Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Lillestrøm

SFX

Recommended Posts

Caroline: Ja, vi har jo snakket sammen i FB :) Tusen takk for hjelpen, hadde tenkt å spørre deg om du visste noen som hadde sheltie som jeg kunne stille, og håpet jo at du skulle se hva som stod på statusen der og skrive til meg. :lol: Nå er jeg så glad for at alt ordnet seg, og jeg som trodde at det ikke skulle bli noe av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 417
  • Created
  • Siste svar
Jeg kan ordne en hund du kan låne hvis du er interessert i å prøve sheltie.

Ja, gjør det. Vi må verne om våre flinke JH'ere :)

Selv har MatheaN fått det for seg at hun skal stille mynde, enten affe eller lukis. Vi får se hva hun ender på da, uansett finnes de tilgjengelig :lol:

*men det hun ikke vet er at hun nok må gå raseparade med dem også, iført arabisk kostyme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caroline: Ja, vi har jo snakket sammen i FB :) Tusen takk for hjelpen, hadde tenkt å spørre deg om du visste noen som hadde sheltie som jeg kunne stille, og håpet jo at du skulle se hva som stod på statusen der og skrive til meg. :o Nå er jeg så glad for at alt ordnet seg, og jeg som trodde at det ikke skulle bli noe av :)

Bare hyggelig å kunne hjelpe :lol: Han er en snill og rutinert hund, så jeg regner med det vil gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet jeg kan lese Kristin! Hehe :)

Jeg trenger bare èn liten dag så får du svar i morgen kveld på pm :)

Har lite i mot å gå med en av dine nydelige veteranlukis dyr :lol:

Nææææ, kan du det :o

Jaja, blir det en lukis får du bare forberede deg på å bli utkledd i arab-kostyme og gå med alle TRE i rase-paraden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har MatheaN fått det for seg at hun skal stille mynde, enten affe eller lukis. Vi får se hva hun ender på da, uansett finnes de tilgjengelig :)

*men det hun ikke vet er at hun nok må gå raseparade med dem også, iført arabisk kostyme*

Og først nå innså jeg at aff'ene dere har snakket om ikke er affenpinschere... Syntes det var litt rart å vippe mellom apekatt og lukis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Men er det noen som vet om billig overnatting i nærheten? Min mor har enda ikke begynt å se etter sted å bo den helgen.

Vi bor på Vestby, en halvtimes tid å kjøre. For langt for noen kanskje? :)

Men prisen var ikke noe å si på, vi er 3 pers på en stor hytte, 900 kr pr døgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klippet

Nei, du misforstår - jeg mener ikke at LP1 er noe simpelt å delta i, men jeg mener at det tross alt "bare" er klasse en i lydighet, det er etter min oppfatning ingen grunn til å sette kvalifiseringskrav eller begrensninger - det er en lydighetskonkurranse, det er ikke NM eller Crufts eller noe annet ekstremt stort. Ja, vinneren får napp i Pettersen-pokalen, men ellers er det jo et like ordinært lydighetsstevne som på NKK Bjerke eller hos Stovner Hundeklubb. Det var det jeg mente.

Jeg synes ikke det skal være krav til å få starte i klasse 1, og jeg er totalt uenig i eksteriøre krav også. Hvorfor?

Det er viktig å vise "ikke-hundeeiende besøkende på fesjået" at det er et mangfold også, og at folk kan ha det gøy med konkurranse og trives i miljøet selv uten å få 199 poeng eller CACIB.

Jeg får stadig høre positive tilbakemeldinger på at jeg konkurrerer i LP med min store, tunge, ikke så raske og smidige og ikke typiske brukshundrase, vi kan få til mye selv om vi ikke aspirerer til pokalen.

