Gå til innhold
Hundesonen.no

Vond lukt


Recommended Posts

Sita fikk løpetid for 15 dager siden, og har oppført seg som hun pleier under løpetiden; litt daffere enn vanlig og mye mer kosete.

Igår merket jeg at hun har en sterk, vond lukt fra kjønnet. Den må ha oppstått iløpet av gårdagen, vi har ikke merket noe på henne før igår. Når jeg skiftet på trusa hennes så jeg at hun hadde utflod i tillegg til vanlig løpetidsblod. Har lest litt rundt på nettet, og finner alt fra at noen tisper bare lukter vondt i forbindelse med løpetida (er hennes tredje løpetid dette, kan ikke huske å ha kjent slik lukt før) til at man må sjekke for livmorbetennelse. Har prøvd å ta tempen hennes, men må nok gå til innkjøp av ny temperaturmåler, 36 grader kan jeg ikke tro at stemmer.

Hun vasker seg selv, ikke noe overdrevent, men litt sånn på kveldene når vi har av trusa. Vasker henne innimellom selv også, for å være sikker på at hun er ren. Vasket henne idag tidlig, og hun er ikke rød eller sår såvidt jeg kan se.

Ikke drikker hun unormalt mye heller, som jeg har forstått kan være symptom på livmorbetennelse.

Hva tror sonisene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å skremme - men *om* det skulle være en infeksjon, så kan tilstanden endre seg veldig fort til å bli alvorlig og kritisk! Så jeg ville dratt til vett så fort jeg kunne - og om det er først i morgen ville jeg passet på hunden som en smed i hele natt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingen er at jeg ikke vet helt om det er grunn til å mistenke livmorbetennelse? Imorges var lukta borte, like brått som den dukka opp. Jeg kjøpte ny febermåler i formiddag, som viser 38.0. Det var nok bare noe forbigående ulumskheter :) Jeg regner med at livmorbetennelse, som er såpass alvorlig, har vedvarende symptomer?

Edit: Ringte dyrlegen i formiddag, som da sto i operasjon. Ringer tilbake nå klokka fire for å høre om han vil vi skal komme inn på drop-in :)

Edit 2 klokken 1600: Ifølge veterinæren er det helt normalt med "gørr" på slutten av løpetida, og så lenge hunden har god allmenntilstand og ikke har feber er det ingenting å bekymre seg for :lol:

Hønemora slår til igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...