Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp med kritikken...

TonjeRA

Recommended Posts

Kritikken fra Ailos (og min) debutt i ringen lød som følger:

4 mnd livlig h. valp som burde vises mer til sin fordel

Behøver mer benstamme

Bra hode, fine øyne

Tilstrekkelig kropp

Vanskelig bedømme bevegelser

Men hva betyr egentlig "burde vises mer til sin fordel"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja...Ailo var stressa pga alt styret rundt, s han dro jo som en gal i båndet da vi var i ringen...men bortsett fra det er jeg fornøyd...kom på 3. plass av 3 mulige! :whistle: men det er veldig god trening for både han og meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja...Ailo var stressa pga alt styret rundt, s han dro jo som en gal i båndet da vi var i ringen...men bortsett fra det er jeg fornøyd...kom på 3. plass av 3 mulige! :whistle: men det er veldig god trening for både han og meg...

Det er akkurat slik jeg tror Bali vil være i morgen også! selv om hun er flink her hjemme uten hunder, så hjelper det lite når andre hunder er mer interessante på selve dagen :P men da har du trent litt frem til Ås da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat slik jeg tror Bali vil være i morgen også! selv om hun er flink her hjemme uten hunder, så hjelper det lite når andre hunder er mer interessante på selve dagen :whistle: men da har du trent litt frem til Ås da :lol:

Hehe...Ailo er også veldig flink hjemme, men ble nok litt mye for han i dag...Blir nok endel trening de to neste ukene ja...:P Men er moro å komme i gang da...tror ikke nervene er like ille neste gang... :P

lykke til i morra! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...Ailo er også veldig flink hjemme, men ble nok litt mye for han i dag...Blir nok endel trening de to neste ukene ja...:lol: Men er moro å komme i gang da...tror ikke nervene er like ille neste gang... :P

lykke til i morra! :P

tusen takk, det trenger jeg! hadde planer å dra ned idag også bare for å se hvordan hun reagerte med så mye hunder og ting som skjer. Men været stoppet meg der gitt :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...skjønner godt at du ikke gadd i dag, ja...men er meldt fint i morra da!

Vi skal en tur med Ailo i morra også, søs skal stille grandisen seh...så da får hvertfall Ailo trena litt på å fokusere på meg selvom det er MASSE forstyrrelser rundt! :whistle: mulig vi titter p dere...når og hvor stiller dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe...skjønner godt at du ikke gadd i dag, ja...men er meldt fint i morra da!

Vi skal en tur med Ailo i morra også, søs skal stille grandisen seh...så da får hvertfall Ailo trena litt på å fokusere på meg selvom det er MASSE forstyrrelser rundt! :lol: mulig vi titter p dere...når og hvor stiller dere?

vi stiller kl. 09.00 i ring 10 :whistle: Er det vanskelig og finne fram når du først har kommet ned i Råde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi stiller kl. 09.00 i ring 10 :lol: Er det vanskelig og finne fram når du først har kommet ned i Råde?

Nei...veldig lett å finne fram...Står skilta til råde idrettspark rett etter esson/rett etter råde dyrebutikk...alt avhengig av hvilken vei du kommer fra...:whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei...veldig lett å finne fram...Står skilta til råde idrettspark rett etter esson/rett etter råde dyrebutikk...alt avhengig av hvilken vei du kommer fra...:lol:

vi kommer fra Oslo kantene:)

Noen som har gateadressen dit, så kan jeg legge det inn på gps`en :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare å kjøre til råde liksom (kjøre av E6) og følge veien, kommer du til en essostasjon og da er det første vei til venstre etter det. Står både skilt til idrettsparken og Moss hundeklubb:) Lykke til med Utstillingen, går nok bra:)

Og jeg syntes Ailo var kjempe flink jeg:) hihi (men utrolig hvor mye forsinkelser det var der!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo bare spørre meg om dere har sjekket før dere spør da, men uansett;

På forsiden til MOHK står det;

"Adressen til Råde Idrettsanlegg hvor utstillingen holdes er:

Idrettsveien 26, 1640 Råde"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo bare spørre meg om dere har sjekket før dere spør da, men uansett;

På forsiden til MOHK står det;

"Adressen til Råde Idrettsanlegg hvor utstillingen holdes er:

Idrettsveien 26, 1640 Råde"

:lol: Siden det stod at veibeskrivelsen skulle stå på PM`en og den ikke gjorde det, så sjekket jeg på hjemmesiden deres. men da stod det ikke der, men det gjør det nå! tusen takk :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi ferdig med debuten også, og det gikk bedre enn jeg forventet :) Hun hoppet og dro i båndet som forventet, men fikk henne til å gå fint litte gran, og det holdt til at dommeren fikk bedømt bevegelsene hennes.

Vi kom på 2. plass av 2 mulige, og kritikken ble slik:

"feminin helhet. Før tilfället för långa ben. Bra hovud, øgon og øron. Tilr. vinklad fram, nesten for mycket bak. Bra kropp. Bra benstamme. Utmerket temp. rør sig ganske bra, men rygglinje bør bli strammere med alderen"

Vi er fornøyd, og gleder oss til neste gang (da har vi forhåpentligvis trent litt mer på å gå i ringen sammen med flere hunder).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Valpene har blitt store! Vil gjerne se oppdaterte bilder av resten av valpegjengen også 😍 Julehilsen fra Pod (8 mnd), Ild (1 år) og Floss (7 år).
    • Hei. Ble så glad da jeg fant denne siden. Jeg er over gjennomsnittet interessert i hunder, og liker å lese om alle raser.  Har hatt flere hunder selv, men er nå delvis pensjonist, og ønsker ikke heltidsansvar for en hund. Samtidig kan jeg ikke tenke meg et liv uten hund, så store perioder av året har vi hund boende hos oss. Det finnes dessverre mange useriøse hundepassere der ute, så jeg oppfordrer hundeiere til å sjekke nøyde, be om referanser og avtale prøvepass, dersom ukjente skal passe hunden.    Ønsker alle på to- og fire ben en hyggelig og fredelig jul, og alt godt for det nye året. ❤️
    • Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...