Gå til innhold
Hundesonen.no

Ja, da var valpene kommet -og ikke bare en!

Protector

Recommended Posts

Skrevet

Da sitter vi her på Kennel Orthrus etter 10 timer lang fødsel med hele 14 valper!

Vi viste at hun kom til å få mange valper men så stort kull som dette var langt fra forventet. Tispa og valpene er spreke og i god form.

Her er et bilde av de små valpene bare noen timer gammel!

litter.jpg

Og her i den nye valpekassen (1.5m x 1.5m var ikke nok så vi oppgraderte til 1.80 x 1.80 :lol:

dsc00636r.jpg

dsc00637t.jpg

Kennel Orthrus

www.dogocanarios.com

Skrevet

Ja, det var litt av en gjeng !

Fleste jeg har hatt (født) var 17 malinois, hvorav 16 levde. Lot 13 leve opp, men det var ikke bare enkelt, så delte de etterhvert inn i "to kull", tispene for seg og hannene for seg når de var ca. 5-6 uker.

MYE jobb !

Lykke til med de !

Skrevet
Wow! 14 valper var ikke lite heller da, vanskelig å finne navn til så mange :lol: Lykke til med de :(

Hehe, navna er i boks :P

Men det blir litt å holde styr på ja.

Skrevet

Jau :lol:

Vår Ulrika er moren, det ligger noen bilder på forumet her av henne og på hjemmesiden www.dogocanarios.com

Jeg skal finne frem litt mer bilder av "Leo" som er faren senere i dag når jeg setter inn Finn.no annonsen.

Ulrika ble BIM på NDCK 2008 sin racespecial, er en sosial og vaktsom tispe, går godt overrens med både barn og eldre- en knall hund :( Hun er HD Røngtet Fri.

Leo er av samme kaliber, dog en noe lettere, spenstigere og mindre hanne- men det han kanskje "mangler" i rå muskellkraft gjør han opp for med mentaliteten og gemyttet sitt :P Han er HD og AD røngtet Fri.

Skrevet

Suuukk vil ha dogo! :ahappy:

Trenger de mye mosjon og hjernetrim eller? Vil tro at det er en litt roligere rase enn dalmatiner kanskje... har begynt å sikle litt på rasen nå altså... blir ikke før om mange år da.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helt enig! Savner mer aktivitet, ironisk nok, siden jeg ikke har vært aktiv her på snart 20 år. Hadde vært moro å hørt hvordan det gik nå med alle «gamle». For min del handler det nok litt om at småbarnsliv og jobb har tatt mye tid, og det at jeg har vært hundeløs i en del år. Å når jeg skriver n innser jeg også at det handler om at jeg ikke sitter å surfer på pcen lenger, forum fra mobil er ikke helt det samme. 
    • Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...