Gå til innhold
Hundesonen.no

Nesbyen Resultater :)

tm100021

Recommended Posts

Og jeg sier IKKE hva var det jeg sa. Neida, min munn er lukket...som vanlig :wub:

*Host*... LUKKET munn er vel ikke det som slår meg som et særtrekk ved deg *skoggerler*. Grattis med fiiiinfine resultater på Tøfflusene også :wub:. Forøvrig gjorde du deg jo utmerket i gruppe- og bis-ringen som ringsekretærsekretær :lol:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar
Hvem stilte hun mot?? *neida, finnes ikke nysgjerrig* :lol:

Og gratulerer så mye! :wub: Hu er jo virkelig helt nydelig den tøtta da! Det er det ikke tvil om!

Nå har jeg katalogen her :wub:

Hannhundene var begge i 4-6 mnd. og het Karos Achy Breaky Heart og Karos All I Need Is Love (kullsøsken altså), og tispa var Fiery Foxtrot Lady av Aussieboxy, i 4-6 mnd. sammen med Tíbrá. Det står ikke farge på hannene i katalogen, så hvem av dem som vant husker jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til alle fornøyde!

Jeg er i alle fall meget godt fornøyd med helgen - min "Moby" (eldste hannen min) ble BIR og nr. 2 i gruppen begge dager. Det er hans første to utstillinger i år (kanskje også de eneste - egentlig så har han "pause" til han blir veteran i Jan. neste år...) - og han syntes det var sååååå MORO å stilles ut igjen!

Hoppet og danset i ringen.

En av sønnene hans ble også champion på lørdagen!

På søndag ble han selv beste champion, en sønn ble nr 2. i champ.klassen og hans "ferskeste" championsønn (fra lørdagen) ble nr. 3. Såklart jeg er veldig, veldig stolt av "gamlefar"!

Andre beardisfolk har sikkert helt andre ting å fortelle om helgen, og for ikke å snakke om enkelte terriermennesker som jeg kjenner "her inne"...

Susanne

Grattis igjen altså! Moby er jo bare helt utrolig fin :wub: Vi tuller litt med at han burde vært kjæresten til Symra :wub:

Gratulerer! :D Oppdretteren min fortalte det, siden ho la så merke til Willy! Dommeren trodde jo ikke noe på at han var så ung, han. :lol: Slo han ikke pappa'n sin også?

Gratulerer til alle fornøyde! Jeg var dritsliten, så fikk ikke hilst noe særlig på folk, men filste på (og tegnet på kritikken til) OnlyBlondie (kaller hun seg vel?), også hilste jeg og Baghera så vidt på Sara med Selma (bare at Selma ikke var med), på vei til bilen i stad. :P

Morsomt å hilse på folk herifra ja!

Selma hadde en knallhelg. Akkurat fylt 9 måneder og nå i helga har hun tatt 2 CERT, og blitt BIR begge dager. Slo ut to åpenklassetisper lørdag og søndag. Jeg er jo ferskis så dette var en smule overvelmende må jeg si! :P Men fy søren så morro!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis igjen altså! Moby er jo bare helt utrolig fin :wub: Vi tuller litt med at han burde vært kjæresten til Symra :P

Selma hadde en knallhelg. Akkurat fylt 9 måneder og nå i helga har hun tatt 2 CERT, og blitt BIR begge dager. Slo ut to åpenklassetisper lørdag og søndag. Jeg er jo ferskis så dette var en smule overvelmende må jeg si! :D Men fy søren så morro!

Jepp, Moby er vakker. Og som jeg har sagt før: Hvis jeg skulle hatt et kull på Symra noen gang, så skulle jeg bedt henne gifte seg med Moby! :P

Selma er også vakker. Det slår meg faktisk hver gang jeg ser andre parsons, Selma er i særklasse! Og både Selma og Sara er så flinke i ringen! Men at hun skulle ta igjen Symra mht antall cert i en alder av ni måneder, på sin første voksenhundutstilling, det synes jeg var HELT unødvendig! :lol: ( :P ).

