Gå til innhold
Hundesonen.no

Sportreninger

Ingvild

Recommended Posts

Guest Snusmumrikk

Jeg har aldri vært der dere tenker, men med så mange bikkjer er det vel greit om vi holder oss ganske nær parkeringsplassen så vi kan stalle opp bikkjene som ikke går spor i bilene? Blir mye roligere og enklere å hjelpe hverandre hvis ikke alle har en hund i hånda eller bundet til et tre... Og mye enklere for de nye hundene som ikke er vandt til å jobbe rundt masse hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 115
  • Created
  • Siste svar
Jeg har aldri vært der dere tenker, men med så mange bikkjer er det vel greit om vi holder oss ganske nær parkeringsplassen så vi kan stalle opp bikkjene som ikke går spor i bilene? Blir mye roligere og enklere å hjelpe hverandre hvis ikke alle har en hund i hånda eller bundet til et tre... Og mye enklere for de nye hundene som ikke er vandt til å jobbe rundt masse hunder.

Det var lurt :)

For meg kan vi også begynne før 12, om noen trenger skyss er det bare å si fra. ;) Buss er noe dritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var lurt ;)

For meg kan vi også begynne før 12, om noen trenger skyss er det bare å si fra. :) Buss er noe dritt

Kan hende at vi vil sitte på, det er jo på veien uansett? Da trenger ikke mamma å kjøre, siden jeg ikke har fått fart på rumpa og kjørt opp selv.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha sporterrenget rett i nærheten av bilene var veldig smart - det tenkte jeg ikke på i det hele tatt faktisk - men da tror jeg egentlig vi burde finne oss et annet sted å være. For det første er det ikke noe gunstig sporterreng rett ved parkeringsplassen, og for det andre er det et stort utfartssted, og det kunne vært fint å være et sted det ikke er fem tusen andre som skal gå tur og tråkke opp terrenget, liksom.

Jeg har et par ideer til hvor det kunne vært fint å gå spor, men hvis flere er avhengige av buss, blir det jo verre. På den andre siden går det jo an å samkjøre litt, slik at alle kommer seg opp i skogen. Men hvis noen har noen andre forslag enn Bekken parkeringsplass som utgangspunkt, er det bare å rope ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippiklipp*

Jeg har et par ideer til hvor det kunne vært fint å gå spor, men hvis flere er avhengige av buss, blir det jo verre. På den andre siden går det jo an å samkjøre litt, slik at alle kommer seg opp i skogen. Men hvis noen har noen andre forslag enn Bekken parkeringsplass som utgangspunkt, er det bare å rope ut! :)

Hva med i nærheten av skistua?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med spor i skog ? .. Hva med skogen ved parkeringplassen ned ntnu ?

Kjempeflott at du kommer med forslag! Jeg har ikke peiling på hvor man helst bør legge spor, så noen andre må nesten svare.

Vi vil også være med! :)

Flottings!

Da ser det ut som det er stor interesse for å trene litt spor sammen. Så artig!

De som foreløbig viser interesse for å bli med er:

Kristiin

ToneS

-Ingvild-

Pippin&Symra

Buhundjenta

Pai

Linkr

-Therese-

Kabi

KjerstiS

Saras

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enn hva med oss som ikke har bil? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Enn hva med oss som ikke har bil? :)

Enten binde hunden til et tre, ha med bur, putte den i noen andre sin bil eller stå og holde båndet (men om en ikke kan sette fra seg hunden kan en jo sansynligvis ikke blir med andre rundt i sporet da)? Er vel ikke noe problem det. Men det er enklere om vi kan sette noen hunder inn i bilene mens andre går. Jeg syns ihvertfall det er greit. Da kan jeg bli med å se på andre gå spor også.

Ellers er det ikke så farlig for min del hvordan terreng det er, men for de helt ferske er det jo greit om terrenget ikke er alt for tett. På en søndag er det mye folk i marka uansett hvor man går. Pussig hvor mange mennesker som plutselig er ute på tur den dagen. Kan gå tur samme stedene uten å møte en sjel resten av uka. Det er jo en mulighet å parkere ved Nidarosbanen og legge spor på begge sider av veien der, men dit tror jeg ikke man kommer seg uten bil? En person kan forresten sitte på med meg, men det er ganske trangt, så hunden bør ikke være enorm akkurat :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Hvis jeg skal bli med så kan ikke terrenget være med for mye vegetasjon, høy lyng osv.

Hehe ja. Ihvertfall for hu ene frøkna di. Men vi skal nok finne et område med ihvertfall noe fint terreng, så kan de som trenger lite vegetasjon få det og jeg få det morsomme terrenget :lol: Det er jo mange muligheter, men de fleste steder nær byen er det så fryktelig mye folk på søndager. Igjen, jeg lurer på hvor alle turgåerne plutselig kommer fra den ene dagen i uka. Ihvertfall når vi er avhengig av bussforbindelse. Men hvor mange er det som ikke har bil da? Tenker på muligheten for å sitte på med hverandre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på lørdag, jeg kan eventuelt bytte dag men da må jeg vite det senest i morgen. Jeg kjører bil ( :lol::ahappy: ), og har plass til et par stykker, men pappa er ikke så begeistret for å ha hunder løse i bilen, så det må i så fall bli en person som sitter foran med bikkja mellom beina + en hund i bagasjerommet (helst i bur).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på lørdag, jeg kan eventuelt bytte dag men da må jeg vite det senest i morgen. Jeg kjører bil ( :ahappy::lol: ), og har plass til et par stykker, men pappa er ikke så begeistret for å ha hunder løse i bilen, så det må i så fall bli en person som sitter foran med bikkja mellom beina + en hund i bagasjerommet (helst i bur).

Kjempegrattis med lappen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...