Gå til innhold
Hundesonen.no

Nesbyen Resultater :)


tm100021

Recommended Posts

Og jeg sier IKKE hva var det jeg sa. Neida, min munn er lukket...som vanlig :wub:

*Host*... LUKKET munn er vel ikke det som slår meg som et særtrekk ved deg *skoggerler*. Grattis med fiiiinfine resultater på Tøfflusene også :wub:. Forøvrig gjorde du deg jo utmerket i gruppe- og bis-ringen som ringsekretærsekretær :lol:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar
Hvem stilte hun mot?? *neida, finnes ikke nysgjerrig* :lol:

Og gratulerer så mye! :wub: Hu er jo virkelig helt nydelig den tøtta da! Det er det ikke tvil om!

Nå har jeg katalogen her :wub:

Hannhundene var begge i 4-6 mnd. og het Karos Achy Breaky Heart og Karos All I Need Is Love (kullsøsken altså), og tispa var Fiery Foxtrot Lady av Aussieboxy, i 4-6 mnd. sammen med Tíbrá. Det står ikke farge på hannene i katalogen, så hvem av dem som vant husker jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til alle fornøyde!

Jeg er i alle fall meget godt fornøyd med helgen - min "Moby" (eldste hannen min) ble BIR og nr. 2 i gruppen begge dager. Det er hans første to utstillinger i år (kanskje også de eneste - egentlig så har han "pause" til han blir veteran i Jan. neste år...) - og han syntes det var sååååå MORO å stilles ut igjen!

Hoppet og danset i ringen.

En av sønnene hans ble også champion på lørdagen!

På søndag ble han selv beste champion, en sønn ble nr 2. i champ.klassen og hans "ferskeste" championsønn (fra lørdagen) ble nr. 3. Såklart jeg er veldig, veldig stolt av "gamlefar"!

Andre beardisfolk har sikkert helt andre ting å fortelle om helgen, og for ikke å snakke om enkelte terriermennesker som jeg kjenner "her inne"...

Susanne

Grattis igjen altså! Moby er jo bare helt utrolig fin :wub: Vi tuller litt med at han burde vært kjæresten til Symra :wub:

Gratulerer! :D Oppdretteren min fortalte det, siden ho la så merke til Willy! Dommeren trodde jo ikke noe på at han var så ung, han. :lol: Slo han ikke pappa'n sin også?

Gratulerer til alle fornøyde! Jeg var dritsliten, så fikk ikke hilst noe særlig på folk, men filste på (og tegnet på kritikken til) OnlyBlondie (kaller hun seg vel?), også hilste jeg og Baghera så vidt på Sara med Selma (bare at Selma ikke var med), på vei til bilen i stad. :P

Morsomt å hilse på folk herifra ja!

Selma hadde en knallhelg. Akkurat fylt 9 måneder og nå i helga har hun tatt 2 CERT, og blitt BIR begge dager. Slo ut to åpenklassetisper lørdag og søndag. Jeg er jo ferskis så dette var en smule overvelmende må jeg si! :P Men fy søren så morro!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis igjen altså! Moby er jo bare helt utrolig fin :wub: Vi tuller litt med at han burde vært kjæresten til Symra :P

Selma hadde en knallhelg. Akkurat fylt 9 måneder og nå i helga har hun tatt 2 CERT, og blitt BIR begge dager. Slo ut to åpenklassetisper lørdag og søndag. Jeg er jo ferskis så dette var en smule overvelmende må jeg si! :D Men fy søren så morro!

Jepp, Moby er vakker. Og som jeg har sagt før: Hvis jeg skulle hatt et kull på Symra noen gang, så skulle jeg bedt henne gifte seg med Moby! :P

Selma er også vakker. Det slår meg faktisk hver gang jeg ser andre parsons, Selma er i særklasse! Og både Selma og Sara er så flinke i ringen! Men at hun skulle ta igjen Symra mht antall cert i en alder av ni måneder, på sin første voksenhundutstilling, det synes jeg var HELT unødvendig! :lol: ( :P ).

Symra fikk blått på lørdag. Ringen var akkurat så humpete og full av gresstuer som jeg fryktet. Symra sin noe løse rygglinje ble akkurat så tydelig som den ikke skulle bli, der hun humpet omkring. På søndag fikk hun rødt og ble 1 av 2 i åpen klasse. Jeg måtte løpe en ekstra runde for at dommeren skulle få se på rygglinjen, han klemte og kjente på den en lang stund, til slutt bestemte han seg for at hun ikke fikk ck. Hadde hun fått ck ville hun tatt certet.

