Gå til innhold
Hundesonen.no

NJFF Elverum

HHC

Recommended Posts

20.juli om jeg ikke husker feil *like lat*

edit; gadd å strekke meg etter retrievernytt;

Dachs; Lars Hjelmtvedt

Gr 5 hunder; Lisbeth Campbell / Harald Aune

Gr 6 hunder; Torbjørn Granheim / Jan Myrvold

Gr 7 hunder; Wenche Eikeseth/ John Smedbakken

Gr 8 retrievere; Marianne H. Hansen - Ches, curly & flat. Frank Christiansen Toller + lab. Henric Frycstrand, Golden.

Regner med TJ & co husker dommeren sin? Dere tok bilde av meg da han kjefta på meg i tr.heim nemlig :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20.juli om jeg ikke husker feil *like lat*

edit; gadd å strekke meg etter retrievernytt;

Dachs; Lars Hjelmtvedt

Gr 5 hunder; Lisbeth Campbell / Harald Aune

Gr 6 hunder; Torbjørn Granheim / Jan Myrvold

Gr 7 hunder; Wenche Eikeseth/ John Smedbakken

Gr 8 retrievere; Marianne H. Hansen - Ches, curly & flat. Frank Christiansen Toller + lab. Henric Frycstrand, Golden.

Regner med TJ & co husker dommeren sin? Dere tok bilde av meg da han kjefta på meg i tr.heim nemlig :icon_confused:

Da har fristen gått ut da? Har ikke noe å stille uansett, med mindre det er LP der. Kan hende jeg har fri da, kjører dere forbi Oslo og vil ha selskap på veien eller?

Og hvorfor fikk du kjeft? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har fristen gått ut da? Har ikke noe å stille uansett, med mindre det er LP der. Kan hende jeg har fri da, kjører dere forbi Oslo og vil ha selskap på veien eller?

Og hvorfor fikk du kjeft? :)

20 JULI jenta mi :)

Jeg kjører muligens med en oppdretter (2 seter) så da går det nok ikke.

edit; kjeften ja... Hmm, jeg var vel 3år yngre og ikke så erfaren, stilte et matvrak av en Aris. Fyren ble skikkelig irritert, og skrev "mat/föringsgal" på kritikken :icon_confused::whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 JULI jenta mi :)

Jeg kjører muligens med en oppdretter (2 seter) så da går det nok ikke.

edit; kjeften ja... Hmm, jeg var vel 3år yngre og ikke så erfaren, stilte et matvrak av en Aris. Fyren ble skikkelig irritert, og skrev "mat/föringsgal" på kritikken :icon_confused::whistle:

*knis*

Trodde det var da utstillingen var, glemmer noen ganger mine egne spørsmål. Når er datoen da? *dobbeltlat*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, var det han. :whistle: Eneste jeg husker er at han plasserte moren til Vixen som BIR og faren til Decoy som 2.beste hann med res.cacib.

Men når jeg sjekket kalenderen nå, og snakket med TJ, så ser det ut til at vi ikke får det til allikevel. Søren og, og vi får ikke til å reise på noen andre i år med stor-cert. Velvel, får vel vente til neste år med å få det siste certet da. *sukk* Ikke sikkert han ville gitt Decoy det, men tanken min her var at de fleste andre tollerfolk forhåpentligvis er på specialen i Sverige - og at det dermed skulle komme nærmere ingen tollere (hanner i alle fall). :) (billig cert er cert det også, nemlig *ler*).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, men Chilli er bedre eksteriørt enn Tia ser det ut til, så med mindre dommeren bryr seg om pelsen har dere ingen ting å frykte :icon_confused:

Hun trenger virkelig ringtrening, og kan trekke seg for dommeren. Er bare det... Kommer helt an på dagen :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp, det går nok fint an. Utstillingen arrangeres under "De nordiske jakt og fiskedagene", så det er mye annet å se på også. :icon_confused:

De nordiske jakt og fiskedager.

Aha, takk for link, ble litt klokere nå :whistle: Da kan det hende vi tar turen da. (Blir lett gjenkjennelig for soniser da, sikkert med eneste dalmatiner :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står på siden:

Påmeldingsskjema og avgift skal sendes innen 20. juli 2009 til:

ELVERUMSUTSTILLINGEN

Postb.104, 2341 Løten eller på e-post til [email protected]

Påmeldingsavgift: kr 380,- til konto nr. 0540 08 92743

skal følge påmeldingen.

Og jeg skjønner ikke helt (mulig jeg er dum). Men i f.eks mailen jeg sender med påmeldingsskjemaet, må jeg legge med bevis på at jeg har betalt?

Edit: Bruker jeg NKK's påmeldingsskjema?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står på siden:

Og jeg skjønner ikke helt (mulig jeg er dum). Men i f.eks mailen jeg sender med påmeldingsskjemaet, må jeg legge med bevis på at jeg har betalt?

Edit: Bruker jeg NKK's påmeldingsskjema?

Ligger elektronisk hos NKK ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Anekdotisk er nettopp det. Jeg fraråder sterkt å velge en rase i håp om å få et individ som er utypisk for rasen. Lyd er noe som påvirkes av hva rasen er avlet for og egnet til. Det finnes alltid unntak, og en god pedagog og hundetrener kan kanskje greie å minske og delvis kontrollere egenskapene i større grad, men det er ikke noe å ta utgangspunkt i med mindre man virkelig ønsker en spesifikk rase. @maskot schnauzere generelt er raser med mye lyd, og riesen er ingen unntak. De små spanielene også kan ha MYE lyd, de er jo selskapshunder som også er holdt for å varsle eierene om trusler.
    • Anektdotisk erfaring sier at individ er av større betydning enn rase, fordi så mange faktorer spiller inn. Miljø vel så viktig som genetikk. Jeg har hatt to typiske gneldreraser, hvis første egenskap folk forbinder med dem er bjeffing, og ingen av de to lagde lyd. Så har jeg hatt en nusselig liten cavalier som var den verste gneldrebikkja ever. Den jeg har nå skulle liksom med letthet kunne trenes til å halse bare til spesifikke oppgaver og ellers tie. Treningen går fremover, men noen lydighet- og bruks-stjerne blir han antagelig aldri med meg i andre enden av båndet, mest pga lyden, som jeg overhodet ikke har kontroll over av-og-på-knappen på.  Har vokst opp med mange mynder i omgangskrets: afghansk, borzoi, irsk ulvehund, skotsk hjortehund og saluki. Disse går vel alle under ekstra store, men de var ekstra ålrighte også. Veldig lettvinte og greie hunder om en bare vil ha en for selskap, tur og kos, men noe upraktisk størrelse på dem alle. Golden og schæfer individer jeg vokste opp med var henholdsvis gjennomsnittlig bjeffete va nær taus,  men jeg har hørt skrekkeksempler av masete gneldreschæfer uten sidestykke også. Life is like a box of chocolates?       
    • Mange. Hva definerer du som "ekstra store"? Generelt sett er det spisshunder og vokterhunder som har litt lyd. Vokterhunder bjeffer sjelden mye, men de kan si fra når det er noen på døra/tomten/veien etc. Puddel og noen gjeterhunder kan også ha noe lyd, særlig i arbeid. Retrievere, fuglehunder, mynder, de store spanielene for eksempel.
    • De aller fleste hunder kan være familiehunder, det er få raser som ikke egner seg til det blant dagens brukshunder. Det handler mer om kapasitet og aktivisering i hverdagen generelt.
    • Hvilke større hunderaser over 15 kilo har ikke så mye lyd? Må også ikke være blant de som er ekstra store. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...