Gå til innhold
Hundesonen.no

Nordenstam og betinget positiv forsterker ++


vipsen

Recommended Posts

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar
Ikke heng deg opp i ordet FRI da :P:):P

Ser du tanken bak, at vi har betinget forsterkeren (draleken) med et ord som vi legger på øvelser som er bra for å kunne forsterke øyeblikket? Likefullt Nordenstam-måte å trene på.

ja, jeg skjønner :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke skjønner er hvorfor du ikke bruker det' date= altså betinger forsterkeren når du likevel bruker den, i og med at alt går under Nordenstams metode uansett. ;P Men den diskusjonen kan vi like gjerne ta pm :P

det går fint :P Nei, jeg vet ikke.. noen ting finner jeg ut selv at passer best for min hund :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jaja, ja! :P

Det er faktisk ikke likegyldig.

mente ikke sånn jaajaa.... mente ja seff :P Men kunne du forklart meg litt mer? Er litt usikker på om jeg skjønte det helt 100% riktig. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskuter/forklar GJERNE her :P Sjeldent at noen forklarer noe Nordenstam her på en måte.. Ingen lider av nye tanker :P

Er ikke noe problem hverken å forklare, fortelle eller diskutere så lenge man blir tatt i mot med saklige kommentarer og spørsmål.

At Nordenstam = mishandling er like feil som at ALLE klikkertrenere er godtbitautomat og driver pølsedressur. Noen er, men de er ikke klikkertrenere, de er "klikkertrenere" og driver med misforstått snillhet, ikke effektiv trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet. Jeg blir jo sett ned på fordi jeg ikke har bestemt meg angående treningsmetode, så...hehe.. alle dømmer lett, uansett om man klikker, korrigerer eller hva man enn gjør! Det er fint det har kommet fler Nordenstammere her, sånn at man faktisk kan diskutere med mer en ett menneske, jeg skjønner jo at det er slitsomt for den ene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' jeg vet. Jeg blir jo sett ned på fordi jeg ikke har bestemt meg angående treningsmetode, så...hehe.. alle dømmer lett, uansett om man klikker, korrigerer eller hva man enn gjør! Det er fint det har kommet fler Nordenstammere her, sånn at man faktisk kan diskutere med mer en ett menneske, jeg skjønner jo at det er slitsomt for den ene :D[/quote']

you got it! :D det er sant at det er vanskelig å bestemme seg, men det er veldig viktig å ikke blande treningsmetodene. Det er da man kan gjøre veldig store tabber..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe problem hverken å forklare, fortelle eller diskutere så lenge man blir tatt i mot med saklige kommentarer og spørsmål.

At Nordenstam = mishandling er like feil som at ALLE klikkertrenere er godtbitautomat og driver pølsedressur. Noen er, men de er ikke klikkertrenere, de er "klikkertrenere" og driver med misforstått snillhet, ikke effektiv trening.

=D> =D> =D>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristina - "fri" kommer i det øyeblikk hunden gjør noe perfekt - og så kommer belønning' date=' som f.eks fillelek, egentlig på samme måte som klikk - godbit.[/quote']

ja det er det jeg nmener. fri=bra? også kommner belønning

allså. jeg ville brukt bra i stedet for fri.

ellerno?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...