Gå til innhold
Hundesonen.no

HD/AD Røntging


Midas

Recommended Posts

Hvorfor røntge en hund av en rase som ikke har problemer med det?

Er lite vits i å HD-røntge en chihuahua, bare fordi man kan.

Hvordan vet du at rasen ikke har problemer med det om de ikke røntger?

Og hvorfor skal man ikke røntge en Chihuahua?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig individuellt. Men ellers er jeg enig med mushi - er det en rase som (les: gjerne) er plaget med HD, synes jeg man burde sjekke det ut - men samtidig burde man se ann hvert enkelt individ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekk opp en hånd de som tror Cavalieren er en HD utsatt rase?

Nemlig...Ingen forventet det da jeg røntget Henrik for noen år siden, og med den sterke graden han har så må det ligge bakover i linjene,...

Har hørt om flere tilfeller siden da..

Hvorfor ikke vite? Selv en chi har vondt om den har hd.... og det vil avdekke en del i avl.

Husk at de kan ha hd selv om de ikke viser at de har vondt...En hadde ikke sett det på Henrik om en ikke visste det..

Jeg kan med hånda på hjertet si at alle mine hunder i mitt eie skal under strålene...Det skylder vi dem å vite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, røntger på min rase iallefall, og selv om avl på ham ikke er bestemt eller noe, hadde jeg gjort det uansett (hvis han hadde hatt utstillingsfeil fks). Greit å vite for meg, og utrolig greit for oppdretter.

Hørte om ei som skal bruke hunden sin i avl, men røntge skulle hun ikke nei "bare fordi det finnes en maskin som kan gjøre det"... (og dette er en rase som har endel HD)... fader så kvalmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekk opp en hånd de som tror Cavalieren er en HD utsatt rase?

Nemlig...Ingen forventet det da jeg røntget Henrik for noen år siden, og med den sterke graden han har så må det ligge bakover i linjene,...

Har hørt om flere tilfeller siden da..

Hvorfor ikke vite? Selv en chi har vondt om den har hd.... og det vil avdekke en del i avl.

Husk at de kan ha hd selv om de ikke viser at de har vondt...En hadde ikke sett det på Henrik om en ikke visste det..

Jeg kan med hånda på hjertet si at alle mine hunder i mitt eie skal under strålene...Det skylder vi dem å vite

Helt enig med deg, jeg kommer alltid til å røntge hunden min, jeg vil vite hvordan hundens hofter ser ut.

Har røntget Chicka også, hun er blanding, og hun har middels HD på høyre hofte med forkalkning, kjekt å vite når jeg bruker henne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...