Gå til innhold
Hundesonen.no

Nesbyen 1-2 august

MegaMarie

Recommended Posts

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

6am. valper fredagen og 14wheatens lørdagen når jeg stiller Oscar!

Datteren til Oscar skal også komme på Nesbyen og jeg er superspent på å se henne :ahappy:

Skrevet
Takketakk!

Jammen, det kunne ikke jeg vite, siden jeg ikke skal stille. ;)

Ååå :ahappy: Jeg trodde du skulle stille jeg..

Lørdagen og Søndagen må jeg møte klokken 9, så da får jeg god tid til å kikke rundt på andre og ta bilder av doggis folk :) Jeg får vell printe ut programet slik at jeg vet når de ulike rasene til sonisene skal stilles.

Skrevet
Ååå :ahappy: Jeg trodde du skulle stille jeg..

Lørdagen og Søndagen må jeg møte klokken 9, så da får jeg god tid til å kikke rundt på andre og ta bilder av doggis folk ;) Jeg får vell printe ut programet slik at jeg vet når de ulike rasene til sonisene skal stilles.

Jeg skal skrive i ring 12 på lørdag, og ring 11 på søndag, fikk jeg beskjed om. :)

Skrevet

Der kom skrivernes PM og gitt ;) Jeg skal skrive på valpeshow på fredag, tibber, engelsk bulldog, mops og GD på lørdag og på søndag intet mindre enn: faraohund, finsk lapphund, japansk spisshund, keeshond, amerikansk akita, eurasier, akita, alaskan malmute, chow chow, kleinspitz, mittelspitz, norsk buhund, shiba, västgötaspets, smojed, basenji, pomme og portis.

Gleder meg :ahappy:

Skrevet
Jeg skal skrive i ring 12 på lørdag, og ring 11 på søndag, fikk jeg beskjed om. ;)

Skriv noe fint på kritikken vår på Søndag da :ahappy: Vi er i ring 11 begge dagene :)

Haha. Nå har jeg laget mitt eget lille program. Alle ringene jeg skal innom i løpet av helgen. Jeg har ikke valpe program da, så vet ikke i hvilken ring hvilke valper er i.

Fredag: Austrailian Shepherd, Amerikansk Cocker, Tibetansk spaniel.

Lørdag:

09:00--> Tibetansk spaniel, Shetland Sheepdog, Groendal og Tervuren.

10:00--> Basenji, Wheaten og Briard.

11:00--> Papillon (Bearded Collie, Cavalier)

Søndag:

09:00--> Papillon (Berner Sennen)

10:00--> Cavalier, Tervuren og Shetland Sheepdog.

10:30--> Tibetansk spaniel og Briard.

11:30 --> Basenji.

12:00--> Wheaten.

Streng program som skal følges til punkt og prikke! Har jeg tid innimellom ser jeg litt på Australian Shepherd og Dvergpincher.

Skrevet
Der kom skrivernes PM og gitt ;) Jeg skal skrive på valpeshow på fredag, tibber, engelsk bulldog, mops og GD på lørdag og på søndag intet mindre enn: faraohund, finsk lapphund, japansk spisshund, keeshond, amerikansk akita, eurasier, akita, alaskan malmute, chow chow, kleinspitz, mittelspitz, norsk buhund, shiba, västgötaspets, smojed, basenji, pomme og portis.

hvilken ring til valpene da frøkna? :)

vi stiller jo valp :) eller mannen i huset gjør , jeg er hjemme med sprekkferdig tispe :)

Skrevet
hvilken ring til valpene da frøkna? :ahappy:

vi stiller jo valp ;) eller mannen i huset gjør , jeg er hjemme med sprekkferdig tispe :)

Vet ikke enda :) Den var visst ikke helt klar enda. Men jeg skal skrive for samme dommer hele helgen.

Skrevet

Jeg hadde jo fått for begge dager jo. Dommerendring på lørdag. Greit for meg, jeg kjenner ingen av dem. ;)

6am. valper fredagen og 14wheatens lørdagen når jeg stiller Oscar!

Datteren til Oscar skal også komme på Nesbyen og jeg er superspent på å se henne :ahappy:

Jeg har ikke fått med meg at du har fått en am cocker jeg. Og så en ekte Statesman da :) .

