Gå til innhold
Hundesonen.no

Uff å uff (12 åring sparker hund)


KarpeSkrotum

Recommended Posts

hoff kjempe ille:(

så den nettopp med link fra canis. men hvorfor grep ikke den som filma inn? jeg hadde ikke hatt hjerte til å bare stå å filme. og denne jenta skulle få sin egen valp:O hoff er jo bra det ble filma å da, det hadde vist skjjedd før:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den filmen orket jeg faktisk ikke se ferdig. Men ennå en fryktelig god grunn til at INGEN noen gang har fått "gå tur" med noen av mine hunder uten at jeg har vært med eller meget godt kjente voksne.

I mine øyne finnes det ikke en eneste unnskyldning for den ungen,ikke alder,ikke oppvekst vilkår,ingenting. Ikke engang at hun helt klart er syk unnskylder noe sånt.

Det jeg kan si,er at hvis jeg hadde kommet over noe sånt så hadde hun kanskje vært hinsides hjelp og jeg lenge i fengsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den filmen orket jeg faktisk ikke se ferdig. Men ennå en fryktelig god grunn til at INGEN noen gang har fått "gå tur" med noen av mine hunder uten at jeg har vært med eller meget godt kjente voksne.

I mine øyne finnes det ikke en eneste unnskyldning for den ungen,ikke alder,ikke oppvekst vilkår,ingenting. Ikke engang at hun helt klart er syk unnskylder noe sånt.

Det jeg kan si,er at hvis jeg hadde kommet over noe sånt så hadde hun kanskje vært hinsides hjelp og jeg lenge i fengsel.

Enig! Jeg klarte heller ikke å se den ferdig, og det sjelden det skjer... Hvordan noen kan gjøre noe sånt med vilje og overlegg er hinsides det jeg kan forstå. Stakkars hunden, og stakkars eieren - tipper han føler seg littegranne utilpass innvendig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Jeg klarte heller ikke å se den ferdig, og det sjelden det skjer... Hvordan noen kan gjøre noe sånt med vilje og overlegg er hinsides det jeg kan forstå. Stakkars hunden, og stakkars eieren - tipper han føler seg littegranne utilpass innvendig...

Så syke individer skal ikke gå ute uten tilsyn,tør ikke tenke på hvordan et slikt menneske kan utvikle seg.Og stakkars eier ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at den jenta må være forstyrret. Det ser jo rett og slett ut som hun "nytter" det etter hva filmen viser. Og jeg tenker, det må jo være noe rart med henne- hun blir beskrevet som en "dyreelsker" og hun har ett katt som hun elsker.

Og hun lufter andres hunder, tenk hva de måte ha fått gjennomgått? Hun tar jo seg friheten til og begynne og slå og sparke dyrene når hun tror ingen ser på.

Hadde jeg sett noe slikt, ja da vet jeg ikke hva jeg ville gjordt.. Hadde blitt så sur at jeg hadde blitt rådvill og klikka på ungen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner argumentet med å filme det - men det skulle ikke sååå mange spark, slag, stå på halen mens man sparker den, pisker, etc.. før den ungen hadde hatt en rasende "meg" over seg, ja..

Hun hadde blitt skremt - meeeget skremt, ja - og foreldrene hadde fått en overhøvling som ikke de aldri ville glemt.

Forhåpentligvis får både hun og foreldrene den oppfølgingen de trenger, for unger med slike "lyster" er virkelig, virkelig skummelt.

ALLE massemordere startet sin "karriære" som barn med å plage dyr - så eskalerer det til å drepe små dyr - og så videre.. Dette er noe man faktisk vet en god del om.

(Jeg sier ikke at alle som plager dyr blir mordere - men at det er helt vanlig omvendt... )

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg tenkte, uten at jeg skal leke atferdsspesialist på barn, er at dette gjerne er en jente som har blitt mye plaget og mobbet. Jeg har hørt om mange barn som føler seg små og svake, som mishandler dyr, fordi dyr er det eneste som er enda svakere enn dem igjen. Det er skremmende å se hvordan jenten sparker enda mer uansett hvor liten hunden gjør seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som hadde løpt bort og slått ned tolvåringen da, er dere noe bedre enn henne? Er så typisk i sånne tråder, at folk begynner med "bra jeg ikke var der", "hadde lappet til henne" osv.