Jeg misforstår ikke, jeg er ironisk... Kravet til kvalifisering er vel for å begrense antallet startende i klasse 1 pga. plassmangel. Hvorfor skal det ikke være eksteriøre kvalifiseringskrav også? Hva er det som gjør at det ikke spiller noen rolle hvorvidt de som skal være pene på Lillestrøm er "pene nok", mens de som skal vise hvor flinke de er i en simpel (ironi igjen, sant) LP1 må bevise at de har klart 1. premie tidligere? hm? hm? :) Har de som stiller eksteriørt mer krav på plass enn LP-deltakere - kort sagt diskriminerer NKK LP-deltakere framfor de som stiller eksteriørt? :) Spøk til side, dersom NKK Lillestrøm er åpen for alle eksteriørt bør det være det for LP alle klasser også. Sånn sett er den eksteriøre delen av NKK Lillestrøm heller ikke noe annet enn en ordinær utstilling.

Endog, når det gjelder din store, tunge osv. rase, jeg har sett noen av de i ringen og jeg tror utsagnet ditt over her bare er lagt ut for å lure dine medkonkurrenter. Ingen av de jeg har sett framstår som store, tunge og ikke så raske, så ikke prøv deg! (Også ironi!)

Sees vi på Alna kan vi sammenligne størrelse... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Vi bor på Vestby, en halvtimes tid å kjøre. For langt for noen kanskje? :)

Men prisen var ikke noe å si på, vi er 3 pers på en stor hytte, 900 kr pr døgn.

Tror kanskje du skal beregne pittelitt lenger tid enn en halvtime å kjøre med mindre du har tenkt å fly i lav høyde.

Det tar minimum 35 min. fra Vestby til Oslo - (og da har jeg det fra min kollega som sitter en meter unna og bor 1 min. fra hytteparken dere skal bo på - arbeidsstedet er omtrent ved avkjøringen til E6'n oppover mot Lillestrøm så jeg tror tiden er rimelig akkurat.

Fra Oslo og til Messehallene i Lillestrøm må du regne minst 20 minutter - så en snau times kjøring er det nok fra Vestby til Lillestrøm.

Via Michelin sier 51 minutter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ett kjempe kjapt spørsmål har de junior nv også?? eller er det bare beste tispe og beste hann hund som for nv tittelen?

Nei, NKK har aldri praktisert norsk juniorvinnertittel, det er kun på nordisk vinner (altså neste år).

Sees vi på Alna kan vi sammenligne størrelse... :)

Min er større enn din, og I'll show you mine if you show me yours, og sånn? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klippet:

Nemlig! :aww: *glad for at damen har humor* Har man forlenger så har man forlenger! Hvis du skal starte - lykke til!

Takk for det - det ser ut til at vi får startet, har fått skuffet unna noen planer, og må ikke dra fra hallen før ti - herregud, da har jeg jo to timer på meg! *føle seg pittelitt stresset*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakset fra NKK.no.... :

Parkering:

Parkering med plass til over 2 500 biler.

Billett kjøpes på P-automat.

Priseksempel: inntil 5 timer koster kr 70,- og inntil 7 timer koster kr 120,-.

:ahappy:

Ble du overrasket???

Dette har jo vært kjent i flere år, helt siden første gangen NKK vurderte å flytte til Lillestrøm.... Og ved andre arrangementer ved messen.

Og på en eller annen måte må NKK få inn penger som de taper ift andre steder, og dermed, vips, høyere påmeldingsavgift...

Så fra å være årets høydepunkt, med to-dagers opphold, blir nok NV nå en "rett inn og rett ut" utstilling. Om man i det hele tatt velger å dra dit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fra å være årets høydepunkt, med to-dagers opphold, blir nok NV nå en "rett inn og rett ut" utstilling. Om man i det hele tatt velger å dra dit...

Med mindre en har en rase med så mange påmeldt at BIR-rosetten ikke deles ut lenge før samme hund må løpe til oppsamlingsringen... Da blir en en stund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre en har en rase med så mange påmeldt at BIR-rosetten ikke deles ut lenge før samme hund må løpe til oppsamlingsringen... Da blir en en stund...

Eller man skal gå hopp og agility som er først og sist på dagen. I tillegg er det jo NM, så skal ikke se bort i fra 120 deltakere x 2 i klasse 3. Da regner jeg med parkeringspengene får bein å gå på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel er akita tidlig på dagen, så man får satse på å ikke bli BIR ;-)

BIM er perfekt, tittel, men fri til å dra hjem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...