Gå til innhold
Hundesonen.no

Sportreninger

Ingvild

Recommended Posts

• Svar 115
  • Created
  • Siste svar
Jeg jobber på lørdag, jeg kan eventuelt bytte dag men da må jeg vite det senest i morgen. Jeg kjører bil ( :ahappy::lol: ), og har plass til et par stykker, men pappa er ikke så begeistret for å ha hunder løse i bilen, så det må i så fall bli en person som sitter foran med bikkja mellom beina + en hund i bagasjerommet (helst i bur).

Vi vil gjerne sitte på, og Taika kan sitte mellom bena mine :) For oss passer det begge dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lurer jeg på om vi bare skal si lørdag jeg? Ingen har sagt at de ikke kan lørdag, bortsett fra Ingvild...men hun kunne bytte med noen på jobben. Hvis dagen er bestemt, så trenger vi bare å bestemme sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag går bra for min del :)

Hvor? Vi har et par brukbare skoger i Malvik, men dit blir det kanskje tungvindt for folk å komme seg uten bil. Om det er mindre folk i estenstadmarka hadde jo det også være genialt, for der er det jo parkeringsplass innen akseptabel avstand fra skauen. Hva med den skogen ved granåsen vi hadde treff i i fjor vinter? Eller områdene rundt granåsen? Der må det da gå an å legge noen spor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegrattis med lappen! :)

Gratulerer så mye med lappen :):)

Takk! :)

Vi vil gjerne sitte på, og Taika kan sitte mellom bena mine :P For oss passer det begge dager.

Den er grei. :)

Da bytter jeg jobbvakta, så jeg jobber søndag i stedet for lørdag. Når det gjelder sted, har jeg kjørt litt rundt i dag uten å bli så mye klokere.

Ved Dragvoll er det i grunnen veldig fint - treskede jorder, gressplener samt nydelig sporskog, nært buss og stor parkeringsplass, men det er kanskje en del andre som ferdes der også?

Men hvor mange er det egentlig som har tenkt til å komme som er avhengig av buss for å komme fram? Så vidt jeg kan se er det snakk om fire-fem stykker som ikke kjører selv, og de kan vi da få plass til i bilene våre? Jeg har i alle fall plass til en til i min (i tillegg til Kjersti altså). For det hadde jo vært innmari mye greiere om vi kunne ha kommet oss litt ut av de helt bynære strøkene, da blir vi jo mye mer for oss selv med en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Lørdag går bra for min del :)

Hvor? Vi har et par brukbare skoger i Malvik, men dit blir det kanskje tungvindt for folk å komme seg uten bil. Om det er mindre folk i estenstadmarka hadde jo det også være genialt, for der er det jo parkeringsplass innen akseptabel avstand fra skauen. Hva med den skogen ved granåsen vi hadde treff i i fjor vinter? Eller områdene rundt granåsen? Der må det da gå an å legge noen spor?

Hvis man kjører opp ved Sivilforsvaret ved granåsen og forbi gården jeg ikke husker hva heter i farta kommer man til en parkeringplass på høyre side. Der er det mye terreng og både litt mer kuppert skog og myrer for de som ikke vil ha for mye terreng. Og man trenger ikke gå langt fra parkeringsplassen for å finne sporterreng (hehe noen spor kan gå rett ut fra bilen). Ulempen er at det ihvertfall på søndager er stappfult på parkeringsplassen der. Litt utpå dagen på lørdager har det pleid å vært greit. Etter klokka 4-5 på lørdager er det omtrent ikke folk ute (vanligvis, men med en gang vi begynner å planlegge noe dropper sikkert folk lørdagstacoen sin :) ). Men jeg tror ikke det går buss lenger enn til granåsen, og det blir langt å gå opp. Men som sakt har jeg også plass til en person med ikke så veldig stor hund i bilen.

Ved Dragvoll er det i grunnen veldig fint - treskede jorder, gressplener samt nydelig sporskog, nært buss og stor parkeringsplass, men det er kanskje en del andre som ferdes der også?

Men hvor mange er det egentlig som har tenkt til å komme som er avhengig av buss for å komme fram? Så vidt jeg kan se er det snakk om fire-fem stykker som ikke kjører selv, og de kan vi da få plass til i bilene våre? Jeg har i alle fall plass til en til i min (i tillegg til Kjersti altså). For det hadde jo vært innmari mye greiere om vi kunne ha kommet oss litt ut av de helt bynære strøkene, da blir vi jo mye mer for oss selv med en gang...

Hvor ved dragvoll da? Er det så mye skog der? Bortsett fra langs turstien ved sjøen da, men langs den grusstien er det nok mye folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ved dragvoll da? Er det så mye skog der? Bortsett fra langs turstien ved sjøen da, men langs den grusstien er det nok mye folk.

