Gå til innhold
Hundesonen.no

Gruer meg


HeraHiromi

Recommended Posts

Jeg gleder meg utrolig mye til å få valp, men samtidig kjenner jeg søkk i magen når jeg tenker på alle utfordringene vi står ovenfor. Vi har ventet flere år med hund for å ha muligheten til å ha valp. Nå når det er en realitet og ikke lenger bare en drøm så er jeg så redd for å gjøre noe feil. Eller at det skal være noe galt med den lille.

Er det normalt å føle slik? Var aldri redd for dette når jeg gikk gravid med mine to barn... selv om det til tider er beintøft med baby :)

Måtte bare lufte bekymringene litt :wub:

Også tenker jeg sånne teite ting som "tenk om vi får svineinfluensa når vi skal hente valpen i Danmark" :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA! heeeelt normal. Har selv vært så bekymret for mange ting når det har kommet til ny valp, og fått kalde føtter i hytt og pine. jeg var også veldig redd for at ting skulle gå galt, og hvordan det skulle gå med to hunder og utfordringene der osv osv. Så var jeg bekymret over flyreisen og hvordan valpen skulle tåle det, siden det var veldig kaldt ute og flyseleskapene rotet veldig med å si at det var kaldt i lasterommet, og noen sa det var varmt..

ja og i helga skal vi nedover å se på en ny hund, og gjett om hvor mange tanker som går igjennom hodet mitt da! :) Mange bekymringer jah.. men sånn er jeg bare. Bekymret av natur :wub: Og som oftes er det bare unødvendige bekymringer. Det går nok heeelt bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av, det er heeeelt normalt, hvertfall her i huset..:wub:

Jeg gleda meg helt sykt, og plutselig fikk jeg helt noia og turte nesten ikke dra å hente henne, men føelsen av å holde et lite nurk i fanget overveier det meste.. :)

Men jeg er også en veldig "bekymrer" når det gjelder dyra mine da.. Jeg bekymrer meg hele tia for pelsen, og for å si det helt ærlig, så bekymrer jeg meg litt for hvordan jeg kommer til å bli når jeg får unger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ung og "dum" når jeg fikk første hunden, så bekymringen var ikke til stede da. Saken var en helt annen når jeg skulle ha hund nr 2, da kom angsten noen dager før hun ble hentet. Det har gått strålende og jeg angrer ikke et sekund, men ja, jeg kjenner den nervøse "klarer jeg dette?"-følelsen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal å se på en ny dobermann :wub: Gleder meg. Men selvsagt også gruer meg :lol: Er en så og si voksen hund, så dermed blir det noe nytt for meg, og nye utfordringer og ting popper opp i hodet mitt. hehe

Utrolig spennede da :D Du må holde oss oppdatert. Dobermann er vakre :lol: Hmmm... hva sier man forresten? En dobermann to dobermenner, eller dobermanner?

Jeg var ung og "dum" når jeg fikk første hunden, så bekymringen var ikke til stede da. Saken var en helt annen når jeg skulle ha hund nr 2, da kom angsten noen dager før hun ble hentet. Det har gått strålende og jeg angrer ikke et sekund, men ja, jeg kjenner den nervøse "klarer jeg dette?"-følelsen :P

Vi har jo planlagt dette så lenge, og dette er første gangen på de årene at jeg føler at dette er rett tidspunkt og rett rase osv. Tror nok også at om dette var første hund ville jeg ikke tenkt på alt som kan skje :P Men dette er vår første valp, også har jeg sikkert lest og hørt for mye siden vi har hatt god tid til det :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøss, ja jeg var hysterisk bekymret jeg også!

Men nå, når vakreste lille valpen er her, ja da er alle bekymringer borte! :P

(vi er klar for valpetreff når du har fått valpen din! :lol:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøss, ja jeg var hysterisk bekymret jeg også!

Men nå, når vakreste lille valpen er her, ja da er alle bekymringer borte! :wub:

(vi er klar for valpetreff når du har fått valpen din! :lol:)

Har du hentet din? Åååå...... :P du må oppdatere valpetråden din med bilder og info :lol: Gratulerer!

På lørdag er det 5 uker til vi reiser til Danmark :D Er ikke tålmodig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja han kom hit på onsdag! :P Og er selvfølgelig verdens vakreste :wub:

Driver på å lager tråd om han i "min hund" nå :lol:

De siste ukene er gruuuusomme! Måtte gå rundt å vente på den måten! Eneste måten man kan komme over det hele er å shoppe småting til valpen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja han kom hit på onsdag! :P Og er selvfølgelig verdens vakreste :lol:

Driver på å lager tråd om han i "min hund" nå :lol:

De siste ukene er gruuuusomme! Måtte gå rundt å vente på den måten! Eneste måten man kan komme over det hele er å shoppe småting til valpen :D

Shoppe ja, hehe det har det blitt litt av :wub: Også må jeg hele tiden kikke på tingene, tepper, halsbånd, matskåler, leker og bånd.... må se at ikke noe mangler. Får sånn forelskelse følelse :lol::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...