Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunden mitt er blitt bitt under øyet


Recommended Posts

Hunden min ble helt uprovosert bitt av en kjent hund her i kveld, ca 1 time siden. Han fikk en bitt ca en cm under det ene øyet. Har nå fått sett litt på det og prøvd å rense det så godt jeg kan. Det jeg ser er at det er hulrom under huden under øyet. Virker ikke som det plager han noen, men jeg er litt bekymret for at det kanskje burde blitt sett på av en vet.

Hva syns dere?

IMG_2871.jpg

IMG_2867.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville drat til dyrlegen med det.

mye bedre å få det undersøkt å få behandling om det trengs enn å vente å det kanskje blir betent osv.

Det hulrommet som du sier er sikkert en sårlomme og vil tro det trengs å gjøres noe med det. Sånne lommer kan være dype uten at det er så lett å se på overflaten.

Ring dyrlegen og hør om det er greit å vente til i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ringt dyrlegen, og avtalt at jeg skal komme inn med han i morgen kl 10. Siden det var såpass "langt" fra øyet så gikk det greit å vente til i morgen, og det var bra at jeg hadde fått skylt det.

Mulig han trengte et sting eller 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars da.. Sånne ting er ikke noe morro.. Men det går jo som regel bra da, Zoey har tre steder på skrotten hvor hun har arr etter at ett par sting måtte til.. Håper alt er i orden med han da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nitro fikk et slikt sår på neseryggen da han ble bitt. Blødde masse og det ble et hull. Jeg renset det og gjorde ikke noe mer med det. Passet på at det var rent, så grodde det fint. Men siden det er så nært øyet, kan det være greit med en sjekk, spesiellt hvis man selv er bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ikke så ille ut, men som sagt tidligere her så kan det være at behandling må til siden det har blitt et hulrom inne i såret. Hvis såret gror igjen på yttersiden, og det ikke gror fra bunnen av hulrommet vil det kunne bli masse gugg inne i såret, selv om det ser bra ut fra utsiden... Derfor er det viktig å få behandlet det, spesielt med tanke på at det er såpass nære øyet. Håper det gror fort og fint :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...