Grusstien ved sjøen? Det er flere kilometer fra sjøen til Dragvoll. :) Men jeg tenkte på ved den store parkeringsplassen som er tilknyttet universitetet, altså mellom universitetet, idrettsbygningen og de tre paviljongene. Der er det mye åker og litt skog, men nei, ikke så mye skog. Jeg stoppet der i dag, og det var en del stier på kryss og tvers inni der, og det kan jo tyde på at det er en del folk som går der.

Jeg veit ikke helt om jeg forstod akkurat hvor i Granåsenområdet du tenkte på, men ca. her? For det så jo i så fall ganske greit ut, og det er jo heller ikke noe problem å evt. plukke opp folk på bussholdeplassen ved Granåsen heller. Men det er jo litt dumt om det kryr av folk der - på den andre siden kan vi jo kanskje få til å jage dem bort hvis vi er mange nok. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Grusstien ved sjøen? Det er flere kilometer fra sjøen til Dragvoll. :) Men jeg tenkte på ved den store parkeringsplassen som er tilknyttet universitetet, altså mellom universitetet, idrettsbygningen og de tre paviljongene. Der er det mye åker og litt skog, men nei, ikke så mye skog. Jeg stoppet der i dag, og det var en del stier på kryss og tvers inni der, og det kan jo tyde på at det er en del folk som går der.

Jeg veit ikke helt om jeg forstod akkurat hvor i Granåsenområdet du tenkte på, men ca. her? For det så jo i så fall ganske greit ut, og det er jo heller ikke noe problem å evt. plukke opp folk på bussholdeplassen ved Granåsen heller. Men det er jo litt dumt om det kryr av folk der - på den andre siden kan vi jo kanskje få til å jage dem bort hvis vi er mange nok. :)

Haha tenkte på Rotvoll jeg, men da er jeg med på hvor du mener. Er ikke greit med alle de bokstavene :) Leser Dragvoll og tenker Rotvoll

Er der jeg mener ja. Jeg var der forrige lørdag, og da var det greit med parkering. Men man vet jo aldri. Skogen er det alltid plass i der. De fleste går bare innover mot Rønningen. Men vi er vel ikke så mange, så parkering går sikkert greit det og (men jeg garanterer ingen ting :P ). Oppi der er det ihvertfall mye skog og myrer uten sti og hogstområder på andre sida av veien. Det er jorder i nærheten også, men tror det er mest beite for hest? Har ikke tenkt over det jeg, men det kan skjekkes kjapt hvis noen lurer. Det er jo siste innspurt på soppsessongen, så noen folk går jo utenfor sti også, men det er nok ikke så fryktelig mange, og litt forstyrrelser er jo greit :) Jeg har aldri møtt folk mer enn 50 meter fra sti eller vei der noen gang. Hehe når jeg tenker meg om er det bare en gang jeg har møtt noen utenfor grusvei der i det hele tatt. Da plukka jeg kantareller og Ekko sa klart i fra at det var våre kantareller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha tenkte på Rotvoll jeg, men da er jeg med på hvor du mener. Er ikke greit med alle de bokstavene :) Leser Dragvoll og tenker Rotvoll

Hehe, det er fort gjort. :)

Er der jeg mener ja. Jeg var der forrige lørdag, og da var det greit med parkering. Men man vet jo aldri. Skogen er det alltid plass i der. De fleste går bare innover mot Rønningen. Men vi er vel ikke så mange, så parkering går sikkert greit det og (men jeg garanterer ingen ting :) ). Oppi der er det ihvertfall mye skog og myrer uten sti og hogstområder på andre sida av veien. Det er jorder i nærheten også, men tror det er mest beite for hest? Har ikke tenkt over det jeg, men det kan skjekkes kjapt hvis noen lurer. Det er jo siste innspurt på soppsessongen, så noen folk går jo utenfor sti også, men det er nok ikke så fryktelig mange, og litt forstyrrelser er jo greit :) Jeg har aldri møtt folk mer enn 50 meter fra sti eller vei der noen gang. Hehe når jeg tenker meg om er det bare en gang jeg har møtt noen utenfor grusvei der i det hele tatt. Da plukka jeg kantareller og Ekko sa klart i fra at det var våre kantareller.

Men det syns jeg egentlig høres veldig greit ut! Jeg sjekket flyfotoet over området litt, og det ser jo også ut til å være mulig å finne andre steder i nærheten om halve Trondheim plutselig skulle bestemme seg for å bruke lørdagen på sopplukking i Granåsenområdet. :P

Buss nr. 19 går fra Dronningens gate 1110 og er på Granåsen 1136, så de som tar buss kan jo si ifra i denne tråden, så skal vi få organisert oss slik at alle blir plukket opp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Men det syns jeg egentlig høres veldig greit ut! Jeg sjekket flyfotoet over området litt, og det ser jo også ut til å være mulig å finne andre steder i nærheten om halve Trondheim plutselig skulle bestemme seg for å bruke lørdagen på sopplukking i Granåsenområdet. :)

Buss nr. 19 går fra Dronningens gate 1110 og er på Granåsen 1136, så de som tar buss kan jo si ifra i denne tråden, så skal vi få organisert oss slik at alle blir plukket opp. :)

