Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Stavanger?


SoppenCamilla

Recommended Posts

Nææh, nettopp hjemme jeg. Dessuten er ikke flat rød det store å skrive hjem om. Men for resten av reisefølget vårt ble det BIM samt 3 og 4.btk. BIS 2 avl og BIS3 oppdretter. BIRhunden ble nr 4 i gruppa.

Ellers husker jeg at Am. Cocker vant gr 8. Tror det var skotsk som vant gr 3 og strihåret dachs i 4/6 - usikker på hvem som vant gr 2. BIS avl Dalmatiner (Toot's WCH), BIS oppdretter ESS (Zelini).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappan til Fredrik(Ch. Ola Odelsgutt av Hiselfoss) ble BIR. :)

Berner sennen(Hiselfoss) ble BIS 2 oppdrett, og berner sennen(Ch. Enslige Evelina av Hiselfoss) ble BIS 2 veteran.

Hannhundcertet gikk til Yo-Yo Bentley av Hiselfoss og tispecertet gikk til Thyra Toppen av Sennenlio, som da også ble champion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cane fikk 1AK, 1AKK, det som så fint kalles en flat rød. :P Før vi gikk inn i ringen var det ei belgerdame som sa at han dommeren var veldig streng, så jeg kvidde meg veldig før jeg skulle inn, men det gikk jo bra likevel. :) Eneste som jeg syntes var tragisk var at jeg suuuugde i å vise han frem, så vi fikk av alle ting dårlig kritikk på vinkler bak og bevegelsene. :P Det er vel omtrent det som normalt er best med Cane i fht utstilling. :D Men nå skal vi kanskje begynne å gå på ringtrening en gang i blant, for jeg burde lære meg dette og vi burde trene på det slik at jeg føler meg tryggere når jeg skal i utstillingsringen. Dessuten har jeg jo kjøpt kombihund nå, og jeg kan ikke skjemme henne ut med elendig handling når hun skal stilles. :P

Heretter kommer vi nok til å stille i bruksklassen tror jeg, da jeg synes det er kjekt med langhårsbelgere i bruksklassen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ny norsk champion på oss, men stor fornøyde er vi likevell!

Vi gikk for å få CK (NKK CK-sløyfen er jo så stooor og fin :) ) Og på kjøpet ble vi 4.BTK! Jeg er super fornøyd! Dommeren skrøt masse av de 4 tispene han plukket ut (1 champion, 1 unghund, 2 åpen klasse) og syns det var en kjempe kjekk tispe klasse å dømme pga at de var så utrolig flotte representanter for rasen. Godt å høre ;D Unghunden ble champion i dag. Det var ihvertfall fint å vite at certet gikk til en norsk og ikke en dansk tyv :P

Eller fikk jeg ikke sett så mange soniser. Når vi kom inn satt jeg meg ned ved ringen min og tok bilder av Caroline i ringen. Deretter flyttet jeg meg bort til Tibbe ringen og tok bilder og så på de jeg hadde reist med. Så var det bare å vente til de startet i papillon ringen (jeg turte ikke å gå ut mens jeg ventet, plutselig begynner de jo!). Og når jeg var ferdig i ringen storm løp de jeg reiste med ut døren og var klare til å reise. Det ble en liten lufte tur rundt ringene ute, men så ingen raser som jeg hadde registrert at sonisene skulle ha med seg, men det var nok flere som stilte i går.

Gratulerer til alle fornøyde :) Håper dere hadde en fin helg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cane fikk 1AK, 1AKK, det som så fint kalles en flat rød. :D Før vi gikk inn i ringen var det ei belgerdame som sa at han dommeren var veldig streng, så jeg kvidde meg veldig før jeg skulle inn, men det gikk jo bra likevel. :P Eneste som jeg syntes var tragisk var at jeg suuuugde i å vise han frem, så vi fikk av alle ting dårlig kritikk på vinkler bak og bevegelsene. :P Det er vel omtrent det som normalt er best med Cane i fht utstilling. :) Men nå skal vi kanskje begynne å gå på ringtrening en gang i blant, for jeg burde lære meg dette og vi burde trene på det slik at jeg føler meg tryggere når jeg skal i utstillingsringen. Dessuten har jeg jo kjøpt kombihund nå, og jeg kan ikke skjemme henne ut med elendig handling når hun skal stilles. :)

Heretter kommer vi nok til å stille i bruksklassen tror jeg, da jeg synes det er kjekt med langhårsbelgere i bruksklassen. :P

Gratulerer :) Det er jo bra med rød også, jeg hadde vært super fornøyd! Så du må være litt fornøyd med deg selv :P

Jeg er strålende fornøyd!

1 kval, 1 Konk, CK, CERT, BIR, CACIB og ny norsk CHAMPION!! HURRRRAAAA!

Jeg har verdens beste hund, og verdens besteste handler også!

PRADACHAMP010.jpg

PRADACHAMP023.jpg

Fiiiineste Prada :) Gratulerer, igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er strålende fornøyd!