Jeg kan si for meg selv at jeg hadde vert så sint at jeg sikkert ikke hadde tenkt helt klart. Å se slik vold bli utøvd mot noe så rent og forsvarsløst som en liten hund hadde tent meg på alle plugger.

Selvfølgelig er jeg bedre enn henne! Vold mot et lite dyr uten synlig grunn? Jeg hadde hatt en grunn, beskytte hunden. Det gjør all forskjell i verden for min del. (Dog er det jo ikke slik at jeg hadde slått henne ned akkurat. Kanskje revet henne hardt vekk eller noe sant. Tror nok mest det hadde gått verbalt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og DER kom det: "stakkars barnet"? Var det noen som sa "politisk korrekt"?

Ja, jeg tenkte på det selv før jeg svarte... Men kjære vene, kutt ut, slutt, og ta deg sammen, IW!

Met er INGEN her som har truet med å slå. plage eller torturere barnet her!

Skremme, si ifra, true, og forklare: ja jøss!

Man må absolutt ALDRI bli så politisk korrekt at man godtar mishandel, tortur eller drap - UANSETT hvilke forutsetninger de som utfører ugjerningen har!

Dette må for all del IKKE bli en "stakkars barn"- tråd. Om barnet ble mobbet, ertet, plaget eller mishandlet selv har selvsagt INGEN TING med dette å gjøre.

Dessverre finnes det alltids folk i nærmiljøet som vil finne en "årsak" (eller unnskyldning?) for dyremishandel - DETTE er IKKE stedet å finne dette.

Å piske, slå og sparke en hund (barn eller kona') vil ALLTID være mishandel - ikke prøv å forringe det, er du snill IW.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel Susanne, om du virkelig klarte å få det til at jeg forsvarer hennes handlinger så tror jeg du må lese over innlegget mitt et par ganger til..

Og jo, det har faktisk vært konkrete eksempler i tråden :icon_confused:

"Det jeg kan si,er at hvis jeg hadde kommet over noe sånt så hadde hun kanskje vært hinsides hjelp og jeg lenge i fengsel. "

EDIT:

Okai, jeg forsvarer fortsatt ikke hva hun gjorde, for det er grusomt. Hadde nok antakeligvis løpt bort og revet til meg båndet/hunden selv.

Men:

Om barnet ble mobbet, ertet, plaget eller mishandlet selv har selvsagt INGEN TING med dette å gjøre.

Det syns jeg faktisk, uten at jeg føler sympati for henne. Normale barn gjør vel ikke bare sånn helt plutselig?

Blir litt som en massemorder eller noe. De har en eller annen syk grunn, men man har ikke akkurat sympati for dem eller forsvarer handlingene dems av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke annet å si en fy ****! Så faktisk ut som om hun hadde det gøy også! Hunden prøvde bare å gjøre som hun ønsket hele veien! Og tilslutt ville den jo bare vekk fra henne, mange andre hunder vil nok gått opp i strupen hennes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det ble filmet litt vel lenge før noe skjedde. Men er enig med IW: Man slår ikke barn heller, selv om de slår dyr. Men man må bryte inn og sørge for at foreldrene og/eller myndighetene fatter de rette tiltak og gir jenta den hjelp hun trenger slik at hun kanskje vil bli normalt oppegående mht å ikke plage dyr. For det er bevist at de som plager dyr gjerne ikke stopper der, men fortsetter å utøe vold mot mennesker.

Og IW har et poeng, man trenger ikke sympatisere med noen selv om man lurer på hva som er årsaken til en slik handling, og hvorfor har ikke noen grepet inn tidligere.

OT: Det er en sterk påstand at ALLE massemordere har plaget dyr. Ta f.eks selvmordsbombere, ingen ting i studie av disse tilsier at de har plaget dyr. Men de siste års "skoleskytinger" i USA har blitt begått av barn som har plaget dyr, men disse barna skiller seg ut fra andre massemordere pga. den overlagte planleggingen, så de blir heller satt i sammenheng med seriemordere. For, de fleste seriemordere startet sin "karriere" med å plage dyr. Bundy, Son of Sam, Dhamer bl.annet tilhører denne kategorie som startet med å drepe dyr. Man ser gjerne at sterkt agressive innsatte har mishandlet dyr. Det er viktig å skille mello massemorder og seriemorder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...