Gå til innhold
Hundesonen.no

Laang kjøretur..

Kathrine

Recommended Posts

På søndag skal Amy kjøre i fra volda til bryne. Ca 12 timers kjøretur.

Tenker da på om det er noe spesielt eg kan gjøre i forkant for å gjøre turen best mulig for hun?

Lurer på eg kanskje skulle gji ho noe beroligende, eller om det bare gjør det værre?

Alle tips mottas med takk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis hunden har lett for å bli bilsyk kan den få en halv bilsyketablett for barn pr kg.. Ellers så er det jo viktig å sørge for at hun ligger godt, og at hun blir luftet regelmessig så hun kan strekke litt på beina. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lureste er vel å ikke gi henne mat rett før turen, da er du nesten garantert at hun blir bilsyk og spyr... Send med ei stor flaske vann så hun får drikke i pausene. Ellers aktiviser henne godt før turen så hun legger seg og slapper av litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis hunden har lett for å bli bilsyk kan den få en halv bilsyketablett for barn pr kg.. Ellers så er det jo viktig å sørge for at hun ligger godt' date=' og at hun blir luftet regelmessig så hun kan strekke litt på beina. Lykke til![/quote']

Ville aldri gitt en hund vanlige bilsyke tabletter.

Du vet aldri reaksjonen til hunden på dette, og å ta den risken i det hele tatt ville jeg ikke gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrlegen anbefaler jo tilogmed vanlige beilsyketabletter :D

Enya ble alltid dårlig på bilturer før, så dyrlegen anbefalte Postafen som er vanlige bilsyketabletter! :D

Jeg vil nok og anbefale å gi litt postafen før turen. Postafen "bedøver" den kinestetiske sansen, noe som gjør at hunden ikke vil føle så mye ubehag ved bilkjøringen.

Vil bare og si at vi kjørte fra Stavanger til Ålesund i sommer med en valp på 4 mnd, og det gikk heeelt fint!

Det er jo så mangeferjer på den veien, at det er pauser hele tiden :P

Turen tok 16 timer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke gitt noe beroligende...

(Også må du til Dyrlegen hvis du skal få tak i det)

tull og tøys, en kan fint gi hundenvanlige reisesyketabeletter(det sier min dyrelege). til de små hundene våres så fikk vi beskjed omå dosere til dem som et lite barn(altså 1/2 tabelett) og jeg kan love dere at det funket på astrixen når vi reiste på ferie, han var så stille og fredelig i bilen. men nå har han lært seg å kjøre bil så nå går de så mye bedre(han stresser ikke fullt så mye lengre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...