Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva gjør du til høsten?

Maria

Recommended Posts

Skrevet

Jeg begynner på vg2. Ikke at jeg gleder meg kjempemye, men det blir spennende med nye fag :ahappy: (biologi, kjemi, sosiologi og sosialantropologi og historie) Og jeg slipper engelsk ;):) Det er ett stoort pluss!

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jeg begynner siste året på bachelor i økonomi, så blir det muligens 2 år til etter det for å få master. Får se hvor skole lei jeg blir. Jeg vil også slippe stresset ved juletider :ahappy:

Skrevet

Vet ikke. Forhåpentligvis noe annet enn jeg gjør nå, men hva er jeg usikker på. Litt ekkelt og ikke være sikker, men jeg er skikkelig ubestemt for tiden. Mest lyst til å bli lotto-millionær slik at jeg kan ta meg fri for å tenke på hva jeg vil med fremtiden. :ahappy:

Skrevet

Skal jobbe og ta opp et par fag fra vidergående i høst. Får forhåpentligvis tid til å se litt mer av verden også. Etter jul setter jeg kursen mot Australia for å studere Markedsføring :ahappy:

Skrevet
Jeg skal starte på bachelor i barnevern på HiV. Vet ikke helt om dette er for meg det får vi se. Sliter med å finne plass å bo :/

HiV, som i Høyskolen i vestfold?

:ahappy:

Skrevet
Begynner på skolen igjen! Spennende og litt skummelt :ahappy:

Tar mediekunnskap bare for å starte med noe og komme igang.

På HiVe? Jeg har gått det studiet selv og kan ikke anbefale det. Rotete fra A til Å, lærere, studiet, gjennomføring, eksamen, karakterer alt. Men det kan jo ha blitt bedre de siste to årene :=)

Skrevet
På HiVe? Jeg har gått det studiet selv og kan ikke anbefale det. Rotete fra A til Å, lærere, studiet, gjennomføring, eksamen, karakterer alt. Men det kan jo ha blitt bedre de siste to årene :=)

Ja, jeg har hørt at det er litt...uorganisert ;) Men jeg satser på at det blir ålreit allikevel. Har ikke valgt det fordi jeg har store planer om å bruke det eller bli noe innen media. Jeg gikk MK på videregående, og er har lyst til å "safe" meg tilbake på skolen nå som jeg ikke har vært der på 2 år. Hadde egentlig mest lyst til å ta f. eks sosiologi eller ungdomskunnskap, men føler det blir veldig mye teori og tørt og jeg vil virkelig ikke ramle av :ahappy:

Skrevet
Så utrolig spennende! Masse lykke til :ahappy: Er du kommet igang allerede eller?

Ja litt, men har mest sommerferie ;)

Takk!

Skrevet
Ane er også kommet inn (i år igjen). Nå gjennstår det bare å se om hun takker ja! :ahappy:

Åh, så gøy:D Det synes jeg hun skal ... Hun har jo snakket om det studiet leenge.

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Jeg trooor at det endelig ordner seg med overflyttinga fra uit til hist. Krysser litt ekstra fingre. Om det gjør det fortsetter jeg på allmenlærer, 3. året, her i Trondheim.

Skrevet

Ta en god del fag for å endelig bli ferdig med videregående utdanninga mi! Hadde 1 friår etter u.skolen også ble det litt frem og tilbake på veien. Så blir ferdig med videregående 2 år etter jeg egentlig skulle :ahappy:

Skrevet

Antar at jeg begynner på dataingeniør linja på HiBu (har kommet inn), hvis det ikke blir som jeg håper prøver jeg vel å få meg en jobb igjen... Savner å tjene penger... :)

Skrevet

10. klasse.. skummelt :)

Tror det går bra. Ligger på 4 i snitt nå, og om jeg faktisk begynner å gjøre leksene mine, håper jeg jeg går opp. Satser på minst 4,5 :) Etter jul skal jeg søke, og jeg skal inn på dramalinja. Punktum.

Også ny sesong på danseskolen :)

Vi skal sette opp musikal igjen, håper på Grease eller Hairspray. Forhåpentligvis større rolle i år. Har jo et års mer erfaring nå :)

Og hest, da. Såklart. :)

Skrevet

Skal begynne i tiende. Har store planer om å faktisk legge ned litt arbeid i skolearbeidet. Med rundt 5,1 i snitt i år begynte jeg plutselig å lure på hva jeg hadde fått om jeg faktisk hadde stått på litt. Niendeklasse var et utrolig slapt år, føler jeg.

Gleder meg til å komme i gang med skolen.

Skrevet
10. klasse.. skummelt :)

Tror det går bra. Ligger på 4 i snitt nå, og om jeg faktisk begynner å gjøre leksene mine, håper jeg jeg går opp. Satser på minst 4,5 <ahttp://hundesonen.no/uploads/emoticons/Jul_smile.png' alt=':)'> Etter jul skal jeg søke, og jeg skal inn på dramalinja. Punktum.

*klipp*

På Nissen? :)

Jeg starter i 2. klasse på videregående, med fag jeg tror blir ganske utfordrene. Satser på 5 i snitt, tror det går relativt greit, fikk 4.9 i år.

Skrevet

Jeg begynner i tiende til høsten, og da skal jeg virkelig prøve å få bedre karakterer enn i år. I år hadde jeg bare 3.9 i snitt, nesten en hel karakter dårligere enn åttende. Tror ikke jeg gjorde lekser hjemme en eneste gang i løpet av niende, og jeg hadde 13 fraværsdager, og noen timer ugyldig fravær :whistle: !

Har som mål å få vekk alle treerene mine, og være litt mer aktiv i gymtimene. I år klarte jeg å overtale gymlæreren til å ikke stryke meg i gym, så med en skikkelig insants i de siste gymtimene fikk jeg en treer..

Skrevet

Jeg flytter til Bergen neste helg! Skal studere journalistikk ved Norges Kreative Fagskole :P Første skoledag er ikke før 24. august, men vil bruke de første ukene på å venne Chantana til den nye leiligheten, og samtidig får jeg god tid til å sette opp to akvarier ( :lol: ), og til å kose meg med møblering av min nye, lille hule! Det skal bli riktig koselig! Gud, jeg gleder meg som en unge! :whistle: Skal også bruke tiden før skolestart til å finne meg en ekstrajobb.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk! Vi har vurdert Toller, Flatcoated Retriever og husky faktisk! Synes selv at huskyer er så fantastiske, men ville ha noe litt mer førerorientert. Tror selv at en flat og belgisk fårehund blir for mye hund igjen. Men tusen takk for gode tips! Og når det kommer til røyting har vi tatt dette i betraktning ja! Fordelen med husky er jo at de har røyte perioder! Så satser på at robotstøvsugeren vår får kjørt seg!
    • Tydeligvis. Har snakket med mange som har blitt "tvunget" til å kjøpe hund.  Personlig så ble jeg paff, og skuffet- fra en seriøs oppdretter som kydde så og vær så imøtekommende til skikkelig skarp sur stemme...    
    • Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...