Gå til innhold
Hundesonen.no

Laika vs Breeders kløv


Rottisembla

Recommended Posts

Jeg skal gå til innkjøp av kløv til Embla om noen måneder, og sitter igjen med 2 alternativer

Breederskløv:

breedersklv.jpg

eller

Laikakløv:

laikaklv.jpg

Problemet er at jeg ikke har noen erfaring med noen av dem, og begge virker bra utifra forhandlerene(som ting ofte gjør)

Kløven vil hovedsaklig bli brukt til fjellturer, helgeturer, og på sommeren litt lengre turer.

Noen som har input på hvilken som egner seg best, eller om det er en av de jeg iallefall ikke burde kjøpe?

Jeg er litt sånn: :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette(atletichas) er veldig fornøyd med sin Laika og jeg har prøv både breeders og laika. Laikaen sitter allerbest og virker til å være mest behagelig :wub:

edit: pluss at Laika skal være ett mye bedre kvalitets merke enn Breeders om jeg har forstått det riktig ihnt til en del jeg har snakekt kløv om :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah den som sitter best på Embla ja, vel foreløpig har jeg ikke funnet noen butikker som fører verken breeders eller Laika, så viss noen vet om butikker som har disse kløvene inne i stvg/sandnes området er det bare å si ifra.

De kløvene jeg finner rundt om i butikkene ser enten skrøpelige ut eller har rar passform. Så dette er de alternativene som "virker" best uten at jeg kan si det sikkert siden jeg ikke har fått prøvd de på henne. Har heldigvis noen måneder på å fine kløven :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah den som sitter best på Embla ja, vel foreløpig har jeg ikke funnet noen butikker som fører verken breeders eller Laika, så viss noen vet om butikker som har disse kløvene inne i stvg/sandnes området er det bare å si ifra.

De kløvene jeg finner rundt om i butikkene ser enten skrøpelige ut eller har rar passform. Så dette er de alternativene som "virker" best uten at jeg kan si det sikkert siden jeg ikke har fått prøvd de på henne. Har heldigvis noen måneder på å fine kløven :wub:

En av årsakene til at jeg sier Laika er at jeg har sett veldig mange rottiser med det på og det virker til å ha god passform, de jeg har sett med breeders har ikke vært fullt så bra passform. :wub: Men om du har noen mnd så går det jo ann å høre med de andre rottis eierne på området/forumet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra det jeg har hørt/lest og ikke minst nerdet med den siste uken, er nok Laikaen best. De andre skal være veldig dårlig kvalitet på. (Dårlig kvalitet som i at en normal fjelltur med litt slitasje, vær og last fører til ødelagte sømmer).

Det beste er selvsagt seleverkstedet/hundekjørerverkstedet, men jeg føler at det blir veldig dyrt og ekstremt i forhold til oss som kun går helgeturer, og kanskje enda mindre enn det om vi ser på majoriteten av turene.

Et lite spørsmål om Laikakløven: jeg synes dens er så veldig "dekkende" ut. Altså, jeg synes den ser ut til å kunne bli veldig varm og klam for hunden når man går tur om sommeren (som man jo i all hovedsak gjør med kløv). Noen som har erfaringer rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra det jeg har hørt/lest og ikke minst nerdet med den siste uken, er nok Laikaen best. De andre skal være veldig dårlig kvalitet på. (Dårlig kvalitet som i at en normal fjelltur med litt slitasje, vær og last fører til ødelagte sømmer).

Det beste er selvsagt seleverkstedet/hundekjørerverkstedet, men jeg føler at det blir veldig dyrt og ekstremt i forhold til oss som kun går helgeturer, og kanskje enda mindre enn det om vi ser på majoriteten av turene.

Et lite spørsmål om Laikakløven: jeg synes dens er så veldig "dekkende" ut. Altså, jeg synes den ser ut til å kunne bli veldig varm og klam for hunden når man går tur om sommeren (som man jo i all hovedsak gjør med kløv). Noen som har erfaringer rundt dette?

Seleverkstedet har jo også billigere kløv enn Togo, som fortsatt er bedre kvalitet på enn de fleste andre kløver, bare som et tips. Og da ligger de på omtrendt det samme som en Laika i butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra det jeg har hørt/lest og ikke minst nerdet med den siste uken, er nok Laikaen best. De andre skal være veldig dårlig kvalitet på. (Dårlig kvalitet som i at en normal fjelltur med litt slitasje, vær og last fører til ødelagte sømmer).

Det beste er selvsagt seleverkstedet/hundekjørerverkstedet, men jeg føler at det blir veldig dyrt og ekstremt i forhold til oss som kun går helgeturer, og kanskje enda mindre enn det om vi ser på majoriteten av turene.

Et lite spørsmål om Laikakløven: jeg synes dens er så veldig "dekkende" ut. Altså, jeg synes den ser ut til å kunne bli veldig varm og klam for hunden når man går tur om sommeren (som man jo i all hovedsak gjør med kløv). Noen som har erfaringer rundt dette?

Ja, faren er jo der at den blir varm:) Men da er det jo bare å ta den av litt? :lol: Det gjorde jeg ofte med min hund, når jeg så at hun ble varm:) No problems! :):ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for masse innspill :)

Har iallefall funnet en som har Laika kløv nå som vi med tid og stunder skal somle oss til å prøve så får vi se.

Kløv som rakner midt oppå fjellet er jeg ikke så veldig giret på nei :)

Da ville jeg, av erfaring, styrt unna det meste som lukker hovedrommene med glidelås :) Om smårom på "toppen" har glidelås er greit, men revnet glidelås er herk. Dette skjer jo heldigvis ikke så ofte da, men noe å tenke på for de som skal på lange turer med hundene sine. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...