Skrevet
Ja, hvis jeg kjenner deg igjen, så da må du komme og finne meg på lørdag. ;)

Jeg skal vinke til deg når vi står på bordet jeg XD Ellers så kan du vite at jeg kommer til å se super proff ut med nye handler klær :ahappy:! Da kjenner du meg garantert igjen :)

Skrevet
Jeg skal skrive i ring 12 på lørdag, og ring 11 på søndag, fikk jeg beskjed om. :)

Isj, jeg er i ring 9 begge dager :)

Der kom skrivernes PM og gitt :) Jeg skal skrive på valpeshow på fredag, tibber, engelsk bulldog, mops og GD på lørdag og på søndag intet mindre enn: faraohund, finsk lapphund, japansk spisshund, keeshond, amerikansk akita, eurasier, akita, alaskan malmute, chow chow, kleinspitz, mittelspitz, norsk buhund, shiba, västgötaspets, smojed, basenji, pomme og portis.

Jeg forventer meg en liten blomst på kritikkene ;)

Haha. Nå har jeg laget mitt eget lille program.

Kult.

Du må hilse på oss også, da ;)

Hvor skal sonen folket forresten bo?

Vi skal campe i vogn, men har ikke helt bestemt lokalisjon. Tips?

Skrevet
Isj, jeg er i ring 9 begge dager :)

Jeg forventer meg en liten blomst på kritikkene :)

Kult.

Du må hilse på oss også, da :)

Vi skal campe i vogn, men har ikke helt bestemt lokalisjon. Tips?

Sara og jeg tenkte å bo i vogna vår på selve plassen. Men det blir kanskje litt vanskelig med baby? Hvis du ikke har stoooort bad i campingvogna da? :)

Jeg tror det var SusanneL som sa at man må være tidlig ute hvis man ville ha plass på utstillingsområdet. Håper det holder å komme sånn midt på dagen på fredag?

Skrevet
Lørdag:

Søndag:

Weeeeee !! Du får vinke og si hei - og om guttungen skulle finne på å skape seg og lage furrore i ringen, får du bare snu ryggen til og late som om du ikke har sett noen ting :)

Jeg har jo kjøpt meg nytt telt, så jeg skal derfor telte - og som vanlig regner jeg med at jeg får plass inne på områdecampingen :). Trivelig der !

Skrevet
Sara og jeg tenkte å bo i vogna vår på selve plassen. Men det blir kanskje litt vanskelig med baby? Hvis du ikke har stoooort bad i campingvogna da? :)

Jeg tror det var SusanneL som sa at man må være tidlig ute hvis man ville ha plass på utstillingsområdet. Håper det holder å komme sånn midt på dagen på fredag?

Vi snakket med arrangørene i dag og fikk beskjed om å sende de mail for å bestille strømplass.

Jeg ville ikke tatt sjansen på å komme uten å ha bestilt først, selv om vi gjorde det i fjor.

Skrevet
Vi snakket med arrangørene i dag og fikk beskjed om å sende de mail for å bestille strømplass.

Jeg ville ikke tatt sjansen på å komme uten å ha bestilt først, selv om vi gjorde det i fjor.

Ah, nyttig opplysning! Du har vel ikke en mailadresse?

Skrevet
*klipp*

Jeg forventer meg en liten blomst på kritikkene :)

*klipp*

*notere bestilling* Det er ikke sikkert den blir så avansert, men blomst på kritikken skal du få :)

Skrevet
Skriv noe fint på kritikken vår på Søndag da :) Vi er i ring 11 begge dagene :)

Haha. Nå har jeg laget mitt eget lille program. Alle ringene jeg skal innom i løpet av helgen. Jeg har ikke valpe program da, så vet ikke i hvilken ring hvilke valper er i.

Fredag: Austrailian Shepherd, Amerikansk Cocker, Tibetansk spaniel.

Lørdag:

Søndag:

Streng program som skal følges til punkt og prikke! Har jeg tid innimellom ser jeg litt på Australian Shepherd og Dvergpincher.

Kom og hils på oss og da :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...