Gå til innhold
Hundesonen.no

Frolic complete


Nelly

Recommended Posts

Hei :lol:

Jeg har akkurat kjøpt denne maten til hunden min (ja, på matbutikken) og han ELSKER den!

Men jeg er jo skeptisk da, siden den er fra matbutikken og ikke fra dyrebutikk slik som vi pleier. Men han er veldig matlei, så jeg blir jo overlykkelig når jeg finner noe han vil spise masse av :lol:

Jeg lurte på noen noen hadde noe erfaring med denne fortypen? (Frolic complete med oksekjøtt, heter den :lol:)

Bra og dårlig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

venninda mi sin hund fikk forallegi etter å ha gått på Frolic og en forferdelig pels.(kun allergisk mot frolic)

Har ingen egenerfaring av foret utenom som godbit å da merker man ikke så mye av det. :lol:

Eller så har jeg hørt at avføringen blir rødaktig. (pga fargestoffer ellerno) og at det er høyt salt innhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isj, søppelmat synes jeg det er. Bare fargen og konsistensen tilsier jo at det umulig kan være sunt. Til godbiter er det vel ok, bruker det selv i blant, men synes absolutt ikke man skal fôre fullt på det. Hvis man skal bruke fôr fra matbutikken er friskies og det der i det minste hakket bedre tror jeg.

Hvite hunder kan også bli gule i pelsen av det.

Kanskje du kunne teste ut appetitt, nytt fôr som skal funke fint for kresne hunder. Iallefall det de reklamerer for. Det meste er bedre enn frolic iallefall :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi oi oi, da skal jeg kaste det rett ut!

Tilbake til gode gamle dyrebutikkmaten ;)

Men da lurer jeg jo, han spiser ganske lite, selv om jeg setter ned maten til fast tid og tar den opp igjen etter en liten stund. Har noen noen gode tips om hvordan jeg kan gå frem videre?

Isj, søppelmat synes jeg det er. Bare fargen og konsistensen tilsier jo at det umulig kan være sunt. Til godbiter er det vel ok, bruker det selv i blant, men synes absolutt ikke man skal fôre fullt på det. Hvis man skal bruke fôr fra matbutikken er friskies og det der i det minste hakket bedre tror jeg.

Hvite hunder kan også bli gule i pelsen av det.

Kanskje du kunne teste ut appetitt, nytt fôr som skal funke fint for kresne hunder. Iallefall det de reklamerer for. Det meste er bedre enn frolic iallefall :lol:

Hvor kjøper jeg appetitt? matbutikk eller dyrebutikk?

Har alltid kjøpt i dyrebutikk, så han har jo alltid fått bra mat. Men han er veldig matlei, så tenkte jeg skulle prøve å variere litt for han :lol: Men Jøsses, hvis denne maten er så dårlig, så er det rett ut døra med den :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Appetitt får du hos felleskjøpet blant annet, men er nok flere dyrebutikker som fører det. Er liksom en ny og forbedret utgave av labb, selv om labb fortsatt eksisterer så er det visst meningen at appetitt skal konkurrere med de store merkene. Er ikke så mye billigere enn dyrebutikkfôr, men skal visst være indrefileten, mens labb er ytre he he (snakket med en dame som gav ut prøver... så hun var jo ute etter å selge. Min hund digget det iallefall, veldig fornøyd med avføringen og alt det der.. :lol: )men han er det motsatte av kresen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Appetitt får du hos felleskjøpet blant annet, men er nok flere dyrebutikker som fører det. Er liksom en ny og forbedret utgave av labb, selv om labb fortsatt eksisterer så er det visst meningen at appetitt skal konkurrere med de store merkene. Er ikke så mye billigere enn dyrebutikkfôr, men skal visst være indrefileten, mens labb er ytre he he (snakket med en dame som gav ut prøver... så hun var jo ute etter å selge. Min hund digget det iallefall, veldig fornøyd med avføringen og alt det der.. :lol: )men han er det motsatte av kresen da.

Okei, så bra :lol:

Kjenner noen som ga labb til hunden sin, og det gikk IKKE bra, men hvis det er bedre enn labb så kan jeg vurdere å kjøpe det.

Hvis ikke er det tilbake til eukanuba eller royal canin da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøper jeg appetitt? matbutikk eller dyrebutikk?

