Gå til innhold
Hundesonen.no

Tykkelse på madrass/seng til hund


Recommended Posts

Det kommer såklart litt an på hunden, skjønner det.. en lett liten hund syns kanskje ikke det gjør noe å legge seg rett på gulvet nå og da..men min tunge gd legger seg iiikkke ned om ikke det er noe mykt under først :icon_confused:

Hva er passelig tykkelse på en hundeseng etter deres erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo tykkere jo bedre, hilsen Casper, som egentlig foretrekker menneskeseng. I buret har han en vanlig skummadrass som tilpasset buret, mens i stuen har han en madrass fra ikea, sånn med dalmatinermønster (såklart) fra dyreavdelingen. Den er like tjukk som en skummadrass, men litt mykere. Jeg tenkte egentlig å bruke den andre halvdelen av skummadrassen til å lage en seng til ham, legge en babydyne over og trekk, men den ble visst kastet. Men det hadde nok blitt det C hadde vært mest fornøyd med ja :icon_confused:

Jeg har også en ganske tynn hundeseng, også fra ikea, veldig tynn bunn, bare noen lag med stoff liksom, og en myk kant rundt. Den ligger han sjeldent i. Eneste gangene han ligger på gulvet er hvis det er veldig varmt.

Jeg tror det billigste, særlig med stor hund, bare er å kutte til en skummadrass, og er ikke det mykt nok, legge en dyne over :twisted:

(han har også sin egen pute *bortskjemt*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min GD tispe legger seg heller ikke til på gulvet hvis det er for hardt :icon_confused: hun ligger helst i min seng eller i soffaen :)

ellers har jeg en stor dyna som er brettet dobbelt som ligger på gulvet i stua.

er vi på tur har hun med sin egen seng fra hööks :) ganske tykk pute i den, pls en god bebydyne oppe der igjen :) skikelig primadonnahund da serru :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tykk som mulig sier frøkena her også!Ligger aldri på gulvet og det gjorde ikke forriga eller.Skjønner de godt jeg det er jo hardt!

Hun har nå en bia bed med teppe på stua,en bia bed med baby dyne og trekk på soverommet og en tykk madrass som ikke er i bruk lengere pga den kom fra buret hun brukte noen ganger før.

Sofaen er helt klar øverst på listen,bia beden på soverommet går hun i når er ekstra sliten og den på stua ligger hun i noen ganger.Sover nå i senga mi på natta men,når jeg er borte ligger hun alltid i sofaen.Skal ikke stå på ligge plasser gitt :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dobbeltdyne brettet i to(tre om mindre hund) må være et yppelig og billig valg for en stor hund? :getlost:

Du får kjøpe et pent sengetrekk å ha på :lol:

edit;

Kremt. En GD må vel ha ei hel dobbeltdyne *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre hunder ligger gjerne på gulvet, spesielt hannhunden. Embla bruker å legge seg i solstrålene som noen ganger titter igjennom vinduet. Hundene har madrasser i stua, de er tykke, men ikke myke. Hundene bruker dem nesten ikke, men når man legger ett ullteppe på er det første mann til mølla :getlost: Egentlig liker de best sofaen eller sengene våre :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dvergpinscheren ligger i senga vår, sofaen eller i buret sitt hvor han har hundeseng (døra er alltid åpen, ja). Er det veldig varmt ligger han på gulvet, eller under dyna med bena ute til lufting *flire*

Presaen vil helst ligge i senga med oss, men det blir for trangt (ihvertfall når gubben ligger der også :getlost: ellers ligger Blade der) så han har egen madrass fra jysk med tepper og pute på gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Embla har en enkel overmadrass brettet i to med et fleeceteppe sydd som trekk i stua og det samme tilpasset buret i gangen, ellers ligger hun på gulv, tepper, (og sofa/seng når hun får lov) Storfornøyd og klager ikke hun og økonomisk for meg:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...