Gå til innhold
Hundesonen.no

WackyWalk'r

Recommended Posts

Noen som har prøvd WackyWalk'r?

WackyWalk'r er et unikt leiebånd som forenkler båndtreningen. WackyWalk'r er 0,9-1,8 meter langt og produsert av 100% naturlig gummi. Familiehunden.no har teste ut dette båndet på kurs over en periode og resultatet er forbausende bra, WackyWalk'r gjør faktisk turen mye hyggeligere.

Ved å bruke dette båndet i båndtreningen som er beskrevet her , får du enkelt en hund som går pent i båndet.

Dette båndet gjør at det blir slutt på rykk i båndet når hunden drar. i tilegg til å bremse hunden ned når den drar, trekker det også hunden tilbake. Hunden lærer fort at det ikke nytter å dra i båndet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urban er halvparten så kort som den andre :icon_confused:

Jeg vil også ha, men vil ha de kule fargene de har inne på hjemmesiden, som de ikke har på canis...

De fargene vil jeg ha å. Si i fra hvis de ser noen steder de selger de :)

De fargene vil jeg ha å. Si i fra hvis de ser noen steder de selger de :D

Edit: De selger sort på familiehunden, så da har jeg bestilt et. Fant ikke de andre fargene noe sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte også fra familiehunden. Var litt billigere der å.

Å av de fargene på Canis så ville jeg heller ha svart uansett..

Helt enig, fargene på canis ble litt sterke syns jeg. Da får vi bare håpe båndet er så bra som de skal ha det til :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en viss mulighet for at jeg ikke har skjønt dette. Hva hjelper dette på en hund som trekker, annet enn for fører da. Hunden trekker jo like forbanna den? Ser ikke poenget her rett og slett. Hva kan man oppnå (og hvordan) med dette båndet fremfor vanlig bånd? Altså ikke for fører men for problemet trekking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en viss mulighet for at jeg ikke har skjønt dette. Hva hjelper dette på en hund som trekker, annet enn for fører da. Hunden trekker jo like forbanna den? Ser ikke poenget her rett og slett. Hva kan man oppnå (og hvordan) med dette båndet fremfor vanlig bånd? Altså ikke for fører men for problemet trekking.

Når jeg trener med Nemi, for å redusere trekkingen, så bruker jeg ikke det båndet. Da bruker jeg vanlig bånd, og ho trekker faktisk ikke så mye nå lenger. Jeg bruker stort sett Wacky Walk'r-en for å slippe å gå med hundene i to bånd. Jeg har også senebetennelse, og jeg får ikke det samme røsket i hånda/armen hvis en av bikkjene plutselig rykker i båndet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dette er på en måte et type Gummibånd som strekker seg hvis hunden drar?

Hva hvis man har litt liten hund med mye fart da, spretter den tilbake da eller? hihi.. Fikk noen snodige bilder i hodet:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner jo også det at jeg må fortsette å trene min hund selvom jeg kjøper dette båndet.

Men er ikke altid man har tid til å trene. Da tror jeg dette båndet er supert.

Vi jobber hver dag med trekking i bånd. Det blir mindre og mindre trekking.

Bortsett fra når vi møter andre hunder :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg testet ut dette båndet på kurs hos familiehunden. Jeg var "hunden" og dro i båndet. Da "eieren" dro meg tilbake spratt jeg ganske greit tilbake altså! Skikkelig bra strikk i de båndene der;)

Men har også hørt at strikken inni kan ryke, og at den har gjort det hos noen.. Men det er et par år siden, så de har kanskje blitt forbedret nå :rolleyes2: Var veldig mye skryt fra de som hadde de båndene på kurset ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dette er på en måte et type Gummibånd som strekker seg hvis hunden drar?

Hva hvis man har litt liten hund med mye fart da, spretter den tilbake da eller? hihi.. Fikk noen snodige bilder i hodet:P

Jaa, den spretter litt tilbake. :rolleyes2:

Halvparten så kort eller halvparten så lang?

Den er halve lengden av vanlig, altså kortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

toypuddel + gammel dame med gummibånd = mye festligere enn flexiline *festlige bilder i hodet*

Unnskyld OT

:rolleyes2: Fikk noen bilder jeg også nå gitt.

Blir spennende å prøve den. Gleder meg til å prøve. Kanskje sette den på sambo først

bare for å få følelsen av hvordan den er før jeg tar den på hunden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...