Så nå skal vi løpe i skråninger og bli sterk og fin i ryggen!

Hallingdalsturen forøvrig ble akkurat så trivelig og flott som den bruker. Gleder oss allerede til neste år! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Host*... LUKKET munn er vel ikke det som slår meg som et særtrekk ved deg *skoggerler*.

*overser glatt slike ufine kommentarer...*

Grattis med fiiiinfine resultater på Tøfflusene også :P.

Tusen takk :lol:

Glemte jo fortelle om den fine dommer kommentaren veteran-jentene mine fikk da. Hun ba ringsekretær si høyt og tydelig til alle ringside at hun var så glad for å se veteraner i så godt hold og ha en sååå fantastisk kondisjon for alderen sin og komplimenterte eier for å ta så godt vare på sine gamle hunder. Hulk, sa det langt nedi i halsen min og jeg bøyde meg ned og måtte bruke Indiana's lange ører å tørke tårer med :wub:

Men akkurat det der rørte meg så veldig med tanke på at Indiana var så syk tidligere i år og faktisk holdt på å dø, og så får hun slike pene ord nå :P Frk. Brun også da, men Indiana spesielt liksom, hvem skulle trodd det for noen mnd siden at hun skulle suse inn i ringen og ta ck etter en slik dyst...

Forøvrig gjorde du deg jo utmerket i gruppe- og bis-ringen som ringsekretærsekretær :).

Ja ikke sant. Når man ikke får hundene sine dit får man frekventere finale-ringen på egne bein da :wub:

Forøvrig bør BIG2 og 3 i gr. 1 lørdag være glad for at jeg ikke var der akkurat da. Slik som dere sto og skravla og tøysa og nesten glemte stille opp deres vakre hunder *sjokkert* for da hadde ringsekretærsekretæren kommet med pekefinger'n da... :D

Selma hadde en knallhelg. Akkurat fylt 9 måneder og nå i helga har hun tatt 2 CERT, og blitt BIR begge dager. Slo ut to åpenklassetisper lørdag og søndag. Jeg er jo ferskis så dette var en smule overvelmende må jeg si! :P Men fy søren så morro!

Næmmen hvilken debut!! Grattis så mye og velkommen tilbake til jorden når du er ferdig med å fly rundt på rosa skyer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selma hadde en knallhelg. Akkurat fylt 9 måneder og nå i helga har hun tatt 2 CERT, og blitt BIR begge dager. Slo ut to åpenklassetisper lørdag og søndag. Jeg er jo ferskis så dette var en smule overvelmende må jeg si! :lol: Men fy søren så morro!

Vi sender de hjerteligste gratulasjoner til ekvipasjen, vi :wub:. Dere ser jo proffe ut i ringen! Kjempemoro med en så bra debut i juniorklassen altså :wub:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegrattis til søte, vakre og sjarmerende lille Selma!

Har ikke eg. hatt sansen for den "type hund" før, men etter å ha møtt henne er det vanskelig å ikke like de noe veldig, da...

Og for hva det er verdt - jeg synes Symra er riktig så fin, jeg...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegrattis til søte, vakre og sjarmerende lille Selma!

Har ikke eg. hatt sansen for den "type hund" før, men etter å ha møtt henne er det vanskelig å ikke like de noe veldig, da...

Og for hva det er verdt - jeg synes Symra er riktig så fin, jeg...

Susanne

Det er verdt en hel del det, det er ikke mange dommere som kan beardis så godt som deg! :wub:

Symra kommer nok sterkt tilbake, med litt mindre flesk og litt mer muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder fra helgen :wub:

Caroline: Kunne du sagt hva den hannhunden du går med på noen av bildene heter så jeg kunne fått skrevet det på bildene?

Og om jeg har tatt bilder av andre kjente (jeg gikk rundt ved ringene og knipset ved de ulike rasene til sonisene) så må dere si i fra så skal jeg redigere :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder fra helgen :wub:

Caroline: Kunne du sagt hva den hannhunden du går med på noen av bildene heter så jeg kunne fått skrevet det på bildene?