1 kval, 1 Konk, CK, CERT, BIR, CACIB og ny norsk CHAMPION!! HURRRRAAAA!

Jeg har verdens beste hund, og verdens besteste handler også!

PRADACHAMP010.jpg

PRADACHAMP023.jpg

Wow - det må være en fantastisk følelse.. Gratulerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cane fikk 1AK, 1AKK, det som så fint kalles en flat rød. :P Før vi gikk inn i ringen var det ei belgerdame som sa at han dommeren var veldig streng, så jeg kvidde meg veldig før jeg skulle inn, men det gikk jo bra likevel. :D Eneste som jeg syntes var tragisk var at jeg suuuugde i å vise han frem, så vi fikk av alle ting dårlig kritikk på vinkler bak og bevegelsene. :P Det er vel omtrent det som normalt er best med Cane i fht utstilling. :P Men nå skal vi kanskje begynne å gå på ringtrening en gang i blant, for jeg burde lære meg dette og vi burde trene på det slik at jeg føler meg tryggere når jeg skal i utstillingsringen. Dessuten har jeg jo kjøpt kombihund nå, og jeg kan ikke skjemme henne ut med elendig handling når hun skal stilles. :)

Heretter kommer vi nok til å stille i bruksklassen tror jeg, da jeg synes det er kjekt med langhårsbelgere i bruksklassen. :P

Grattis! Og grattis med at du turde, er ikke bare bare det heller om man har litt "ringangst"!

Jeg er strålende fornøyd!

1 kval, 1 Konk, CK, CERT, BIR, CACIB og ny norsk CHAMPION!! HURRRRAAAA!

Jeg har verdens beste hund, og verdens besteste handler også!

*klippeklippe fine bilder*

Gratulerer! Kjempegøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille kjære gogutt stilte ut på Nkk utstilling for første gang. Vant åpen klasse med ck og ble nr 5 i bhk med cert :P Har enda ikke kommet over lykkerusen enda :D Så da får vi begynne å komme oss på noen utstillinger og få de 2 siste certene :)

Jeg var bare fornøyd etter en rød sløyfe i helgen jeg, og hadde ALDRI trodd at han skulle plassere seg i åpen klassen, og certet hadde vi INGEN mål å få :P Må si jeg forguden gutten min :)

Bedre ble det! Tindre (som er mor til min kjære Ivo) vant åpen klasse med ck og tok certet og ble champion :P

Lotta vant bruksklasse med ck :P

En super helg med 3 av 3 mulige klasse seiere, 2 cert og en ny champion...

Super stolt over dyra sine denne helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille kjære gogutt stilte ut på Nkk utstilling for første gang. Vant åpen klasse med ck og ble nr 5 i bhk med cert :) Har enda ikke kommet over lykkerusen enda :P Så da får vi begynne å komme oss på noen utstillinger og få de 2 siste certene :)

Jeg var bare fornøyd etter en rød sløyfe i helgen jeg, og hadde ALDRI trodd at han skulle plassere seg i åpen klassen, og certet hadde vi INGEN mål å få :P Må si jeg forguden gutten min :)

Bedre ble det! Tindre (som er mor til min kjære Ivo) vant åpen klasse med ck og tok certet og ble champion :P

Lotta vant bruksklasse med ck :P

En super helg med 3 av 3 mulige klasse seiere, 2 cert og en ny champion...

Super stolt over dyra sine denne helgen :)

Gratulerer :D Så kjekt det må ha vært!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer alle sammen med fine resultater! :P

På lørdag var vi på NCKs spesial og stilte, der stilte jeg to stk., juniorhannen Stitch som vant beste hannhund og ble BIR og 2BIS, og min egen Villa som ble 2BTK. Saeta ble også plassert i BTK, men husker ikke om hun var 3 eller 4 akkurat nå :)

På søndagen var jeg inne med Rebus igjen og vant championklassen, ble beste hannhund med sitte første Cacib (jippi) og endte tilslutt som BIM, slått av ei tispe som har jobbet hardt i mange år for å bli champion og endelig klarte det denne helgen. Dermed ble det ingen ny champion på meg selv, Villa sto IGJEN bak certet (!) og ble 2BTK med res. Cacib, og Saeta ble 3BTK. Stitch, som ble BIR igår, ble forøvrig 4BHK.

Så var Mac eneste veteran i rasen, og ble dermed BIR-veteran (fikk også CK, men uplassert), og jubelen var stor da han vant BIS-veteran på slutten av dagen :) Da får han fortsette å ligge som nr. 1 på listen over årets veteran, alle raser! :P Alt i alt var vel dette helgens viktigste og beste resultat, så vi kan vel bare være fornøyde :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, alle sammen - masse flotte resultat her!

Vi stilte på NKK lørdag, og ble nummer tre i åpen klasse med CK, slått av to veldig flotte tisper som begge hadde fortjent championatet. Den ene var syv år og den andre fem år, så det er aldri for sent, og berneren trenger tid på å bli helt ferdig, X'en har nettopp fylt to år.

