Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillingslenke


Recommended Posts

Har vært rundt i butikkene som er her og sett etter utstillingslenke til C. Men finner bare tynne utstillingsbånd som ikke ville holdt et rykk.

Jeg ser for meg at alt som kan gå galt går galt når jeg skal stille Casper om noen uker, så derfor trenger jeg i det minste å ha et bånd som jeg kan stole på. Så det må være ett som kan tåle plutselige rykk, man vet aldri. Helst ser jeg etter lenke. Vet ikke hva som er vanlig jeg, lenke og halsbånd i ett, eller hver for seg. Vil også ha helstrup, gjerne med mulighet for halvstrup om det er mulig.

Noen som har en link eller fem? Tar gjerne imot tips til andre holdbare bånd som ikke er i kjetting, selv om det er kjetting jeg ser etter sånn i utgangspunktet (synes det er penest, og glir best)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det alltid er bedre utvalg på utstillingsutstyr på stands som er på utstillingene, enn i byens zoobutikker. Jeg husker ikke hvor du bor, men skal du på Bjerke i helga? Så kan du jo lete etter da?

Jeg liker heller ikke å kjøpe bånd på nett - jeg vil ha de i hånda, kjenne hvordan de er for meg å holde i og for hunden å ha på seg.

Angående hel lenke vs lenke og halsbånd er det opp til dine preferanser. Jeg bruker det ene på Even og det andre på X'en, fordi de er veldig forskjellig å ha i ringen. På Even kunne jeg vel strengt tatt brukt hårstrået mitt og fått samme effekt, han blir alltid med og kan veien rundt ringen, den godgutten der. X'en må holdes mer igjen og styres mer med lenka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk :whistle: Skal ikke på bjerke nei, skal stille på trheim hundefestival. Jeg skal dit begge dager, men bare stille søndagen. Så i prinsippet kan jeg jo kjøpe på lørdagen og. Men jeg vil helst ha det litt før, ha ting i orden :/

Har egentlig ingen preferanser enda, da jeg ikke har prøvd noe, men jeg vet at C må styres og kunne holdes igjen, så da er kanskje halsbånd og lenke best da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med et FINT, helt vanlig kobbel og helstrup i sånn tynn kjetting? Mange som bruker det inkl. meg da JRTen min rykket i stykker det syltynne uttillingsbåndet. Et tykkere bånd hadde sikkert holdt, men liker faktsik helstrup og pent kobbel mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ser kanskje tynne ut, men de har holdt god styr på de bikkjene jeg har stilt. Hundene er i 40-50kilosklassen, og er bygd for å rykke :)

Hva ser tynne ut, men er bygd for rykkehunder? *blond* de tynne hexagonlenkene mener du eller?

Hva med et FINT, helt vanlig kobbel og helstrup i sånn tynn kjetting? Mange som bruker det inkl. meg da JRTen min rykket i stykker det syltynne uttillingsbåndet. Et tykkere bånd hadde sikkert holdt, men liker faktsik helstrup og pent kobbel mer.

Jeg er så heldig at en sender meg en lenke hun har brukt til sin dalmis før, som hun ikke trenger lenger, så håper det holder da :wub:

Men jeg må fortsatt finne et fint kobbel... har ikke sett noen jeg liker egentlig, men så har jeg egentlig aldri kikket på tynne kobbel. Får titte igjen på dyrebutikken, og finne et tynt ett i lær tenker jeg :) Må se hvilken farge lenken har bare først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...