Har alltid kjøpt i dyrebutikk, så han har jo alltid fått bra mat. Men han er veldig matlei, så tenkte jeg skulle prøve å variere litt for han :lol: Men Jøsses, hvis denne maten er så dårlig, så er det rett ut døra med den :lol:

Hva med å prøve Vom og Hundemat? :lol:

Min hund er kjempekresen, og vil nesten ikke ha noe som hels, men V&H spiser hun greit av..! Det er også det eneste foret som gjør at hundne min holder vekten, selv om hun spiser lite i perioder:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, går jo ann å variere mellom de "annerkjente" merkene og da. Er jo veldig delte meninger om labb og sånn, brukte det selv på en hund før, jeg bestemte ikke maten, og veldig mye avføring, tok opp lite osv. Men den uken casper spiste appetitt nå så var jeg faktisk mer fornøyd med det enn proplan som vi vanligvis bruker.

Har forresten en venn med en kresen hund, om jeg ikke tar helt feil så tror jeg at proplan falt bedre i smak enn rc fks. Men det er jo opptil hver enkel hund da, hva de foretrekker. Du får bare prøve deg frem. Går også ann å blande inn litt cultura fks.

Kanskje hjelper det på appetitten om hunden din må jobbe litt for maten? Om du legger det inn i en kong, eller en sånn buster cube el. eller sprer det utover gresset (men det er jo ikke sikkert den gidder da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, går jo ann å variere mellom de "annerkjente" merkene og da. Er jo veldig delte meninger om labb og sånn, brukte det selv på en hund før, jeg bestemte ikke maten, og veldig mye avføring, tok opp lite osv. Men den uken casper spiste appetitt nå så var jeg faktisk mer fornøyd med det enn proplan som vi vanligvis bruker.

Har forresten en venn med en kresen hund, om jeg ikke tar helt feil så tror jeg at proplan falt bedre i smak enn rc fks. Men det er jo opptil hver enkel hund da, hva de foretrekker. Du får bare prøve deg frem. Går også ann å blande inn litt cultura fks.

Kanskje hjelper det på appetitten om hunden din må jobbe litt for maten? Om du legger det inn i en kong, eller en sånn buster cube el. eller sprer det utover gresset (men det er jo ikke sikkert den gidder da)

Jeg tør ikke ta sjansen på labb etter det jeg hørt av venner og bekjente :lol:

Men vet du, her var det litt av hvert jeg kunne prøve, så det skal jeg gjøre!

Men, mulig dumt spørsmål, men hva er cultura? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, takk for god hjelp :lol:

Da skal jeg prøve litt av hvert, først litt mer tørrfor, men prøve å gjøre det litt mer spennende, også kanskje jeg prøver v&h også. Dette får man vel kjøpt i dyrebutikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie er også kresen... ( på hundematen sin.. Alt annet er bare nam nam.... :lol: ) Men hvis jeg blander enn en kvart eller halv boks Cesar pate (de små firkandede boksene med Westie på) så forsvinner all maten.. jeg tenker at det er viktigere at hun får i seg maten sin, enn at jeg skal være så sta å bare la henne få maten sin helt tørr.. Hun blir så himla fort tynn ellers :lol:

Vil tro at dyrebutikken på CC selger vom å hundemat.. Hør med han Frode der du, og han ikke kan ta inn litt om de ikke har :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk tips om Frolic som godbiter på valpekurset, og har brukt det periodevis. De hadde stand på Bjerke nå, og jeg spurte om de anbefalte Frolic som fullverdig fôr. Mannen svarte ganske vagt at det er mange som bruker det som godbiter, men at det også kan brukes som fullverdig fôr til hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wilma er veeldig kresen, men jeg varierer med og bruke små skinkebiter, leverpostei, geitmelk osv. :lol: Blander det inn i maten. Eller blander maten med vann en stund før de skal fôres Så jeg kan "mose" det sammen. Det er en hvertfall en favoritt her! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belcando har for som min hund digger. Har prøvd det meste av for, og kun hatt bikkje som stjeler alt hun finner fordi hun er sulten hele tiden, og ikke lar seg friste til å spise det hun får servert. Nå sluker hun det som kommer i skålen med en gang,er frisk og fin. Og best av alt: det blir levert på døren noen dager etter bestilling. Luxus.

www.handlers.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hva med å prøve Norwegian polar, har fòret på det i 12 år og er veldig fornøyd. Har fòret opp valpekull, drektige tisper, voksne hun der og gamle hunder. De elsker maten sin, har knallblank pels selv midt i røytetiden og lite, fast avføring. I tillegg får de en skvett med Biola naturell over for å holde en frisk tarmflora.

bra for

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...