Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Lillestrøm

SFX

Recommended Posts

Caroline: Ja, vi har jo snakket sammen i FB :) Tusen takk for hjelpen, hadde tenkt å spørre deg om du visste noen som hadde sheltie som jeg kunne stille, og håpet jo at du skulle se hva som stod på statusen der og skrive til meg. :lol: Nå er jeg så glad for at alt ordnet seg, og jeg som trodde at det ikke skulle bli noe av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 417
  • Created
  • Siste svar
Jeg kan ordne en hund du kan låne hvis du er interessert i å prøve sheltie.

Ja, gjør det. Vi må verne om våre flinke JH'ere :)

Selv har MatheaN fått det for seg at hun skal stille mynde, enten affe eller lukis. Vi får se hva hun ender på da, uansett finnes de tilgjengelig :lol:

*men det hun ikke vet er at hun nok må gå raseparade med dem også, iført arabisk kostyme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caroline: Ja, vi har jo snakket sammen i FB :) Tusen takk for hjelpen, hadde tenkt å spørre deg om du visste noen som hadde sheltie som jeg kunne stille, og håpet jo at du skulle se hva som stod på statusen der og skrive til meg. :o Nå er jeg så glad for at alt ordnet seg, og jeg som trodde at det ikke skulle bli noe av :)

Bare hyggelig å kunne hjelpe :lol: Han er en snill og rutinert hund, så jeg regner med det vil gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet jeg kan lese Kristin! Hehe :)

Jeg trenger bare èn liten dag så får du svar i morgen kveld på pm :)

Har lite i mot å gå med en av dine nydelige veteranlukis dyr :lol:

Nææææ, kan du det :o

Jaja, blir det en lukis får du bare forberede deg på å bli utkledd i arab-kostyme og gå med alle TRE i rase-paraden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har MatheaN fått det for seg at hun skal stille mynde, enten affe eller lukis. Vi får se hva hun ender på da, uansett finnes de tilgjengelig :)

*men det hun ikke vet er at hun nok må gå raseparade med dem også, iført arabisk kostyme*

Og først nå innså jeg at aff'ene dere har snakket om ikke er affenpinschere... Syntes det var litt rart å vippe mellom apekatt og lukis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Men er det noen som vet om billig overnatting i nærheten? Min mor har enda ikke begynt å se etter sted å bo den helgen.

Vi bor på Vestby, en halvtimes tid å kjøre. For langt for noen kanskje? :)

Men prisen var ikke noe å si på, vi er 3 pers på en stor hytte, 900 kr pr døgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klippet

Nei, du misforstår - jeg mener ikke at LP1 er noe simpelt å delta i, men jeg mener at det tross alt "bare" er klasse en i lydighet, det er etter min oppfatning ingen grunn til å sette kvalifiseringskrav eller begrensninger - det er en lydighetskonkurranse, det er ikke NM eller Crufts eller noe annet ekstremt stort. Ja, vinneren får napp i Pettersen-pokalen, men ellers er det jo et like ordinært lydighetsstevne som på NKK Bjerke eller hos Stovner Hundeklubb. Det var det jeg mente.

Jeg synes ikke det skal være krav til å få starte i klasse 1, og jeg er totalt uenig i eksteriøre krav også. Hvorfor?

Det er viktig å vise "ikke-hundeeiende besøkende på fesjået" at det er et mangfold også, og at folk kan ha det gøy med konkurranse og trives i miljøet selv uten å få 199 poeng eller CACIB.

Jeg får stadig høre positive tilbakemeldinger på at jeg konkurrerer i LP med min store, tunge, ikke så raske og smidige og ikke typiske brukshundrase, vi kan få til mye selv om vi ikke aspirerer til pokalen.

