Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Tromsø

Djervekvinnen

Recommended Posts

• Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Ja, hundefolk fornekter seg aldri...

Her på Bjerke kom de første på torsdagen før utstillingen. (Jeg jobber på Bjerke)

Regner med at "standsfolket" også er på plass der oppe i nord..

Jeg bor like ved de som selger t-skjorter/collegegensere med trykk - og ser at camp.vognen og bilen deres har vært vekk fra gårdsplassen nå i mange dager.

Regner med at de er der. (Hundtex - Inger & Terje)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var tidlig ferdige i dag.

6 DSG, Hampus ble BIR med følgende kritikk:

Good nice, format, type.

Beautyful head.

Deark eyes, good set ears.

Strong neck.

Very good top and bottom line.

A little bit short croup.

Very good developed chest.

very good in action.

Fremmed dommer fra det store utland som gav blått og flat rød til alle hundene før Hampus, da også av andre raser enn DSG.

Så jeg var noe skeptisk da jeg gikk inn.

Men da jeg satte Hampus på bordet og dommern sier "That`s a good one " etterfulgt av et stort smil, var det bare å slippe ned skuldrene og kose seg i ringen.

2 av 6 DSG fikk CK.

En annen helt ukjent dommer dømmer gruppa, og siden DSG i utgangspunktet er rimelig usynlige, droppa jeg gruppa til fordel for en deilig lang tur med hundene i høstsola.

Skulle Hampus bli BIR i morra derimot, da stiller vi i gruppa.

Kjempefonøyd og gleder meg til i morra da vi skal stille for min desiderte favorittdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arn fikk gult! Dommeren mente han mangler helt kjønnspreg. Har lagt ut kritikken på hjemmesiden. En flott red merle hanhund fra Sverige ble BIR. Kenzo til Civgs (eller hvordan det skrives) gjorde det veldig bra både i utstilling og på agilityen -jeg regner med hun skriver resultatene selv :twisted: Ellers vet jeg ikke hvordan det gikk på valpeshowet med de to søte aussiejentene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok massemasse bilder og måtte kjøpe enda ett minnekort! Så da blir det nok mange bilder i morgen også

Noen spesielle ønsker om raser?

Kjempemorsomt å møte Ida og Luna, Mailinn, Caroline, Ida og Bono, Huldra, Civga m.m.!

Snakket med Welsh eierne også, likte det jeg så :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok massemasse bilder og måtte kjøpe enda ett minnekort! Så da blir det nok mange bilder i morgen også

Kjempemorsomt å møte Ida og Luna, Mailinn, Caroline, Ida og Bono, Huldra, Civga m.m.!

Snakket med Welsh eierne også, likte det jeg så :twisted:

Aussier :P Vi er i ring seks kl ti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med Welsh eierne også, likte det jeg så :P

Berner!! :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Groenendael og dobermann! ;)

Aussier :P Vi er i ring seks kl ti.

Berner! :P

Ja og så må du huske den ene greyhounden! :P

Får nok å gjøre tror jeg! :P Tror jeg skriver det opp på mobilen, hihi. Så noen store brune dobermenn, de kan jeg se etter. Fikk noen bilder av Ola tror jeg. Og Kenzo. Og maange Whippeter (tror jeg, de ligner på greys synes jeg :twisted: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...