Symra fikk blått på lørdag. Ringen var akkurat så humpete og full av gresstuer som jeg fryktet. Symra sin noe løse rygglinje ble akkurat så tydelig som den ikke skulle bli, der hun humpet omkring. På søndag fikk hun rødt og ble 1 av 2 i åpen klasse. Jeg måtte løpe en ekstra runde for at dommeren skulle få se på rygglinjen, han klemte og kjente på den en lang stund, til slutt bestemte han seg for at hun ikke fikk ck. Hadde hun fått ck ville hun tatt certet.

Så nå skal vi løpe i skråninger og bli sterk og fin i ryggen!

Hallingdalsturen forøvrig ble akkurat så trivelig og flott som den bruker. Gleder oss allerede til neste år! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Host*... LUKKET munn er vel ikke det som slår meg som et særtrekk ved deg *skoggerler*.

*overser glatt slike ufine kommentarer...*

Grattis med fiiiinfine resultater på Tøfflusene også :P.

Tusen takk :lol:

Glemte jo fortelle om den fine dommer kommentaren veteran-jentene mine fikk da. Hun ba ringsekretær si høyt og tydelig til alle ringside at hun var så glad for å se veteraner i så godt hold og ha en sååå fantastisk kondisjon for alderen sin og komplimenterte eier for å ta så godt vare på sine gamle hunder. Hulk, sa det langt nedi i halsen min og jeg bøyde meg ned og måtte bruke Indiana's lange ører å tørke tårer med :wub:

Men akkurat det der rørte meg så veldig med tanke på at Indiana var så syk tidligere i år og faktisk holdt på å dø, og så får hun slike pene ord nå :P Frk. Brun også da, men Indiana spesielt liksom, hvem skulle trodd det for noen mnd siden at hun skulle suse inn i ringen og ta ck etter en slik dyst...

Forøvrig gjorde du deg jo utmerket i gruppe- og bis-ringen som ringsekretærsekretær :).

Ja ikke sant. Når man ikke får hundene sine dit får man frekventere finale-ringen på egne bein da :wub:

Forøvrig bør BIG2 og 3 i gr. 1 lørdag være glad for at jeg ikke var der akkurat da. Slik som dere sto og skravla og tøysa og nesten glemte stille opp deres vakre hunder *sjokkert* for da hadde ringsekretærsekretæren kommet med pekefinger'n da... :D

Selma hadde en knallhelg. Akkurat fylt 9 måneder og nå i helga har hun tatt 2 CERT, og blitt BIR begge dager. Slo ut to åpenklassetisper lørdag og søndag. Jeg er jo ferskis så dette var en smule overvelmende må jeg si! :P Men fy søren så morro!

Næmmen hvilken debut!! Grattis så mye og velkommen tilbake til jorden når du er ferdig med å fly rundt på rosa skyer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selma hadde en knallhelg. Akkurat fylt 9 måneder og nå i helga har hun tatt 2 CERT, og blitt BIR begge dager. Slo ut to åpenklassetisper lørdag og søndag. Jeg er jo ferskis så dette var en smule overvelmende må jeg si! :lol: Men fy søren så morro!

Vi sender de hjerteligste gratulasjoner til ekvipasjen, vi :wub:. Dere ser jo proffe ut i ringen! Kjempemoro med en så bra debut i juniorklassen altså :wub:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegrattis til søte, vakre og sjarmerende lille Selma!

Har ikke eg. hatt sansen for den "type hund" før, men etter å ha møtt henne er det vanskelig å ikke like de noe veldig, da...

Og for hva det er verdt - jeg synes Symra er riktig så fin, jeg...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegrattis til søte, vakre og sjarmerende lille Selma!

Har ikke eg. hatt sansen for den "type hund" før, men etter å ha møtt henne er det vanskelig å ikke like de noe veldig, da...

Og for hva det er verdt - jeg synes Symra er riktig så fin, jeg...

Susanne

Det er verdt en hel del det, det er ikke mange dommere som kan beardis så godt som deg! :wub:

Symra kommer nok sterkt tilbake, med litt mindre flesk og litt mer muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder fra helgen :wub:

Caroline: Kunne du sagt hva den hannhunden du går med på noen av bildene heter så jeg kunne fått skrevet det på bildene?

