Gå til innhold
Hundesonen.no

Ja, da var valpene kommet -og ikke bare en!

Protector

Recommended Posts

Skrevet

Da sitter vi her på Kennel Orthrus etter 10 timer lang fødsel med hele 14 valper!

Vi viste at hun kom til å få mange valper men så stort kull som dette var langt fra forventet. Tispa og valpene er spreke og i god form.

Her er et bilde av de små valpene bare noen timer gammel!

litter.jpg

Og her i den nye valpekassen (1.5m x 1.5m var ikke nok så vi oppgraderte til 1.80 x 1.80 :lol:

dsc00636r.jpg

dsc00637t.jpg

Kennel Orthrus

www.dogocanarios.com

Skrevet

Ja, det var litt av en gjeng !

Fleste jeg har hatt (født) var 17 malinois, hvorav 16 levde. Lot 13 leve opp, men det var ikke bare enkelt, så delte de etterhvert inn i "to kull", tispene for seg og hannene for seg når de var ca. 5-6 uker.

MYE jobb !

Lykke til med de !

Skrevet
Wow! 14 valper var ikke lite heller da, vanskelig å finne navn til så mange :lol: Lykke til med de :(

Hehe, navna er i boks :P

Men det blir litt å holde styr på ja.

Skrevet

Jau :lol:

Vår Ulrika er moren, det ligger noen bilder på forumet her av henne og på hjemmesiden www.dogocanarios.com

Jeg skal finne frem litt mer bilder av "Leo" som er faren senere i dag når jeg setter inn Finn.no annonsen.

Ulrika ble BIM på NDCK 2008 sin racespecial, er en sosial og vaktsom tispe, går godt overrens med både barn og eldre- en knall hund :( Hun er HD Røngtet Fri.

Leo er av samme kaliber, dog en noe lettere, spenstigere og mindre hanne- men det han kanskje "mangler" i rå muskellkraft gjør han opp for med mentaliteten og gemyttet sitt :P Han er HD og AD røngtet Fri.

Skrevet

Suuukk vil ha dogo! :ahappy:

Trenger de mye mosjon og hjernetrim eller? Vil tro at det er en litt roligere rase enn dalmatiner kanskje... har begynt å sikle litt på rasen nå altså... blir ikke før om mange år da.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...