Gå til innhold
Hundesonen.no

ang anmeldelse


Boston eier

Recommended Posts

siste nytt om turbo saken (går hjem selv hunden)

jeg ville jo anmelde saken, og da fikk jeg beskjed at det var opp til de "profesjonelle" å anmelde saken, de skulle gjort dette for lenge siden da de tok inn turbo.

politiet mente jeg hadde blitt lurt av kennelen med å betale ut bikkja + om å måtte anmelde saken selv, så de tok en spansk én.

jeg ringte kennelen å sa ifra om at de skulle anmelde saken siden det var de som egentlig kjenner til saken.

de lovet å ringe meg tilbake men har ikke hørt noe.

hva skal man gjøre da? jeg vil ikke denne mannen skal komme seg unna dette :wub:

politiet var enig med at denne mannen måtte anmeldes, men det beste var det ville skje i distriktet og at de proffe ville gjøre det. da ville det bli raskere sak ut av det.

jeg viste han id brikka og han var overrasket, ristet på hue.

han ville helt klart fått en saftig bot.

men så er det hvor villig disse proffe er til å hjelpe til da.

nå er det jo mye snakk om dumping og andre problemer med dyr for tiden, da skulle man jo tro det var blitt strengere.

så lenge de proffe ikke hjelper til, så vil det fortsette å bli et økende problem?

folk slipper jo unna :wub:

dyr har også rettigheter!

hva syns dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes vel jeg det er litt storm i et vannglass å skulle anmelde en bagatellmessig sak om en hund som bare slippes løs uten at den utgjør noen stor fare for samfunnet... Politiet har vel andre og langt mer viktige saker de bør bruke ressursene sine på enn en sløv hundeeier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter Siri på det fulle. Hunden har jo ikke vært utsatt for vanskjøtsel, han har jo levd livets glade dager i parken han. Etterpå kunne han rusle hjem å få mat. Altså eneste som har skjedd her er at bikkja har en sløv eier, og sist jeg sjekket var ikke det noe alvorlig lovbrudd.

Men si meg, hvorfor skulle kennel anmelde denne saken? Anmelde for sløvhet? Eller lå det mer alvorlige ting til grunn, som ikke har kommet frem her på sonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden har per definisjon blitt vanskjøttet (etter loven, har ikke tid til å slå opp nå), og såvidt jeg et er det ingen grunn til at du ikke kan anmelde eier, om ikke annet enn for ordensforstyrrelse ihvertfall. Det er mulig det må "fagfolk" til for å anmelde for vanskjøtsel.

Se litt på dyrevernsloven og hundeloven, og prøv igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ligger jo mer bak, helsemessig for hunden. politiet sa jo dette var verd å anmelde så klart. men det beste ville være at fagfolk gjorde det + i distriktet dette ville foregå. i utgangspungtet var det deres jobb å gjøre dette.

hehe, er det bare jeg som tar slikt seriøst eller? :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor må kennelen anmelde saken og ikke du ? Tydligvis så vil ikke kennelen gå noe videre med dette, aldri hørt at noen er mere kvalifiserte til å anmelde en sak enn noen andre :angry:

Alle kan jo anmelde en sak, skjønner ikke hvorfor det må være den kennelen som han stod på som må gjøre dette.

Kennelen er tydligvis ferdig med saken, de har fått penger for sine utlegg, omplassert hunden til noen nye eiere.

Case closed!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden har per definisjon blitt vanskjøttet (etter loven, har ikke tid til å slå opp nå), og såvidt jeg et er det ingen grunn til at du ikke kan anmelde eier, om ikke annet enn for ordensforstyrrelse ihvertfall. Det er mulig det må "fagfolk" til for å anmelde for vanskjøtsel.

Se litt på dyrevernsloven og hundeloven, og prøv igjen?

Se litt på loven selv, kanskje - og så fortelle oss på hvilket grunnlag det skal anmeldes...?

(Sist jeg sjekket var det ikke ulovlig å være dum, dessverre - men jeg kan jo ha misset noe :angry:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se litt på loven selv, kanskje - og så fortelle oss på hvilket grunnlag det skal anmeldes...?