Og om jeg har tatt bilder av andre kjente (jeg gikk rundt ved ringene og knipset ved de ulike rasene til sonisene) så må dere si i fra så skal jeg redigere :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder fra helgen :wub:

Caroline: Kunne du sagt hva den hannhunden du går med på noen av bildene heter så jeg kunne fått skrevet det på bildene?

Moro å se bilder! Hvis du får lyst så kan du gjerne sende meg noen på mail :lol: Mailadressen står vel på hjemmesiden min i det minste.

Den mørke soble jeg går med på ett av bildene er Barney (Ch Geiteryggen's Barney), mens den andre du har bilder av der er Mac (Ch Edglonian The Real McCoy). Mable heter på stamtavlen Japaro Show N Tell :wub: Og tricolouren Stitch heter som sagt Lundecock's Latest News.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro å se bilder! Hvis du får lyst så kan du gjerne sende meg noen på mail :P Mailadressen står vel på hjemmesiden min i det minste.

Den mørke soble jeg går med på ett av bildene er Barney (Ch Geiteryggen's Barney), mens den andre du har bilder av der er Mac (Ch Edglonian The Real McCoy). Mable heter på stamtavlen Japaro Show N Tell :wub: Og tricolouren Stitch heter som sagt Lundecock's Latest News.

Huff huff, tror jeg er dårlig på fargene til Sheltie. Syns da begge jeg ikke har skrevet navn på er mørk sobel jeg :wub:

Edit: tror jeg fant ut av det nå ;D

Du skal få de på mail :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selma hadde en knallhelg. Akkurat fylt 9 måneder og nå i helga har hun tatt 2 CERT, og blitt BIR begge dager. Slo ut to åpenklassetisper lørdag og søndag. Jeg er jo ferskis så dette var en smule overvelmende må jeg si! :wub: Men fy søren så morro!

WOW! Det må jeg si... Gratulerer SÅ mye! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til alle som har gjort det bra - spesielt til Sara og Selma med en knall debut!

Jeg har også hatt en fantastisk helg, med helt greie resultater. :P

På lørdag hadde vi spesial på Moelv, med over 90 påmeldte voksne bernere!

Jeg stilte to av mine "faste" hunder, Nellyvill's Dinner Date "Eros" og Havika's Ares "Santo".

Eros ble nr. 2 av 10 i juniorklassen og fikk hp. Av ca. 30 juniorer og unghunder fra begge kjønn ble det delt ut kun 1 ck! Så sier meg fornøyd med den hp'en.

Ares vant en stor åpenklasse(16-17 stk.) med ck. og ble 4 bhk. med cert. :angry:

Eros:

014-1.jpg

016.jpg

Nr. 2

Santo:

196.jpg

På søndag stilte vi på Nesbyen. Jeg våknet i 5 tiden på morgenen av at jeg var så sinnsykt kvalm og begynte etter hvert å kaste opp! Var redd jeg ikke skulle få med meg bernerne som hadde oppmøte klokken 9, og fikk ordnet handlere til de to jeg skulle stille. Men etter 1 pinex, 2 reisesyketabletter og litt cola så greide jeg å komme meg såppass at jeg fikk stilt det jeg skulle!

Eros vant juniorklassen på 4 stk. og fikk ck. I bhk. fortalte dommeren at han likte juniorene utrolig godt, men at de var for unge enda og var litt for mye babyer.

Nellyvill's Design The Future "Dorte" debuterte denne dagen og ble nr. 2 av 5 i ungundklassen, med ck.

Jeg var også en snartur inn i sheltieringen og stilte en juniorhanne til 3bhk. med cert.

Dorthe:

087.jpg

110.jpg

Det værste med sånne koselige helger er at de tar slutt og man må reise hjem igjen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gratulasjonene. Jeg og Selma er litt i skyene ennå faktisk :P

Det værste med sånne koselige helger er at de tar slutt og man må reise hjem igjen. :P

Enig!

Firefox_wallpaper-136.png

Meg og Selma i raseringen.