Om det er fult på parkeringsplassen går det an å kjøre inn til Hestsjøen. Det er en badeplass hvor det aldri er folk så seint på høsten. Men det ligger et hus der, og jeg ser det er noen hus inn i skogen der. Jeg har aldri gått i skogen der, bare bada bikkja der på vei hjem fra gjørmeturer, så jeg vet ikke hvordan sporterreng det er der, men det er stor parkeringsplass, vann og et område med gress. Ser ikke ut som det er enorme urørte skogsområder der akkurat, men det går jo an å kjøre dit om det skulle vise seg at det ikke er parkeringsplasser ovenfor granåsen der. Om de som bor i det huset liker å få en hundegjeng utafor døra vet jeg ikke, men vi er vel ikke værre enn familier på badestranda på sommern?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis det blir ved dragvoll trenger jeg ikke skyss (bor jo her..) Men vis ikke hadde det vært fint og vi hadde fått sittet på med noen. Milla er vandt til og både bli presset ned i mellom føttene og bak (problemet om hun skal sitter i buret er at hun trenger så stort bur). Så det beste er vell om hun kan sitte i mellom føttene :)

edit: Ingvild, blir det plass i bilen din da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Hva om man kjører litt forbi Hestsjøen i retning Byneset? Da kommer man til en liten parkeringsplass på høyre side etter den lille tettbebyggelsen, hvor det er lysløype innover og både mye og skog.

Ringvål

Det er mulig det og. Det er en del folk der og, men hvis du tenker på parkeringsplassen litt ovenfor der du har satt pila på kartet, så er vel den parkeringsplassen er vel litt større? Det er jo greit da. Jeg har ikke vært så veldig mye oppi der, så har ikke helt oversikt over terrenget der, men det er en del stier på kryss og tvers der da. Ikke at det egentlig gjør noe. Betyr bare at lørdagsvandrerne er litt over alt. Ikke bare på grusveien til Rønningen :)

Hm, var ikke så lett å finne en passende plass å gå spor. Jeg har ingen forslag, men er med hvor som helst.

Hehe er ikke noe problem å finne noe sted å gå spor, det er jo mange steder med skog. Men er litt vanskelig å finne et sted det ikke er så fryktelig mye folk og allikevel nær byen for bussfolket en helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er fult på parkeringsplassen går det an å kjøre inn til Hestsjøen. Det er en badeplass hvor det aldri er folk så seint på høsten. Men det ligger et hus der, og jeg ser det er noen hus inn i skogen der. Jeg har aldri gått i skogen der, bare bada bikkja der på vei hjem fra gjørmeturer, så jeg vet ikke hvordan sporterreng det er der, men det er stor parkeringsplass, vann og et område med gress. Ser ikke ut som det er enorme urørte skogsområder der akkurat, men det går jo an å kjøre dit om det skulle vise seg at det ikke er parkeringsplasser ovenfor granåsen der. Om de som bor i det huset liker å få en hundegjeng utafor døra vet jeg ikke, men vi er vel ikke værre enn familier på badestranda på sommern?

Hva om man kjører litt forbi Hestsjøen i retning Byneset? Da kommer man til en liten parkeringsplass på høyre side etter den lille tettbebyggelsen, hvor det er lysløype innover og både mye og skog.

Ringvål

Men da har vi jo flere alternativer! Vi kan jo si det slik at vi prøver oss på parkeringsplassen ved stien inn mot Rønningen (jeg kjørte oppom der i dag, det så fint ut, men det stod fem biler der bare i dag - en helt vanlig onsdag formiddag liksom), og hvis det er fullt der, venter vi til alle har kommet, så kjører vi videre til vi finner et passende sted. :lol:

Vis det blir ved dragvoll trenger jeg ikke skyss (bor jo her..) Men vis ikke hadde det vært fint og vi hadde fått sittet på med noen. Milla er vandt til og både bli presset ned i mellom føttene og bak (problemet om hun skal sitter i buret er at hun trenger så stort bur). Så det beste er vell om hun kan sitte i mellom føttene :D

edit: Ingvild, blir det plass i bilen din da? :P

Jepp, det er plass i bilen min! Det er plass til en Milla-størrelse-hund mellom beina til den som sitter i forsetet, så da kan jo du sitte der, så tar vi Taika enten bak ved siden av Tinka eller mellom beina til Kjersti. Det går fint. :lol: Hvor skal jeg plukke deg opp? Jeg bor jo rett ved Charlottenlund-skolen, så det er jo ikke så langt å kjøre opp til deg i grunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig - er vi innstilt på å ta det tolv, eller har dere noe i mot å begynne litt tidligere på dagen, f.eks. klokka ti? Man får liksom litt mer utav dagen da, i tillegg til at færre har kommet seg ut på tur i den tiden. (+ At jeg har planer i kveldinga :lol: )

Ti er greit for meg hvertfall. Tone må det være greit for visst hun skal sitte på :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...