(Sist jeg sjekket var det ikke ulovlig å være dum, dessverre - men jeg kan jo ha misset noe :angry: )

Det må i tilfelle være brudd på båndtvangsbestemmelsene? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan seff anmelde det selv. men rådet jeg fikk, så var det best at kennel/viking gjordet det. også fordi det er i distriktet. jeg bor jo milevis unna. men jeg gir meg ikke, jeg skal opp dit igjen og anmelde saken selv. var bare synd at de ikke ville samarbeide.

det ordner seg nok. :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du anmelde saken? Tidligere eier får nok hverken bot, fengsel eller forbud om å holde hund. Man kan jo gjøre ganske ille saker(ref.damen alle vet) uten at det skjer så forbanna mye. Og i dette tilfellet har vel hunden egentlig bare fått leve 'et bedre' liv enn mange andre hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm skjønner ikke hvofor folk er så imot å anmelde her. og det med at hunden har fått leve ett bedre liv en de fleste hunder skjønner jeg ikke noe av. er det ett bedre liv å ikke få ordentlig tur ingen som bryr seg om den kanskje ikke få kos osv. å heller traske rund i stortraffik i Oslo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heller skjønner ikke helt at folk er i mot å annmelde den gamle eieren..? Det får muligens ikke noe store konsikvenser for den gamle eieren, MEN det viser at folk bryr seg..! Og anmeldelsen blir registrert..! Det er jo ikke rart at folk mener dyr har det så bra i Norge, om ingen anmelder saker om vannskjøtsel..!

Jeg mener det er vannskjøtsel om hunden ikke blir passet på, og hvem vet hvor mye stell, og kos hunden får når den kommer hjem.. Det høres jo ut på de som ikke mener det bør anmeldes, at hunden har levd et perfekt hundeliv, omtrent som landstrykeren i Disney filmen..:angry: Dette er jo (i hvertfall i mine øyne) Helt bak mål!

Denne hundeeieren har jo brutt mer enn en lov, så hvorfor skal det ikke få konsikvenser??

Hadde jeg vært deg, Boston-eier, så hadde jeg ringt kennelen igjen, Var det Standal? De er jo ganske "store" er de ikke?

Og om du ikke får respons hadde jeg anmeldt det selv privat.. I tillegg ville jeg kontaktet avisene og hørt om de var interesert i historien..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm skjønner ikke hvofor folk er så imot å anmelde her. og det med at hunden har fått leve ett bedre liv en de fleste hunder skjønner jeg ikke noe av. er det ett bedre liv å ikke få ordentlig tur ingen som bryr seg om den kanskje ikke få kos osv. å heller traske rund i stortraffik i Oslo?

Beklager, men hunder trenger ikke kos, det er det EIERNE som stort sett har behov for. En voksen hannhund som får være ute og passe seg selv har det sannsynligvis utmerket, den, så lenge den får mat og ly ved behov (hvilket den vel tydeligvis fikk - den gikk jo hjem selv liksom...). Og om manglende napping og klipping av klør skal betegnes som vanskjøtsel, så lider antakelig 70 % av Norges hunder av vanskjøtsel (for makan til mange ustelte hunder man møter på... eid av helt vanlige, norske nordmenn fra Norge).

Jeg mener det er vannskjøtsel om hunden ikke blir passet på, og hvem vet hvor mye stell, og kos hunden får når den kommer hjem.. Det høres jo ut på de som ikke mener det bør anmeldes, at hunden har levd et perfekt hundeliv, omtrent som landstrykeren i Disney filmen..:angry: Dette er jo (i hvertfall i mine øyne) Helt bak mål!

Se svar over....

Jeg mener fortsatt at politiet skal få bruke sine ressurser på viktigere ting enn en hund som passer seg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men hunder trenger ikke kos, det er det EIERNE som stort sett har behov for. En voksen hannhund som får være ute og passe seg selv har det sannsynligvis utmerket, den, så lenge den får mat og ly ved behov (hvilket den vel tydeligvis fikk - den gikk jo hjem selv liksom...). Og om manglende napping og klipping av klør skal betegnes som vanskjøtsel, så lider antakelig 70 % av Norges hunder av vanskjøtsel (for makan til mange ustelte hunder man møter på... eid av helt vanlige, norske nordmenn fra Norge).

Se svar over....