Vi gikk også forsøksvis lydighet, men jeg vet ikke helt om det stevnet teller, vi hadde en eleeeeendig dag hvor jeg tabbet meg ut på omtrent alle måter hva gjelder å hjelpe X'en, få opp motivasjonen og gjøre det morsomt. Hun hadde ikke dagen, jeg frøs mentalt og bare klabbet. Men, vi fikk to nuller, 117.5 poeng, og *knis* vant LP1! Og da hadde vi til og med en konkurrent! Den som ble nummer to/sist stilte på samme stevne som vi var på for en uke siden, og det var tydelig at begge ekvipasjene på ulike måter hadde en betydelig dårligere dag nå enn da.

Litt skuffende at det ikke er rosett eller premie når en vinner klassen, men det måtte jeg visst ha fått førstepremie for å få...

Men, jeg må få legge til noen "hunden min imponerer meg"-setninger.

I fellesdekken, om det kan kalles det når det bare er to hunder, syntes den andre hunden at det fikk holde etter et minutts tid, reiste seg og beina til eieren. Og da hadde Emma en hund som lurte ille på hva slags øvelse det der var for noe! Hun fikk et skikkelig what the ****-face, tittet intenst på meg og var nok usikker på om vi hadde trent på det der... Men, hun ble liggende tiden ut. Flinkeste!

Og ikke nok med det, i klasse 2 og 3 var det bare en ekvipasje, så da ble X'en med i fellesdekk også der. Og hun lå uten problem tre minutter i klasse 2 og fire minutter i klasse 4. Riktignok med synlig fører, hun har ikke trent på skjult før, og da starter vi ikke den treningen under andres konkurranse. Men hun lå uten antydning til å lure på hva som skjedde, der får en igjen for å ha trent på ulike lengder før, og ikke stoppe etter to minutter hver gang.

Søndag deltok vi på spesial, og ble nummer fire i en stor åpen klasse - hun var vel den yngste, og ble litt uferdig, så da er vi fornøyd med plassering.

Og herregud så vakkert det er å kjøre Suleskarvegen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi stilte på NKK lørdag, og ble nr 4 i åpen uten noe mer. Dommeren var opptatt av bevegelser og glede i ringen, og når Norma verken ville stå eller gå, da gikk det som det gikk.

Utover ettermiddagen begynte hun å halte, haltingen ble gradvis mye verre utover kvelden og den ene tåen var brått veldig hoven. Da startet jakten på en veterinær som var åpen sent lørdag kveld - hvorfor skjer sånt bare på steder hvor man ikke er kjent og man ikke aner hvor man skal dra? Vi fikk til slutt tak i en trivelig veterinær på en klinikk ikke langt unna, der fant vi ut at Norma har en kloløsning og at det allerede hadde blitt infeksjon i tåen. Da blir det full rulle med skjerm, antibiotika og grønnsåpe"bad" noen dager framover... Nå venter vi på at kloen skal feste seg eller ramle ut, og jeg må innrømme at det blir et litt ekkelt syn om hele saken faller ut *grøss*

Med andre ord fikk vi ikke stilt i går, noe som var veldig synd da det var spesial med engelsk dommer. Men sånn er det bare, det kommer flere sjanser :) Jeg fant i det minste ut hvorfor hun verken ville stå eller gå i ringen på lørdag!

Sist, men ikke minst: gratulerer til alle med gode resultater, moro at sonen har rasket med seg så mye bra! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med andre ord fikk vi ikke stilt i går, noe som var veldig synd da det var spesial med engelsk dommer. Men sånn er det bare, det kommer flere sjanser :) Jeg fant i det minste ut hvorfor hun verken ville stå eller gå i ringen på lørdag!

X'en ønsker Norma god bedring, og sier at vi drar på nytt neste år, og avslutter helga med leking og moro på Solastranda og over Suleskarfjellet! Lampeskjerm er oppskrytt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

X'en ønsker Norma god bedring, og sier at vi drar på nytt neste år, og avslutter helga med leking og moro på Solastranda og over Suleskarfjellet! Lampeskjerm er oppskrytt!

Høres ut som en bra plan, vi gleder oss allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som er fornøyde med helgen!

for oss gikk det kjempe bra :lol::P

DEA BLE BIR , BIG & BIS4! :P:innocent::lol::wub::wub:

Så jeg er bare så stolt :D:wub:

Det er over 9 år siden sist en dobermann plasserte seg i BIS på NKK !

Så for oss var det en fantastisk helg :icon_redface::wub:

Vi svever forsatt på skyer :D:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som er fornøyde med helgen!

for oss gikk det kjempe bra :P:P

DEA BLE BIR , BIG & BIS4! :D:innocent::lol::wub::wub:

Så jeg er bare så stolt :D:wub:

Det er over 9 år siden sist en dobermann plasserte seg i BIS på NKK !

Så for oss var det en fantastisk helg :icon_redface::wub:

Vi svever forsatt på skyer :P:lol:

Gratulerer :lol: Vi satt og heiet på dere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...