Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamar


SiriogDiego

Recommended Posts

*ler* Tia er nedrøytet 10 mnd i året så jeg kommer nok til å stille henne uansett - jeg gidder ikke gå rundt og satse på at hun er fullpelset når jeg melder på NKK utstillinger :wub: Men om hun er som hun var på NKK Hamar i fjor så stilles hun IKKE. Jeg tittet gjennom bildene i dag, og jeg skjønner ikke at jeg turte å stille henne ved siden av den flotte thornappletispen :innocent:

haha, ja den pelsen... :wub: Bridie er i full røyteperiode nå, så jeg er spent. Også er hun fortsatt blå på labbene! Åssen skal jeg få det vekk?

Pinto er såå søt! Gleder meg til å treffe henne! :icon_redface: Er hun stilt ut før?

Ja, Pinto er nydelig hun. Hun ble stilt på Hundorp og ble BIM der. Også er hun stilt i Danmark vet jeg, og mener å huske hun har cert derfra, men det skal jeg ikke si sikkert.

Edit: Legge til litt.

er det noe program klart for denne helgen enda? Evnt hvor?

eller, evnt noen som vet når aussien skal i ringen, og når det er LP/agility osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 131
  • Created
  • Siste svar
haha, ja den pelsen... :innocent: Bridie er i full røyteperiode nå, så jeg er spent. Også er hun fortsatt blå på labbene! Åssen skal jeg få det vekk?

Ja, Pinto er nydelig hun. Hun ble stilt på Hundorp og ble BIM der. Også er hun stilt i Danmark vet jeg, og mener å huske hun har cert derfra, men det skal jeg ikke si sikkert.

Edit: Legge til litt.

er det noe program klart for denne helgen enda? Evnt hvor?

eller, evnt noen som vet når aussien skal i ringen, og når det er LP/agility osv?

Hvorfor er hun blå på labbene? Hva med å prøve sånn spray som skal fjerne misfarging i pels?

Program er ikke klart enda. Satser på at aussiene ikke kræsjer med LP, da sliter jeg. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er hun blå på labbene? Hva med å prøve sånn spray som skal fjerne misfarging i pels?

Program er ikke klart enda. Satser på at aussiene ikke kræsjer med LP, da sliter jeg. :icon_redface:

Vi hadde et lite uhell med blåspray... Jeg brukte det så vidt på en skadet tredepute, hengte fra meg flaska på buret til Bridie i bilen, og vips hadde hun fått sprayet litt selv. Da hadde vi to blå labber...

Så skulle jeg ha på nytt på den skadede poten, Bridie tar sats akkurat når jeg sprayer, hopper til side, og vips var hun blå på hele beinet og skulder...

Det på skuldren har vi fått vekk mer eller mindre ved hjelp av furminatoren da... Men resten... Joda, det er da blekere enn det var i det minste :innocent:

får satse på litt turer i lyng og kratt og håpe det slites av der. For vaske med såpe hjalp ikke så mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Programmet er klart!

Hele 62 shelties, det blir spennende!

17 beardiser. Antallet er omtrent som forventet, men jeg er grusomt spent på hvem det er. Dommeren er oppdretter til "halvparten" av alle beardiser i Norge, så de kommer jo ikke. Det er vel sikkert noen svensker der, tenker jeg.

(Symra ligner ikke mye på dommerens egne beardiser, så denne utstillingen tar vi som trening og gøy. Det er jo uansett i Herning vi skal slå til for fullt! :icon_redface: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 beardiser. Antallet er omtrent som forventet, men jeg er grusomt spent på hvem det er. Dommeren er oppdretter til "halvparten" av alle beardiser i Norge, så de kommer jo ikke. Det er vel sikkert noen svensker der, tenker jeg.

Jeg synes det er litt overraskende med så mange beardiser egentlig jeg.

7 Parson Russell Terriere. DET blir moro! Innen "min" rase er jo det mange :) Gleder meg da! Eneste jeg er litt redd for er om kelpiene kommer til å krasje med beardisene på søndag. Vil VELDIG gjerne se begge rasene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 Jack russell terrier. Det blir en spennende debut i juniorklassen.

Går det an å se hvor mange som går i hver klasse eller må man vente til dagen?

Nei, katalogen er hemmelig fram til utstillingen begynner.

Det går an å telle litt og sannsynlighetsberegne, men ikke noe nøyaktig eller sikkert eller omfattende. Altså: Hvis din rase er først i ringen og det på startnummeret ditt står at din hund er nummer tre som skal bedømmes i ringen, og Diego er juniorhannhund - da vet du at det er minst tre i klassen. Og om du vet om andre som skal stille i rasen og får vite deres startnummer, kan du også telle deg fram - hvis for eksempel kompisen din med unghund hannhund er nummer fem som skal bedømmes, vet du at det er maks fire i juniorklasse hannhund - du vet jo ikke om den fjerde er JK eller AUK. Ble det forståelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 stk er langt færre enn jeg håpet på, men sånn er det bare. Gutten skal for første gang gå i åpenklasse. Det blir 5 mnd siden sist gang han var på utstilling. Skal trene mye frem mot denne utstillingen da han de siste gangene har vært så lite flink til å vise seg i ringen. Kunne trengt et utstillingskurs egentlig, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, katalogen er hemmelig fram til utstillingen begynner.

Det går an å telle litt og sannsynlighetsberegne, men ikke noe nøyaktig eller sikkert eller omfattende. Altså: Hvis din rase er først i ringen og det på startnummeret ditt står at din hund er nummer tre som skal bedømmes i ringen, og Diego er juniorhannhund - da vet du at det er minst tre i klassen. Og om du vet om andre som skal stille i rasen og får vite deres startnummer, kan du også telle deg fram - hvis for eksempel kompisen din med unghund hannhund er nummer fem som skal bedømmes, vet du at det er maks fire i juniorklasse hannhund - du vet jo ikke om den fjerde er JK eller AUK. Ble det forståelig?

Takk for svar. Jeg forsto hva du mente. Nå skal ikke vi i ringen før kl 11, så det er nok mange i ringen før oss. Jeg får smøre meg med tålmodighet å vente og se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over 100 dalmatinere *sukk*

Oi! Jeg vet at det pleier å være en god del dalmiser, men er det vanlig med SÅ mange da?

Edit: forvirret nå. Det er da ikke påmeldt over 100 dalmatinere? Er jeg på bærtur igjen nå kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal trene mye frem mot denne utstillingen da han de siste gangene har vært så lite flink til å vise seg i ringen. Kunne trengt et utstillingskurs egentlig, hehe :lol:

..Vi har ringtrening i Sande hver torsdag kl 1730-1830 hvis du vil henge deg på :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal dit og skal stille C.Ramazotti, C. Hildigard,C. Eros Tu Sei, C.Sir Duncan og Finske gutten S. Wild Eagle.. Men er jo kjempe spennede å se at det er 56 whippets påmeldt da:) Masse konkurranse= ekstra gøy.. Hold fingrene krysset da siden vi leder årets whippet på Ramazotti :ahappy:

Lykke til alle sammen.

Klem

Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...