Gå til innhold
Hundesonen.no

WackyWalk'r


Recommended Posts

Noen som har prøvd WackyWalk'r?

WackyWalk'r er et unikt leiebånd som forenkler båndtreningen. WackyWalk'r er 0,9-1,8 meter langt og produsert av 100% naturlig gummi. Familiehunden.no har teste ut dette båndet på kurs over en periode og resultatet er forbausende bra, WackyWalk'r gjør faktisk turen mye hyggeligere.

Ved å bruke dette båndet i båndtreningen som er beskrevet her , får du enkelt en hund som går pent i båndet.

Dette båndet gjør at det blir slutt på rykk i båndet når hunden drar. i tilegg til å bremse hunden ned når den drar, trekker det også hunden tilbake. Hunden lærer fort at det ikke nytter å dra i båndet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urban er halvparten så kort som den andre :icon_confused:

Jeg vil også ha, men vil ha de kule fargene de har inne på hjemmesiden, som de ikke har på canis...

De fargene vil jeg ha å. Si i fra hvis de ser noen steder de selger de :)

De fargene vil jeg ha å. Si i fra hvis de ser noen steder de selger de :D

Edit: De selger sort på familiehunden, så da har jeg bestilt et. Fant ikke de andre fargene noe sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte også fra familiehunden. Var litt billigere der å.

Å av de fargene på Canis så ville jeg heller ha svart uansett..

Helt enig, fargene på canis ble litt sterke syns jeg. Da får vi bare håpe båndet er så bra som de skal ha det til :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en viss mulighet for at jeg ikke har skjønt dette. Hva hjelper dette på en hund som trekker, annet enn for fører da. Hunden trekker jo like forbanna den? Ser ikke poenget her rett og slett. Hva kan man oppnå (og hvordan) med dette båndet fremfor vanlig bånd? Altså ikke for fører men for problemet trekking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en viss mulighet for at jeg ikke har skjønt dette. Hva hjelper dette på en hund som trekker, annet enn for fører da. Hunden trekker jo like forbanna den? Ser ikke poenget her rett og slett. Hva kan man oppnå (og hvordan) med dette båndet fremfor vanlig bånd? Altså ikke for fører men for problemet trekking.

Når jeg trener med Nemi, for å redusere trekkingen, så bruker jeg ikke det båndet. Da bruker jeg vanlig bånd, og ho trekker faktisk ikke så mye nå lenger. Jeg bruker stort sett Wacky Walk'r-en for å slippe å gå med hundene i to bånd. Jeg har også senebetennelse, og jeg får ikke det samme røsket i hånda/armen hvis en av bikkjene plutselig rykker i båndet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dette er på en måte et type Gummibånd som strekker seg hvis hunden drar?

Hva hvis man har litt liten hund med mye fart da, spretter den tilbake da eller? hihi.. Fikk noen snodige bilder i hodet:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner jo også det at jeg må fortsette å trene min hund selvom jeg kjøper dette båndet.

Men er ikke altid man har tid til å trene. Da tror jeg dette båndet er supert.

Vi jobber hver dag med trekking i bånd. Det blir mindre og mindre trekking.

Bortsett fra når vi møter andre hunder :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg testet ut dette båndet på kurs hos familiehunden. Jeg var "hunden" og dro i båndet. Da "eieren" dro meg tilbake spratt jeg ganske greit tilbake altså! Skikkelig bra strikk i de båndene der;)

Men har også hørt at strikken inni kan ryke, og at den har gjort det hos noen.. Men det er et par år siden, så de har kanskje blitt forbedret nå :rolleyes2: Var veldig mye skryt fra de som hadde de båndene på kurset ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dette er på en måte et type Gummibånd som strekker seg hvis hunden drar?

Hva hvis man har litt liten hund med mye fart da, spretter den tilbake da eller? hihi.. Fikk noen snodige bilder i hodet:P

Jaa, den spretter litt tilbake. :rolleyes2:

Halvparten så kort eller halvparten så lang?

Den er halve lengden av vanlig, altså kortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

toypuddel + gammel dame med gummibånd = mye festligere enn flexiline *festlige bilder i hodet*

Unnskyld OT

:rolleyes2: Fikk noen bilder jeg også nå gitt.

Blir spennende å prøve den. Gleder meg til å prøve. Kanskje sette den på sambo først

bare for å få følelsen av hvordan den er før jeg tar den på hunden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...