Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvem skal ha hunden om eier dør?


Wednesday

Recommended Posts

Guest Gråtass

Oi, denne har jeg ikke sett - men er alltids en plass til et lite insekt her om det skulle bli behov. Kahlo hadde digget henne som storesøster. :whistle:

Slutte å tulle, insektet skal være her og underholde meg henne.. I tillegg til å plage Alva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Hvis bare jeg hadde dødd hadde samboer hatt alle dyra selvfølgelig, men hvis begge vandret ble det plutselig verre...

Hund/hunder hadde gått til ei venninne, om ikke svigermor ville hatt Bamse da. så det er ikke noe stress.. Men ilderne.

Samme venninna som ovenfor hadde helt klart tatt Miss og Vitani. Kompis hadde også kjapt kommet til ei anna venninne. Men Nala og Kiara er det verre med. de er litt "problemildere" som ikke passer for hvemsomhelst.. Hvertfall Kiara kan være en håndfull. Familie er utelukket da familien min ikke liker lukta og ikke er egnet grunnet lite kunnskap om ilder.

men venner hadde nok tatt seg av alt, det er jeg sikker på! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, i kjøpskontrakta mi står det at om eier ikke lenger kan ha hunden har oppdretter forkjøpsrett. Er jeg dau kan jeg jo logisk nok ikke ha hunden lenger så enten hadde Jaily gått tilbake til oppdretter eller så hadde mamma overtatt henne. Antar jeg, da. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at noen i familien hadde tatt ho,og tror ikke oppdretter heller ikke hadde gjort det.. Njei.. jommen om jeg vet..

Hun hadde jo seffers kommet til oss, og blitt støresøster... :D Det var vel logisk?

Hunden her skal hovedsakelig til en utrolig dyktig kompis (som er ekkelt flink med hund *sjalu*), med min "reserve-mor" som ekstrahjelp :D Om det av en eller annen grunn ikke skulle gått, har jeg en venninne med samme rase østpå som blir den heldige eier :whistle: Har tenkt mye på dette, og det er avklart med både hester og hunder her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingvild tar med seg begge og flytter sammen med søsteren sin. Fibi skal aldri omplasseres, eller leveres tilbake til oppdretter (det har ikke noe med oppdretter å gjøre, bare så det er klart) så blir det for mye med begge, blir Fibi avlivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt vanskelig dette, altså... Blir vel oppdretter som tar over her, håper jeg. Men hvem får liksom ansvaret for å bringe han dit? Hmm... Det er mange timers kjøring unna.

Håper? - sjekk kontrakten.

Hvis man ikke har noen pårørende eller venner,blir syk; eller dør brått,så vil helsevesenet varsle politiet, som henter hunden som has i kennel, og så kjøres hunden dit den skal leveres. Dette blir betalt av det man etterlater seg, enten det er pårørende , venner eller politi. Er det ikke midler i boet, vil staten betale eventuelt midlertidig opphold i kennel og frakt til overtaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en.. Grotesk tråd :whistle: Hvem skal ha bikkja mi når jeg dør liksom..

Jada. Men døden kommer uansett den, så om den kommer til meg før den når hunden, er det jo litt greit å vite at han kommer til et trygt hjem :D Jeg bare funderer på slike ting iblant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en.. Grotesk tråd :whistle: Hvem skal ha bikkja mi når jeg dør liksom..

Nei, sunn fornuft heter det. Man lever ikke for alltid, og det er greitt for de etterlatte å ha dine ønsker på papiret, det letter enormt i sorgen. Og så er det jo endel som ikke har etterlatte, ev etterlatte som ikke bryr seg.. Hvorfor skal dyra lide unødvendig fordi du dør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, sunn fornuft heter det. Man lever ikke for alltid, og det er greitt for de etterlatte å ha dine ønsker på papiret, det letter enormt i sorgen. Og så er det jo endel som ikke har etterlatte, ev etterlatte som ikke bryr seg.. Hvorfor skal dyra lide unødvendig fordi du dør?

Så sant som det er sagt!

Det handler om omsorg og ansvarsfølelse. Man behøver ikke være gammel for å tenke over dette, og ulykker skjer.

Synes det er flott at noen tar opp temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...