Firefox_wallpaper-137.png

Susanne med Moby og Siri med Willy i grupperingen.

Firefox_wallpaper-138.png

Lille Fredrik 7,5 uker :)

Maaange flere bilder i bloggen :angry: :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder fra helgen :angry:

Og om jeg har tatt bilder av andre kjente (jeg gikk rundt ved ringene og knipset ved de ulike rasene til sonisene) så må dere si i fra så skal jeg redigere :P

Fiine Blondie :) Hun er virkelig en av de penere frynsemusene! Den Channel var faktisk også ganske så vakker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dibaq, ja. Jeg er godt fornøyd med kombinasjonen av pris og kvalitet, med unntak av manglende kondroitinsulfat. Det er noe de fleste for (inkludert mer kjente og anerkjente for som Vom og Alpha Spirit) har altfor lite av. Stoffet finnes rikelig i brusk, så gir tilskudd av rå frosset eller tørket hals/føtter fra kylling/kalkun og ører/haler fra diverse dyr for å kompensere. Ellers er jeg veldig begeistret for Farmina, men en må være litt forsiktig for å unngå voldsom vekst av det. Min fikk en skremmende, massiv growth spur da jeg foret bare på det en ukes tid. Skjøt i været og la på seg. Veldig høy næringstetthet og kaloririkt, så lite slingringsmonn før det blir for mye av det. Pga DCM-skandalen i forbindelse med kornfrie for, hvor det å fore på f.eks. Acana -ansett som et premium høykvalitetsfor, rost opp i skyene for kvaliteten - medførte strukturell hjertefeil på en mengde hunder, så har jeg valgt å kombinere flere ulike typer for å gardere meg bedre dersom det i ettertid skulle vise seg å ha vært noe gærnt med noen av dem.  Farmina har kornfrie varianter, til forveksling lik skandaleforene, men har også tilstrekkelig med carnitin/taurin/metionin, og de inneholder ikke hele belgfrukter eller belgfruktproteiner - mistenkt for å være anti næringsstoffer som hemmer opptak eller syntese av andre aminosyrer og proteiner. Farmina inneholder kun stivelsen fra erter, og ekstrahert og isolert stivelse skal være bare stivelse, uavhengig av om det kommer fra hvete, ris eller erter. Nødvendig for å kunne holde de andre ingrediensene bundet sammen til kibble.  Om den voksne hunden ender på perfekt størrelse med perfekt leddet perfekt skjelett, perfekte organer og perfekt pels vet jeg jo ikke ennå, men avføringen er ihvertfall perfekt :)
    • Takk for godt tips om godbitpung! Skal se om jeg finner noe liknende. Hadde samme erfaring som deg med vom, veldig hard avføring som virket ubehagelig å trykke ut. Tørrfor fra Dilaq, er det Dibaq du mener? Vurderte nemlig dette foret selv. Kan ikke så mye om hundeernæring, men syntes ingrendiensene så ganske bra ut og foret er rimelig. Men kunne ikke lese noen erfaringer med det på nett, og det føltes skummelt å prøve et så ukjent formerke. Du er fornøyd altså?
    • Vi har hatt fremgang på flere områder denne uka, bl.a. pelsstell. Tålmodigheten med kamming og raking har økt dramatisk. Han liker det ikke, men det virker som han har forstått at det er et nødvendig onde og en slags act of kindness fra min side, og er mer tålmodig med det. Nå holder det med en utbetaling per kammede og rakede bein, en for ryggen, en for magen og en for brystet, totalt 7 skjeer med Vom for å få kammet og raket hele hunden, unntatt skjegget, som det koster minst fire skjeer Vom å få kammet grundig gjennom.  Ny milepæl er napping. Skal ikke påberope meg å være noen kløpper ennå, men får det da til på et vis, og til min gledelige overraskelse liker han å bli nappet.  