?.. :D

Absolutt å anbefale!!! =D>

Skrevet

Marianne da.. #-o

Hvor mange ganger skal jeg fortelle deg at Robur er et knallfint fôr da..?.. (ihvertfall for Birko sin del da.. hehe..) Du ser jo hvor fin han blir i pelsen av det fôret, og hvordan han fungerer?.. :D

Absolutt å anbefale!!! =D>

Jasså, kommer du her og er eplekjekk nå??? Tøff på avstand igjen eller? :P

Jeg vet hva du mener om det foret og jeg ser jo hvor fin Birko er i pelsen når han går på det foret, men jeg vil høre med Calina som har peil, ikke bare hva du syns...! :D

Skrevet

Jasså, kommer du her og er eplekjekk nå??? Tøff på avstand igjen eller? :P

Jeg vet hva du mener om det foret og jeg ser jo hvor fin Birko er i pelsen når han går på det foret, men jeg vil høre med Calina som har peil, ikke bare hva du syns...! :D

Så jeg har plutselig ikke peil lenger jeg da eller?.. ;)

Skrevet

Så jeg har plutselig ikke peil lenger jeg da eller?.. ;)

Ååååå vennen!! Så, tørke tårene nå!!! :P

Men innimellom så går det ann å spørre noen som virkelig har peil også vet du...! :P

Skrevet

Ååååå vennen!! Så, tørke tårene nå!!! :P

Men innimellom så går det ann å spørre noen som virkelig har peil også vet du...! :P

TEITA!!!!! (men glad i deg for det vennen!!) :P

Skrevet

Jeg bruker Eukanuba Puppy og Royal Canin adult.

Kommer til å gå over til Royal for fullt når sekken er tom. Altså ca om en uke. :D

Skrevet

Balder spiser vom og hundemat og vi er begge veldig fornøyde :D Bruker skyttens spesial til og alt er uten tilsettningsstoffer og er helt naturlig :) Han får også hop off og selolje som jeg er veldig fornøyd med. Balder har fått fin og glinsende pels og stortrives. Får mange kommentarer på pelsen :D Min mors hund klødde som en gal og er veldig sesitiv, prøvde både hills og eukanuba uten resultater. Vom og hundemat var redningen for han, pelsen gikk fra å være tørr og porøs til sunn og silkemyk, og kløen er borte :D

Er så fornøyd at jeg kommer nok til å holde meg til dette foret med fremtidige hunder også :D

• 2 weeks later...
Skrevet

jeg fikk anbefalt proplan av en tervuren oppdretter og jeg er kjempe fornøyd. han har fått kjempe flott pels, blank og kjukk. og tennene hans får jeg kjempe skryt av.

vi bruker proplan til kattene også og de har aldri hatt blankere og penere pels. vi får kjempe mye skryt av pelsen deres også! :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...