Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor kjøper dere utstyr?

Recommended Posts

Skrevet

Er på utstyrsjakt, seler, halsbånd, kobbel, osv. Hvilke nettbutikker bruker dere når dere handler på nett? Med tanke på pris, kvalitet, fint/stilig utstyr, osv..

(Ja, er utstyrsgal :) )

Skrevet

Handler en god del på nett til hunden og de 4 "store" butikkene er vel:

Cleanrun har masse holdbare og gode leker og er ikke minst billig i forhold til hva ting koster i Norge.

Agilityshop Billig og god norsk nettbutikk med godt utvalg.

Kifani Lager spesialsydde halsbånd, tjenestedekken og seler på bestilling. God kvalitet og rask levering.

Hundekroken Holder det de lover i henhold til garantien når produktet ikke holder mål. Har en del ting som man ikke finner i andre norske nettbutikker.

Skrevet

www.vibri.com har kjempe fine produkter,slitesterke og veldig solide.Du bestemmer alt selv og servicen er god.Har halsbånd og sele derfra veldig fornøyd!Sela har jeg hatt i 2 uker nå,kjempe fin :)

Ellers handler jeg alt på www.hundsomhobby.no (butikken da men)

lykke til i utstyrs jakten!

Skrevet

Handler litt overalt, der det er billigst.

Halsbånd fks. på collarmania.com, super kvalitet, og stilige (kan jo få det slik man vil)

Hundekroken.no, der har de ezydog produkter, ikke så lett å finne i norge. Synes det er bra kvalitet, har til nå halsbånd og sele.

Kong-lekene (har Jump N Jack, wubba og vanlig kong) har jeg kjøpt litt rundt om kring, men er billigst å kjøpe "live" egentlig, for da slipper man jo porto. Er vel omtrent samme pris på disse overalt uansett. Kjempefornøyd med kvaliteten, er leker som er verdt prisen synes jeg.¨

Ellers har jeg handlet endel på canis.no

Skrevet

Så gøy med linker til andre nettsider enn Canis, som jeg stort sett handler på! Har liksom ikke falt meg inn å sjekke andre for er stort sett fornøyd med utvalget hos Canis. Men nå har jeg nettopp bestilt et knall ROSA Ezy-halsbånd og et svart skjerf med skriften "Bad to the bone" på :) Haha, skikkelig motsetninger - tror hun vil kle det godt!

• 4 weeks later...
Skrevet

Jeg handler mye hos Hundekompaniet, fordi de har masse produkter, og de er stort sett billigere enn andre (spesielt om man melder seg på nyhetsbrevet deres, da får man rabattkoder med 15% avslag på alt).

I tillegg er PetShopGirls en av de butikkene jeg sikler på nesten hver dag... de har så mye fint! :)

Canis sin nettbutikk syntes jeg er dyr og dårlig - bortsett fra bøkene de selger!

Skrevet
www.vibri.com har kjempe fine produkter,slitesterke og veldig solide.Du bestemmer alt selv og servicen er god.Har halsbånd og sele derfra veldig fornøyd!Sela har jeg hatt i 2 uker nå,kjempe fin :)

Ellers handler jeg alt på www.hundsomhobby.no (butikken da men)

lykke til i utstyrs jakten!

Skriver under på denne! Jeg er sær, og vil helst kjenne på halsbånd og seler før jeg kjøper de, men hos vibri er det skikkelig bra kvalitet, og jeg vet hva jeg får. (På tide å handle litt mer der, hehe..) Jeg handler fint lite utstyr på nettbutikker, jeg synes at det ofte er utrolig kjipe ting de har, og veldig vanlige ting som alle andre også har. Liker også som sagt å kjenne på ting før jeg kjøper. Trekksele har jeg handlet hos seleverkstedet.no, veldig fornøyd med den. Nå er jeg ingen utstyrsfreak i den forstand at jeg har utrolig masse utstyr, men jeg har noen få ting, og de tingene er ting jeg liker og som jeg vet er av god kvalitet. Bruker heller 600 på en sele eller 300 på et halsbånd jeg vet er skikkelig bra, enn å kjøpe mange til 129kr på billige nettbutikker. Koblene jeg bruker mest, er kjøpt hos Hund Som Hobby Lade, og hos norsk hundeutstyr (disse fletta båndene med refleks). Ellers bruker jeg den lokale dyrebutikken til småtterier, fordi jeg får rabatt der. :)

Skrevet

Kjøper stort sett hos Canis eller Handlers når jeg kjøper på nett. Ellers kjøper jeg det meste på dyreklinikken, samme merkene som på dyrebutikkene bare myyyye billigere :P

Skrevet

Jeg har handlet mye på Petedge - det er en wholesale butikk så ting er mye billigere der. De legger på et ekstra gebyr (15$ tror jeg) for å slippe småhandlere, men da kursen sto i vår favør lånte det seg veldig å handle der. Jeg får fremdeles kataloger fra butikken enda jeg ikke har handlet der på en god stund. De har alt fra klippeutstyr (mange merker), pelspleieprodukter (mange merker), hundesenger, leker, godbiter, kobbel, seler, hundehelsekost, klær og ikke minst bikinier og badetøy til hund.. :P Bra butikk, god service.

Jeg har også handlet på Nettdyret - rask levering.

Wetnoseboutique er en søt liten nettbutikk, billig og bra - rask levering og kjempegod service. :) Jeg fikk tilsendt en Puppia sele ved en feiltagelse - jeg hadde bestilt Puppi kobbelet i samme stil og Susan (eieren av butikken) sendte meg feil vare. Selen fikk jeg beskjed om å beholde og kobbelet venter jeg i posten en av de nærmeste dagene. Jeg klager ikke. :P

Skrevet

Jeg handler for det meste hos Handlers.no. De har ting av god kvalitet, rask levering og kjempe god service. I tillegg så slipper man å betale porto om man handler over 200 kr :P

Det de ikke har hatt, har de skaffet til meg :)

Prismessig så er også disse en av de billigste nettbutikkene :P

Skrevet

Huldra:Nei så bra med enda en Vibri fan da :P! og hund som hobby.Enig i deg og eller kjøpe dyre litt bedre produkter som Hunter halsbånd de er også utrolig sterke!

Enda et tips selv om tollen er dyr:Jeg er veldig glad i lange bånd minst 2.50 og det er ikke så lett få i kjøpte et skinn bånd på en nettbutikk men,det var så dårlig kvalitet at gikk sund raskt.Kjøpte så et fra www.Kenjan.dk (beklager ingen link mac´en er ikke så glad legge ut det) er det ekte skinn produkter.Tunge men,veldig myke og regner med holder i maaaange år!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...