Jeg mener fortsatt at politiet skal få bruke sine ressurser på viktigere ting enn en hund som passer seg selv...

men denne hunden fikk ikke mat hjemme eller noe(skulle man hvertfall tro). det var bare skinn og ben av ham. tennene hans var heller ikke bra. halen som var brekt av var heller ikke gammelt, det var fortsatt åpent sår men var på vei til å gro.

eneste du vet om denne saken, er at den bikkja gikk fri. godt hadde den ikke, den levde ikke livet sitt. langt der ifra.

det er ikke bare den ene tingen liksom. hadde helsa hans vært i tipp topp, så hadde jeg kanskje ikke gått videre med saken. men det er desverre ikke slik. hunden ble ikke tatt vare på hjemme.

hvordan hadde du følt det, om hunden din ble behandlet slik?

du hadde ikke gjort noe? denne mannen har gjort noe alvorlig med denne hunden. politiet råder meg jo til å gjøre noe med det... og jeg jobber også med det.

syns også det er rart at mange her inne ikke ville anmeldt det. trodde dette var et sånn dyreglade mennesker forum :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener fortsatt at politiet skal få bruke sine ressurser på viktigere ting enn en hund som passer seg selv...

Det har ikke nødvendigvis noe med hva politiet bruker sine resursjer på, det har mer med at en andmeldelse på neglisjering av et dyr vil bli liggende i et register, og kan plukkes opp i senere situasjoner!

Hva om vi snur litt på flisa, og sier at man ikke skal anmelde inbrudd i biler, blir det feil vel? De som gjør inbruddet blir skjelden tatt, og om de blir det, så får de ingen straff, men mindre det er et GROVT tyveri, men man anmelder det alikevel!

Og som sagt.. vi vet lite om i hvilken tillstand denne hunden var i når den ble funnet!

JEG synes nå i hvertfall det bør anmeldes! Ja, politiet har for få resursjer til å kunne jobbe med alle små saker, men det tilsier vel ikke at man skal slutte å anmelde ting?

Om politiet ikke klarer å ta seg av større saker om de prioriterer en dyrevernssak er jo tragisk, men det kan man faktisk ikke tenke på omn man har en sak man føler skal anmeldes, det blir jo helt feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grusom sak. Rett og slett!

Jeg syns virkelig du skal gå videre med saken. Om det ikke skjer noe, har du ihvertfall vist at dette er ikke greit, og du gjør noe annet enn å bare sitte å se på. Sånne ting som dette skal man gå videre med syns jeg. Veldig synd at kennelen ikke vil samarbeide, men gjør det du kan! Hvor mye politiet egentlig får gjort eller kommer til å gjøre er jeg usikker på, men vis at du engasjerer deg ihvertfall. Slik behandling av dyr skal ikke få gå ubemerket hen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg litt enig med Siri. Klart dette er en følelsesmessig sak, men man oppnår ingenting. Det eneste man sitter igjen med er en følelse at man ikke blir tatt på alvor, tror jeg :angry:

Og så må man kunne dokumentere at hunden var utsatt for vanskøtsel. Har du tatt bilder av han? Du sier han er bare skinn og bein. Han har brukket hale - som har skjedd nylig. Har du tatt bilder av sår - og halelengden før og etter? Tennene hans er ikke bra, sier du. Bilder av det også, kanskje?

Nei, dette er som å pisse i motvind spør du meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i det området hvor hunden snuste rundt og det er ikke så lenge siden en annen hund ble påkjørt her som ikke gikk med bånd, altså som var i samme situasjon.

Det er båndtvang her og man skal også plukke opp etter vovven sin, men dette er jo de minste tingene. Hunden var dårlig stellt og i tillegg skapte den farlige situasjoner i trafikken ved å løpe rett forran biler. At folk fremstiller dette som en hund som levde livets glade dager synes jeg er rystende og det er flott at Bostoneier tar ansvar her! To tommler opp til deg og ikke la folk som ikke vet hva de uttaler seg om fortelle deg noe annet.

Det finnes jo også bevis på at hunden har vært hos Viking utallige ganger, og med dyrlegens vitnemål og nummer på halsbåndet burde dette være en sak politiet kunne ordne opp i. Tenk at det finnes folk som har hunder som mener at det er bortkastet tid å anmelde overgrep ovenfor en hund.. Jeez Louise..

De som eide den forteller faktisk her i nabolaget at Turbo er hos moren deres, vil vel ikke at noen skal vite hva som har skjedd.. de har iallefall vett til å benekte a)at de har en hund og b)at den ikke bor hos dem lenger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...