Gå til innhold
Hundesonen.no

Brukshoffets Prins Bertil! *Filmer av Bertils MH side 6*

Silje

Recommended Posts

Ååå, søteste store baby! Og fiiineste Enya :P

Gigantbaby! :P

Søøøøteste storesøsteren, som jeg tror hadde satt pris på om tantøn kom på besøk og tok en orntlig klipp på henne! For mammaen syns sånn er så kjeeedelig! haha :wub:

Så søt han er! :D Kjempefine bilder! Han er dritkul, syns ørene er fine jeg :getlost:

Haha, ja ørene hans er litt sånn all over the place! Men de er så gode å myke å kose på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Gigantbaby! :wub:

Haha, ja ørene hans er litt sånn all over the place! Men de er så gode å myke å kose på :P

De ørene er bare såååååååå gode :D

:D:getlost: Kjempeflott! Ser han enda har sånn go myk pels :P

Den pelsen vil han ha til han feller den til våren, da vil nok Silje merke at hun har en blond hoffe i huset :D

(ps. anbefaler "schäferkarde" til å kamme med for å få ut ulla...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

Store lillegutt vokser og vokser!

Han har blitt 10 mnd gammel allerede! Nå er han rett rundt 65 cm og veier 36 kg.

Vi har prøvd oss på noen oppstillingsbilder, men det ER ikke lett med hoppavarter altså! Åsså er jo alt annet så ekstremt mye mer spennende!

Vi var på påskegrilling og jammen meg ble han ikke bundet fast fordi han prøvde å raide bålet! Det var jo DER pølsene var!

26109_416567656604_522961604_5735022_1055252_n.jpg

Vakker gutt :D

26109_416567661604_522961604_5735023_2494232_n.jpg

FÅÅÅÅ GODIS!

26109_416567671604_522961604_5735024_6134867_n.jpg

Kikker litt på de som fremdeles griller pølser!

26109_416567676604_522961604_5735025_1293408_n.jpg

Prøver oss på utstillingsbilde.... det skal legges til at dette er beste av sikkert 50.... det sier en del! haha!

Ser ut som om han prøver seg på schæferstilling!

26109_416567681604_522961604_5735026_3642374_n.jpg

Bertil trener i NRH nå og om alt går etter planen så skal han bli godkjent redningshund om rundt tre år! :getlost: Han er vist veldig dyktig og tar alt veldig lett når det kommer til søk, rundering og overvær. Han har ikke verdens største gjennstandsinteresse, og apporten er ikke heeelt på topp haha, så her må det trenas! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi er det Bertil! Han ser fremdeles ut som den lille goingen på bildet som var med i julekalenderen inni mitt hode :)

Men han var blitt veldig flott :)

Bertil trener i NRH nå og om alt går etter planen så skal han bli godkjent redningshund om rundt tre år! :P Han er vist veldig dyktig og tar alt veldig lett når det kommer til søk, rundering og overvær. Han har ikke verdens største gjennstandsinteresse, og apporten er ikke heeelt på topp haha, så her må det trenas! :)

Så gøy! Hvem er det som trener med han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Pene gutten ;)

Han ser virkelig fin ut!

:P :P vakre gutten min det! Ekstra kjekt når Hoffedamer syns at han ser pen ut!

Oi er det Bertil! Han ser fremdeles ut som den lille goingen på bildet som var med i julekalenderen inni mitt hode :P

Men han var blitt veldig flott :whistle:

Så gøy! Hvem er det som trener med han?

Ja han har blitt BITTELITT større enn som så gitt :D Det er mannen min som trener med han :P

Hjelpes meg så stor han har blitt! Ser ut som en skikkelig go'klump. :P

Ja han er blitt stor og er fremdeles gooooodklumpen til mammaen :P

Guuuuri så schvær han har blitt! :P Men pen! :) Blir moro å se hvordan det går i Kristiansand, håper vi treffes der! ;)

Ja vi er meldt på i Kristiansand.... gruer oss litt allerede. SÅ lite ringtrening, og en gutt som syns passgang er supert...sjohei

Silje overgår seg selv med bildeoppdateringer :D Fineste store pelsdåtten! Gleder meg til å se ham igjen, sist jeg så ham var han jo bare en liten q-tips i forhold til nå :P

ja nå er han mer en hel rull med bomullsdåtter! :D

En virkelig flott rase, og en kjempesøt "liten" fyr.

Og ja - de ørene bare mååååå være superdeilig å kose med...

Susanne

Ja det er herlige å kooose på når han ligger i fanget :D

10 måneder allerede :) Han har blitt fin gutt, han! Dere skulle til Kristiansand? Da MÅ vi hilse på dere!

Ja det skal vi! ;) Ja jeg vil treffe dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må legge ved enda ett bilde og! Her er Bertil når han passer på hus og heim! :whistle:

26109_417058811604_522961604_5746568_4581192_n.jpg

Nå har vi hatt tanntelleøkt i heimen og Bertil har 42 blanke hvite tenner i munnen sin! Masse godis og kos gis til den som er så tålmodig gjennom telleøkten.... Så nå har han begynt å tilby gaping når han ligger i sofaen! haha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

1 mai tok Bertil sitt aller første cert! Bare 10 mnd gammel!

Han er fremdeles ganske uferdig og løs i kroppen så jeg syns det var en fin prestasjon :)

Og i en slik anledning må man jo ta bilder!

Krølle leppa si litt!

28829_424528976604_522961604_5943100_6861415_n.jpg

Possere litt

28829_424529006604_522961604_5943103_7966126_n.jpg

Pen profil også!

28829_424529001604_522961604_5943102_4558791_n.jpg

Forelsket :lol:

28829_424528951604_522961604_5943096_4454316_n.jpg

:D

28829_424528966604_522961604_5943098_1946909_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...