Moro å se bilder! Hvis du får lyst så kan du gjerne sende meg noen på mail :lol: Mailadressen står vel på hjemmesiden min i det minste.

Den mørke soble jeg går med på ett av bildene er Barney (Ch Geiteryggen's Barney), mens den andre du har bilder av der er Mac (Ch Edglonian The Real McCoy). Mable heter på stamtavlen Japaro Show N Tell :wub: Og tricolouren Stitch heter som sagt Lundecock's Latest News.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro å se bilder! Hvis du får lyst så kan du gjerne sende meg noen på mail :P Mailadressen står vel på hjemmesiden min i det minste.

Den mørke soble jeg går med på ett av bildene er Barney (Ch Geiteryggen's Barney), mens den andre du har bilder av der er Mac (Ch Edglonian The Real McCoy). Mable heter på stamtavlen Japaro Show N Tell :wub: Og tricolouren Stitch heter som sagt Lundecock's Latest News.

Huff huff, tror jeg er dårlig på fargene til Sheltie. Syns da begge jeg ikke har skrevet navn på er mørk sobel jeg :wub:

Edit: tror jeg fant ut av det nå ;D

Du skal få de på mail :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selma hadde en knallhelg. Akkurat fylt 9 måneder og nå i helga har hun tatt 2 CERT, og blitt BIR begge dager. Slo ut to åpenklassetisper lørdag og søndag. Jeg er jo ferskis så dette var en smule overvelmende må jeg si! :wub: Men fy søren så morro!

WOW! Det må jeg si... Gratulerer SÅ mye! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til alle som har gjort det bra - spesielt til Sara og Selma med en knall debut!

Jeg har også hatt en fantastisk helg, med helt greie resultater. :P

På lørdag hadde vi spesial på Moelv, med over 90 påmeldte voksne bernere!

Jeg stilte to av mine "faste" hunder, Nellyvill's Dinner Date "Eros" og Havika's Ares "Santo".

Eros ble nr. 2 av 10 i juniorklassen og fikk hp. Av ca. 30 juniorer og unghunder fra begge kjønn ble det delt ut kun 1 ck! Så sier meg fornøyd med den hp'en.

Ares vant en stor åpenklasse(16-17 stk.) med ck. og ble 4 bhk. med cert. :angry:

Eros:

014-1.jpg

016.jpg

Nr. 2

Santo:

196.jpg

På søndag stilte vi på Nesbyen. Jeg våknet i 5 tiden på morgenen av at jeg var så sinnsykt kvalm og begynte etter hvert å kaste opp! Var redd jeg ikke skulle få med meg bernerne som hadde oppmøte klokken 9, og fikk ordnet handlere til de to jeg skulle stille. Men etter 1 pinex, 2 reisesyketabletter og litt cola så greide jeg å komme meg såppass at jeg fikk stilt det jeg skulle!

Eros vant juniorklassen på 4 stk. og fikk ck. I bhk. fortalte dommeren at han likte juniorene utrolig godt, men at de var for unge enda og var litt for mye babyer.

Nellyvill's Design The Future "Dorte" debuterte denne dagen og ble nr. 2 av 5 i ungundklassen, med ck.

Jeg var også en snartur inn i sheltieringen og stilte en juniorhanne til 3bhk. med cert.

Dorthe:

087.jpg

110.jpg

Det værste med sånne koselige helger er at de tar slutt og man må reise hjem igjen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gratulasjonene. Jeg og Selma er litt i skyene ennå faktisk :P

Det værste med sånne koselige helger er at de tar slutt og man må reise hjem igjen. :P

Enig!

Firefox_wallpaper-136.png

Meg og Selma i raseringen.

Firefox_wallpaper-137.png

Susanne med Moby og Siri med Willy i grupperingen.

Firefox_wallpaper-138.png

Lille Fredrik 7,5 uker :)

Maaange flere bilder i bloggen :angry: :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder fra helgen :angry:

Caroline: Kunne du sagt hva den hannhunden du går med på noen av bildene heter så jeg kunne fått skrevet det på bildene?

Og om jeg har tatt bilder av andre kjente (jeg gikk rundt ved ringene og knipset ved de ulike rasene til sonisene) så må dere si i fra så skal jeg redigere :P

Fiine Blondie :) Hun er virkelig en av de penere frynsemusene! Den Channel var faktisk også ganske så vakker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...