Gå til innhold
Hundesonen.no

hund med fly uten eier


morwen

Recommended Posts

ja overskriftene sier vel det meste

vi driver å undersøke ang hund og siden alle oppdrettere er så langt unna oss så må fly brukes, og fra hvor jeg er er det så dyrt å reise så undersøker litt om det å få valp tilsendt med fly, oppdretter er behjelpelig.

men lurer på om noen vet hvor man kan lese om dette? fant ingenting på google selv (er ikke den beste tid det tror jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Peersen

Du må kontakte flyselskapene direkte. Hunden blir sendt som cargo.

De forskjellige flyselskapene har forskjellige priser, så her lønner det seg å ringe litt rundt.

Når jeg har undersøkt tidligere, har det faktisk vært billigere å bestille en billett til meg selv, å

så ta med hunden som bagasje.

Hund med cargo er svindyrt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen på cargo avhenger helt av flykassestørrelse og vekt, er det en liten valp trenger det ikke bli dyrt.

Jeg har fått sendt hunder (voksen og valp) fra både inn- og utland uten å bli "bankrott". Et eksempel er fra Amsterdam til Bergen i en medium flykasse, kan tenke meg hund og flykasse veide ca 12 kilo, og tror jeg betalte ca 2500,- Dette var med KLM.

Vil tro innlandscargo er rimeligere.

Er det SAS du tenker på så ta direkte kontakt med SAS Cargo, de gir deg eksakte priser og opplysninger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innen Norge, Sverige, Danmark og Skandinavia 240,-

Innen Europa, inkl. Grønland 480,-

Mellom Europa og Midtøsten 640,-

Mellom Europa og Asia/USA 1210,-

SAS. I godkjent bur.

Det låter väldigt billigt för att vara cargo! Ungefär samma pris (eller lite billigare) som när man flyger med hunden som bagage. När jag kollade med Continental vad det kostade att skicka hunden som cargo till USA (de tar inte hundar som baggage) fick jag ett pris på ca 8 000...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innen Norge, Sverige, Danmark og Skandinavia 240,-

Innen Europa, inkl. Grønland 480,-

Mellom Europa og Midtøsten 640,-

Mellom Europa og Asia/USA 1210,-

SAS. I godkjent bur.

Det høres merkelig ut. Da jeg undersøkte kostet det mellom 800-1000 å få sendt hunden fra Bergen til Stavanger uten at noen var med den. De prisene du nevner er vel for når man reiser selv og skal ha hunden med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke traumatisk for en valp å reise alene i lasterommet...? Jeg ville heller ha reist selv og hatt valpen med meg i cabinen. (Og det skal jeg også når jeg henter valp i Sverige i august. Det koster meg 3045,- tilsammen, men det spiller ingen rolle) Valpens ve og vel kommer foran prisen spør du meg. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres merkelig ut. Da jeg undersøkte kostet det mellom 800-1000 å få sendt hunden fra Bergen til Stavanger uten at noen var med den. De prisene du nevner er vel for når man reiser selv og skal ha hunden med?

Stemmer det. Når hunden reiser alene, reiser den som Cargo. Den reiser da som "pakke" og det går på vekt og volum. Deretter har de en del andre tillegg også. Men minst en 1000 lapp koster det, litt avhengig av hvor den skal.

Er det ikke traumatisk for en valp å reise alene i lasterommet...? Jeg ville heller ha reist selv og hatt valpen med meg i cabinen. (Og det skal jeg også når jeg henter valp i Sverige i august. Det koster meg 3045,- tilsammen, men det spiller ingen rolle) Valpens ve og vel kommer foran prisen spør du meg. :blink:

Jeg sendte nettopp en valp fra Norge til USA, og hadde det ganske så j****g i ca. 1,5 døgn før jeg visste at han var trygt fremme i armene til hun som skulle ha ham. Han har ikke tatt noen som helst skade av den turen. Da hun så han på flyplassen var personellet i full gang med lufting av valpen, etter nesten 9 timer i luften. Han hoppet og spratt, og var den lykkeligste valpen i verden (iallefall i Michigan... haha) akkurat der og da... Jeg tror nok vi som sitter og venter/sender valpen har det mye verre en dyret :lol: Turen hans fra Bergen via Oslo via Frankfurt (med overnatting) til Michigan kom på 5.600,- med SAS Cargo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke traumatisk for en valp å reise alene i lasterommet...? Jeg ville heller ha reist selv og hatt valpen med meg i cabinen. (Og det skal jeg også når jeg henter valp i Sverige i august. Det koster meg 3045,- tilsammen, men det spiller ingen rolle) Valpens ve og vel kommer foran prisen spør du meg. :blink:

Noen har ikke det valget, da hunder over en viss vekt ikke får være med i kabinen.

Det transporteres mange valper hit og dit, og det går som oftest problemfritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke traumatisk for en valp å reise alene i lasterommet...? Jeg ville heller ha reist selv og hatt valpen med meg i cabinen. (Og det skal jeg også når jeg henter valp i Sverige i august. Det koster meg 3045,- tilsammen, men det spiller ingen rolle) Valpens ve og vel kommer foran prisen spør du meg. :blink:

Nå er det jo faktisk ikke alle raser som KAN fly sammen med en i kabinen selv om de bare er 8 uker gamle! Det er jo begrensning av både vekt og størrelse for å få lov å ta dem med i kabin.

Da jeg i gamledager skulle ha en hund ned til Nederland en gang så var forskjellen mellom å sende hunden som cargo eller å bli med selv 225 kr. Så da ble det en fin liten Nederlandstur på meg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres merkelig ut. Da jeg undersøkte kostet det mellom 800-1000 å få sendt hunden fra Bergen til Stavanger uten at noen var med den. De prisene du nevner er vel for når man reiser selv og skal ha hunden med?

Dette er når du reiser med hunden ja :) Ligger på sas.no

Syntes dere som sier dere aldri ville brukt cargo er litt naive. Som nevnt har ikke alle mulighet til å ha hund i kabinen, selv som valp. Og da syntes jeg det er feil med fremstillingen dere bruker (Tenker heller på valpens ve og vel ovs.. Det gjør faktisk vi som ha hunden på cargo òg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i SAS og stuere og annet personell som har med dyra ombord og i lasterommet å gjøre sier at hundene har det helt strålende i bagasjerommet. Det er lik temperatur og støynivå som i kabinen, og det går gjenerelt veldig bra med dyra! Det eneste aberet er jo selvfølgelig at de må være alene under turen, men det går nok som regel helt fint :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...