Gå til innhold
Hundesonen.no

noen som kjenner til disse dommerne/vet hvordan de er?


Bazenji maniac

Recommended Posts

Først, noen som vet hva Harald Aune ser etter?

Han blir dommeren vår, både på tromsø hundeklubb og NKK, Tromsø i oktober..

Hva legger han mest vekt på?

Min gutt kan du omentrent gjøre hva du vil med.. :blink:

Så er det vel dommerne vi møter på Trondheim hundefestival siste helga i August.. Har ikke hørt om noen av de,

to Irske dommere.. Michael Forte & Jean Caroll..

På World Winner i Danmark dømmes vi av en "Martin Croeser, ZA" (vet at det sannsynligvis blir forandringer, men likevel, vil helst være forberedt i tilfelle,) og jeg ikke har hørt om han heller..

Men, så skal det vel også nevnes at vi bare har vært på 6 utstillinger, da..

Vi skal også til Mosjøen, der vi skal dømmes av Leif L. Jørgensen.. Han har vi hørt om, men vil gjerne høre hvis noen har erfaringer..

håper på svar..

Ellers er vi veldig glad i Miroslav Zidar & Göran Bondegård.. Det er dommere som har gjort inntrykk, rolige, vet hva de ser etter og kan roe ned en hysterisk handler... Som da, selvfølgelig er meg.. :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin Croeser er i allefall en veldig behagelig dommer. Tror han vil virke beroligende på handler også ;-)

Ellers synes jeg det er vanskelig å si noe om dommernes dømming, for de kan være gode på en rase, og usikker på en annen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke nervøs lengre.. :getlost:

Göran Bondegård gjorde meg faktisk, utrolig nok, trygg i ringen... Veldig glad i han! :blink:

Men, iallefall... Jeg tror dette skal gå bra, da... Tenkte egentlig ikke hva slags type de forskjellige dommerne liker, egentlig, mer sånn, hva ser de etter hos oss handlere? Jeg har vært borti dommere som premierer når bikkjene blir dratt rundt i ringen, sånn, nesten etter hodet... Er ikke samspill mellom hund og handler viktig...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry...

Det gjør han han helt sikkert, er bare det at jeg er så himla dårlig på navn.. :)

Jeg skal skjerpe meg og gjøre det jeg kan for å huske navnene deres..

Det er en selvfølge å huske navn, egentlig, men ok..

Jeg skal iallefall lære meg det denne gangen..

Sorry, igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Takk begge to ☺️ Jeg vet ikke hvor mye video det blir postet her av trening, men vi poster en del på Instagram for de som vil se litt der ☺️ Tempothekelpie heter vi på Instagram. 
    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...