Ellers har vi fått mye sosialisering/miljøtrening med hester og fremmedfolk på territoriet denne uka, med camp/landsstevne på gården. Han har roet seg betraktelig ned og er progressivt desensitivert til situasjonen gjennom å få trøkket ansiktet fullt av godis og spise 1-2 måltider om dagen fra gresset rett foran paddockene, mens folk traver rundt med utstyr og for, og leier hester frem og tilbake. Fra å være heftig begeistret og vilter nysgjerrig med mye vokal de første dagene, til å være nær nonchalant nå på slutten - en pen utvikling. En god hjelp var hestenes nedlatende forrakt mot ham da han begynte bjeffe på dem. De gjorde hesteekvivalenten til det menneskelige uttrykket 'himlet med øynene og fnøs foraktelig' mot den lille drittungen som lagde sånn irriterende lyd. Den reaksjonen der fra dem sved på en annen måte enn tilsvarende reaksjon fra meg, som han har reagert på med MER vokal, for å gjøre det tydelig hva slags emosjonell abuse og omsorgssvikt sånt er fra primær omsorgsperson. Å "få" den der fra hestene var noe annet. Den fungerte på en annen måte fordi det ikke kom fra meg. En stor takk til hestene for hjelpen med å utvikle litt manerer. Han fikk til og med hilse snute mot mule med et brødrepar han har vært på nikk med i noen dager. Var veldig forløsende for ham, og roet ham betydelig ned i nærheten av dem.  Han er fortsatt ganske sosialt inkompetent, though. Klønete. Forsøkte kjefte og true seg til å bli hilst på og kost med her om dagen. Kroppsspråket hans var forvirrende. Ledig halvhøy hale i halvhurtig bevegelse. En slags mellomting mellom avventende vurdering, irritasjon og gledesbevegelser. Så satte han i en vokal som fremstod som truende dersom en skulle sammenlignet med mange andre raser. Ikke en dyp og alvorlig morsk voktervokal - det er ingen tvil om hva han mener når han bruker den - men et mer prososialt toneleie ispedd knurrebrumming, mot to unge kvinner som kom for å møkke en paddock. Mens han stod der og tilsynelatende kjeftet litt truende på dem, lett å tolke som territorial for den som ikke har hørt hvordan ekte territorial fra ham høres ut, så vrikket han på rumpa som i genuin gledeslogring, samtidig som han lagde de lydene der. Han forsøkte dundre meg å kjefte og true dem til å komme kose med ham, og hadde en forventning om å lykkes med det. Skjønner hvorfor mange beskriver gruppe 2 raser som: "Kan være dominant." Det er ikke så mange andre ord en kan beskrive det der med enn nettopp 'dominant'. Attitude.  Han fikk ingen uttelling for det der da, og begynte sutre og sytebjeffe da de gikk.  Kortbuksene har blitt kortere, fordi han satte seg i en fersk tyggisklyse på bussholdeplassen. Konsulterte Grok om frisyren og lurte på om den kunne generere et bilde av den optimalt estetiske måten å klippe en riesenschnauzer på, med en 2020 jeansmote silhuett på beina. Dialogen ble lang, men samme hvor omstendelig jeg forklarte, så klarte den ikke forstå at i den virkelige verden..  Så jeg forklarte og forklarte og la ved det eneste bildet tatt denne uka, kun for å vise den AI'em hva jeg mente: Jeg ville se om den kunne komme opp med en kul overall look som passer bedre med de kortbuksene der enn den typiske rasefrisyren. Jeg vet den er godt trent på visuell estetikk. Den KAN former og linjer. I forsøket på å veilede den til å forstå spurte jeg om den kunne vise meg forskjellen på å klippe en hunds naturlige pels til en silhuett av 2020 women's jeans fashion og på å kle en hund i hundeklær av jeansstoff.. ..så inntil videre beholder vi bare Lady og Landstrykeren looken med skjegg og bart og spaniel ører, til de ukonvensjonelle kortbuksene.
    • Leter med lys og lykte etter Mentalitetsboken av Ingalill og Curt Blixt, Kenth Svartberg. Noen som har den? Er også interessert i andre bøker innen språk og adferd - hundepsykologi:)
    • Jeg prøvde Trikem max relax på nyttårsaften og det virket veldig bra på min hund.    Spennende med hund på prøve med endel utfordringer masse lykke til🤗
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...