Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp, noen som har

Kristinh

Recommended Posts

Skrevet

Hei jeg skal ut å reise med mine to whippser og min ene saluki og har et xl varikennelbur. Men trenger derfor ett til fordi jeg har søkt om å frakte to Whippser i samme bur. Men desverre har jeg bare ett selv og da er spørsmålet,, er det noen hær i trondheims omerådet som har et å låne bort for en helg? Dette gjelder da i starten av August... fredag til mandag.

Finnes det noen greie sjeler der ute som kunne være så snill å låne bort buret sitt?

Venter spent på svar og det haster litt, så jeg vet at jeg har alt klart før avvreise;)

Klem

Kristin

Skrevet

Jeg har ikke vari kennel, men Clipper tortuga.

Clipper%20Tortuga.jpg

Det ser ut som dette, men er mye større og har ikke håndtak på toppen. Mitt er i størrelse 5 og jeg bruker det til dalmis. Har god plass. Jeg har to stykker, så jeg kan alltids låne ut et om du ønsker.

Bare ta kontakt

Skrevet
Jeg har ikke vari kennel, men Clipper tortuga.

Clipper%20Tortuga.jpg

Det ser ut som dette, men er mye større og har ikke håndtak på toppen. Mitt er i størrelse 5 og jeg bruker det til dalmis. Har god plass. Jeg har to stykker, så jeg kan alltids låne ut et om du ønsker.

Bare ta kontakt

oj høres helt flott ut... men er disse godkjent for fly da? Trodde det bare d var varikennelbur jeg???

Men hærlig at du melder deg altså:icon_confused: setter utrolig pris på det. Men skal sjekke ut om de er godkjente.. men tror desverre at de ikke er det:(

Men takk alikavell.

Klem

Skrevet

Clipper er godkjent for fly, det samme er en del av atlas-burene. Søk på IATAS på nettet, så finner du en del informasjon om det.

Skrevet
Clipper er godkjent for fly, det samme er en del av atlas-burene. Søk på IATAS på nettet, så finner du en del informasjon om det.

Trodde Clipper bare var godkjente hos noen flyselskapet jeg? Sist år når jeg reiste nedover til DK var det _kun_ Vari kennelburet som var godkjent på _ALLE_ fly ...

Skrevet
Trodde Clipper bare var godkjente hos noen flyselskapet jeg? Sist år når jeg reiste nedover til DK var det _kun_ Vari kennelburet som var godkjent på _ALLE_ fly ...

Ja det er akkurat det jeg lurer på også?? Jeg skal til Latvia og det er svært viktig at jeg har godkjent bur da sjø. Vi reiser med Norwegan om det hjelper.

er åpen foe alle tips;)

klem

Kristin

Skrevet

Det står i allefall på buret at det er flygodkjent, men det er vel bare å ta en telefon til Norwegian og høre. Buret er tett i bunnen og oppover, har sikring foran ved burdøra og man kan låse pinnen som åpner døra slik at den ikke åpner seg uten at man har tenkt det.

Tilbudet står uansett ved lag om det blir behov :icon_confused:

Skrevet
Det står i allefall på buret at det er flygodkjent, men det er vel bare å ta en telefon til Norwegian og høre. Buret er tett i bunnen og oppover, har sikring foran ved burdøra og man kan låse pinnen som åpner døra slik at den ikke åpner seg uten at man har tenkt det.

Tilbudet står uansett ved lag om det blir behov :)

Ja høres stålende ut.,, jeg skal ta en tlf. men da lurer jeg på målene på buret den str. jeg trenger er som varikennelburet jeg har fra før av som er Mål: LxBXH = 101x68x76

Ha en strålende dag.

Klæm

Kristin

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hvis hun spiser opp maten er det vel bare å enten gi henne mer, eller mer energirik mat? Høyenergifôr for jakthunder er for eksempel et godt alternativ.
    • Maten blir som oftest spist opp med en gang. Jeg har sett at hun spiser både tørr for og vom men hun spiser ikke nok siden hun fortsatt er undervektig. Skal bestille en time hos vetrinæren.
    • Mat fremme hele tiden er generelt en dårlig metode for småspiste hunder. Noen få, små måltider om dagen er bedre.  Antar du har testet med vårfôr og råfôr også.  Jeg ville nå uansett tatt en tur til dyrlegen og utelukket at det er noe galt, og få en profesjonell vurdering på om hunden er undervektig eller bare naturlig tynn.
    • De får mat til forskjellig tidspunkt. Hunden virker helt frisk og rask. Ellers hadde jeg tatt hun med til veterinæren alt. Når jeg gir henne godbiter vil hun alltid ha.  Hun er også lavere enn rasestandarden i mankehøyde og er ellers liten på alle områder.
    • Parasitter er det ikke da hun også lever med andre hunder og de er normalvektige. Ellers hadde de også blitt smitta. Hun får lik mat som de andre. Noen ganger er det mat fremme hele dagen mens andre dager blir det spist opp. Har ikke merka noen forskjell men gjør dette for at det skal være en forandring. Har prøvd flere for. Burde jeg da dra til dyrlegen for å sjekke stoffskifte?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...