Gå til innhold
Hundesonen.no

Magebelte


Recommended Posts

Jeg har tenkt å kjøpe meg magebelte til bruk på joggeturer o.l. Så litt på dette Baggen beltet og det ser jo ålreit ut. Men er det noen som vet om det holder seg der det skal? Eller glir det oppover mens man går eller løper?

Noen andre bedre magebelter jeg heller bør investere i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baggenbeltet er genialt. Sklir litt opp, men ikke plagsomt mye. Du får kjøpt lårstropper til å holde det nede med dersom du synes det er nødvendig. De har en fantastisk service, jeg møtte produsenten tilfeldig når jeg var på tur med hundene (ante ikke hvem han var), og fikk levert ny strikk til beltet gratis på døra to dager senere fordi han syntes strikken min var så slitt. Anbefales varmt med andre ord.

Edit: Anbefaler forresten å bestille direkte fra www.baggen.no - de svarer raskt og godt på mail om du lurer på noe, og da får du den avdempingen du ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Jeg også har baggen belte og er veldig fornøyd. Bruker benstropper og da holder det seg nede. Det er også et annet belte med benstropper men det har jeg ikke prøvd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker baggen-beltet mitt, absolutt verdt pengene! Også følger det jo med reimer til lårene, om man har problemer med at magebelter glir opp :banana:

(Man må ha x2 for å kunne feste disse, altså den sterkeste strikken. Synes uansett det er best jeg da, for da er det refleks på beltet og.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har baggenbeltet og anbefaler det varmt. Har en hund på 25 kg som trekker det hun orker og likevel er det svært behagelig å gå med det beltet :banana: Hadde et hukenbelte før med krok foran, det fikk jeg vondt i hoftene av i oppoverbakke og hvis hunden plutselig rykka til var det ikke spesielt behagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker baggen-beltet mitt, absolutt verdt pengene! Også følger det jo med reimer til lårene, om man har problemer med at magebelter glir opp :banana:

(Man må ha x2 for å kunne feste disse, altså den sterkeste strikken. Synes uansett det er best jeg da, for da er det refleks på beltet og.)

Om man bestiller direkte fra forhandler, får man refleksbelte (med feste for lårremmer) også med X1-avfjæring. Det var i hvert fall mulig når jeg bestilte mitt andre belte. Jeg har skiftet fra X2 til X1, for meg ble X2 for hard i avfjæringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, nei det visste jeg ikke, bestilte fra canis jeg. Jeg mener å ha lest at man ikke får med feste til låreimer på x1, ikke ved kjøp hos forhandler heller, men mulig jeg har lest feil altså, var bare inne og kikket før jeg bestilte hos canis. Var også litt av grunnen til at jeg bestilte x2, for å få mulighet for refleks og reimer (reimene har jeg aldri brukt)

x2 passer meg veldig bra iallefall, noe mindre demping tror jeg ville blitt for lite. Men jeg har jo større og kraftigere hund og da, som sikkert rykker hardere :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, nei det visste jeg ikke, bestilte fra canis jeg. Jeg mener å ha lest at man ikke får med feste til låreimer på x1, ikke ved kjøp hos forhandler heller, men mulig jeg har lest feil altså, var bare inne og kikket før jeg bestilte hos canis. Var også litt av grunnen til at jeg bestilte x2, for å få mulighet for refleks og reimer (reimene har jeg aldri brukt)

Du kan i utgangspunktet ha begge dempingene i alle beltene, men normalt selger eksterne forhandlere bare utvalgte typer. Det er de forskjellige beltetypene som kan/ikke kan ha lårremmer, det har ingen ting med avdempingen å gjøre. Standardbeltet har ikke fester for lårremmer, mens refleks- og jaktbeltet har. Det fremgår ikke helt tydelig av baggensidene at de selger alle varianter i alle beltene heller, men jeg har i hvert fall fått med den avdempingen jeg har ønsket. De er som sagt veldig serviceinnstilte ved personlig kontakt.

x2 passer meg veldig bra iallefall, noe mindre demping tror jeg ville blitt for lite. Men jeg har jo større og kraftigere hund og da, som sikkert rykker hardere :banana:

Hehe, mine to på til sammen 40 kg. rykker greit når de tråkker til. Jeg opplever forskjellen mer som mykere/hardere avdemping enn som mer eller mindre om det gir mening. Men det er jo en smakssak hva man foretrekker. Jeg har en ryggprolaps, og opplevde større rykk og mer belastning på ryggen ved den harde avdempingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

prøvde først x1 på Vorsteh min og da var det ikke mye fjæring igjen på turen så jeg måtte opp på x2. Handlet fra importøren og er til nå veldig fornøyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvde først x1 på Vorsteh min og da var det ikke mye fjæring igjen på turen så jeg måtte opp på x2. Handlet fra importøren og er til nå veldig fornøyd

Så X1 ga for lite fjæring for deg og din hund? Det jeg er litt "redd for" med snuppa mi å. Hun er ganske ivrig til å trekke og veier ca 32 kg. Kanskje jeg bør gå for X2? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Så X1 ga for lite fjæring for deg og din hund? Det jeg er litt "redd for" med snuppa mi å. Hun er ganske ivrig til å trekke og veier ca 32 kg. Kanskje jeg bør gå for X2? :icon_confused:

Du har jo sett min lille tanks, hun bruker jeg x1 på og det fungerer utmerket. Jeg syns x2 er for hard for min kropp, litt pga vekten av eieren, ikke hunden. Til to stk schäfere er x2 perfekt, men til bare en så syns jeg det holder med den enkle utgaven. Forøvrig er det jo livstids garanti på beltet, så når strikken var slitt, sendte jeg det bare inn og fikk byttet den inn i en ny (etter 10 år, brukt jevnlig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Vorsteh er da kjent for virkelig å ville trekke så ja det ble for lite med x1 selv om hun bare var 24 kilo men tildligere har jeg hatt flat og den ene der tror jeg x1 hadde passet og den andre tror jeg x2 hadde passet bedre selv om dem var like store(ca30 kg) men det er snakk om viljen til å trekke som hadde gjort utslaget her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo sett min lille tanks, hun bruker jeg x1 på og det fungerer utmerket. Jeg syns x2 er for hard for min kropp, litt pga vekten av eieren, ikke hunden. Til to stk schäfere er x2 perfekt, men til bare en så syns jeg det holder med den enkle utgaven. Forøvrig er det jo livstids garanti på beltet, så når strikken var slitt, sendte jeg det bare inn og fikk byttet den inn i en ny (etter 10 år, brukt jevnlig).

Da kan jeg jo kjøpe en X1 først! Holder nok til snuppa mi det da! :) Høres ut som veldig slitesterke og solide belter som holder en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også strålende fornøyd med mitt Baggen refleksbelte. Har x1 til mine to hunder, (22,5 og 12 kg) og det holder greit. Det er også testet ut på en dalmis og en fuglis, begge med dårlig impulskontroll og beltet var like bra da.

Jeg fikk med både lårreimer og kobbel på 2,2 m da jeg kjøpte det her http://www.baggen.no/

Har kun brukt belte med lårreimene, hadde Kennel belte før og det var jeg ikke førnøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...