Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstyrs spørsmål


Synnikken

Recommended Posts

Heisann, tenkte vi kanskje skulle lage en tråd der vi kunne diskutere diverse ting ang hundeutstyr, slik at folk kan få hjelp til ting de lurer på. Ting de er usikre på osv.

Da mener jeg alt fra seler, dekken til utstillingsutstyr.

Det er bare å legge inn bilder av utstyr du har spørsmål om.

Kan jo bruke denne tråden til at soniser kan hjelpe hverandre med å lete frem utstyr diverse steder i verden også. Legge inn linker, henvende til butikker osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*jeg er først ut*

Jeg ble litt "bitt av basillen" fra Lola som kjøpte Free motion sele til Casper, slik vil jeg også ha.

Nå har jo jeg Boris, som er mops som jeg ønsker skal lære seg og trekke litt diverse småsaker. Men så ble jeg litt usikker på når det kom til størrelsen.

Mops er jo en temmelig kraftig liten rase, Boris er 42-43 cm rundt halsen. Men jeg slet litt med å måle Stolpen (?) Skjønte det slik at jeg skulle måle ifra brystben og føre målebåndet ned forfoten? Via armhulen? Har jeg da målt rett?

For når jeg gjør det slik så er han 42-43 cm rundt halsen og 20 cm ned "stolpen".

Tror dere da at den minste Free motion selen passer? link til der jeg har målene fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra tråd, da skal jeg ikke spamme "akkurat nå" lenger.

Via brystbenet, armhulen og til albuen ja :o

Men det du burde gjøre er å prøve den selen i butikk, jeg vet ikke hvor vanlig det er med slik type sele til mops jeg, og det er ikke sikkert den sitter bra. Jeg har prøvd sååå mange nomeseler til Casper, og han har jo egentlig en ganske "vanlig" form (håper du skjønte hva jeg mente nå, men han er mer lik en vorsthe enn Boris er fks, og det er jo slike typer de er utviklet for stort sett) Poenget var at på tross av dette fant jeg ikke noe som passet før denne, så det lønner seg veldig å prøve først. Den føres i tropehagen zoo og tam butikkene (skal vel være i stort sett alle tror jeg, men var inne i en liten en i dag, og der hadde de ikke)

:) Har ikke fått testet den enda, fordi casper tror han skal dra i halsbånd og gå pent i seler, men dette er den selen jeg har funnet som det bare lyser kvalitet av, så om den passer til Boris er det et veldig godt kjøp tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bruker M (6)

Den trenger ikke være stram over ryggen, man kan justere den hvis hunden har bredere rygg fks. Men din hund er nok litt "tjukkere" i halsen, så kanskje hun må opp i L (7)? Litt polstret på en måte ja.

Eller er det det som er ved skuldrene du mener

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden blir stengt pågrunn av at vi ikke ønsker samletråder av denne typen. Lag heller egne tråder om hvert emne. Dette gjør det mye mer oversiktlig med tanke på søking på forumet.

Moderator Silje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...