Jeg misforstår ikke, jeg er ironisk... Kravet til kvalifisering er vel for å begrense antallet startende i klasse 1 pga. plassmangel. Hvorfor skal det ikke være eksteriøre kvalifiseringskrav også? Hva er det som gjør at det ikke spiller noen rolle hvorvidt de som skal være pene på Lillestrøm er "pene nok", mens de som skal vise hvor flinke de er i en simpel (ironi igjen, sant) LP1 må bevise at de har klart 1. premie tidligere? hm? hm? :) Har de som stiller eksteriørt mer krav på plass enn LP-deltakere - kort sagt diskriminerer NKK LP-deltakere framfor de som stiller eksteriørt? :) Spøk til side, dersom NKK Lillestrøm er åpen for alle eksteriørt bør det være det for LP alle klasser også. Sånn sett er den eksteriøre delen av NKK Lillestrøm heller ikke noe annet enn en ordinær utstilling.

Endog, når det gjelder din store, tunge osv. rase, jeg har sett noen av de i ringen og jeg tror utsagnet ditt over her bare er lagt ut for å lure dine medkonkurrenter. Ingen av de jeg har sett framstår som store, tunge og ikke så raske, så ikke prøv deg! (Også ironi!)

Sees vi på Alna kan vi sammenligne størrelse... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Vi bor på Vestby, en halvtimes tid å kjøre. For langt for noen kanskje? :)

Men prisen var ikke noe å si på, vi er 3 pers på en stor hytte, 900 kr pr døgn.

Tror kanskje du skal beregne pittelitt lenger tid enn en halvtime å kjøre med mindre du har tenkt å fly i lav høyde.

Det tar minimum 35 min. fra Vestby til Oslo - (og da har jeg det fra min kollega som sitter en meter unna og bor 1 min. fra hytteparken dere skal bo på - arbeidsstedet er omtrent ved avkjøringen til E6'n oppover mot Lillestrøm så jeg tror tiden er rimelig akkurat.

Fra Oslo og til Messehallene i Lillestrøm må du regne minst 20 minutter - så en snau times kjøring er det nok fra Vestby til Lillestrøm.

Via Michelin sier 51 minutter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ett kjempe kjapt spørsmål har de junior nv også?? eller er det bare beste tispe og beste hann hund som for nv tittelen?

Nei, NKK har aldri praktisert norsk juniorvinnertittel, det er kun på nordisk vinner (altså neste år).

Sees vi på Alna kan vi sammenligne størrelse... :)

Min er større enn din, og I'll show you mine if you show me yours, og sånn? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klippet:

Nemlig! :aww: *glad for at damen har humor* Har man forlenger så har man forlenger! Hvis du skal starte - lykke til!

Takk for det - det ser ut til at vi får startet, har fått skuffet unna noen planer, og må ikke dra fra hallen før ti - herregud, da har jeg jo to timer på meg! *føle seg pittelitt stresset*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakset fra NKK.no.... :

Parkering:

Parkering med plass til over 2 500 biler.

Billett kjøpes på P-automat.

Priseksempel: inntil 5 timer koster kr 70,- og inntil 7 timer koster kr 120,-.

:ahappy:

Ble du overrasket???

Dette har jo vært kjent i flere år, helt siden første gangen NKK vurderte å flytte til Lillestrøm.... Og ved andre arrangementer ved messen.

Og på en eller annen måte må NKK få inn penger som de taper ift andre steder, og dermed, vips, høyere påmeldingsavgift...

Så fra å være årets høydepunkt, med to-dagers opphold, blir nok NV nå en "rett inn og rett ut" utstilling. Om man i det hele tatt velger å dra dit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fra å være årets høydepunkt, med to-dagers opphold, blir nok NV nå en "rett inn og rett ut" utstilling. Om man i det hele tatt velger å dra dit...

Med mindre en har en rase med så mange påmeldt at BIR-rosetten ikke deles ut lenge før samme hund må løpe til oppsamlingsringen... Da blir en en stund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre en har en rase med så mange påmeldt at BIR-rosetten ikke deles ut lenge før samme hund må løpe til oppsamlingsringen... Da blir en en stund...

Eller man skal gå hopp og agility som er først og sist på dagen. I tillegg er det jo NM, så skal ikke se bort i fra 120 deltakere x 2 i klasse 3. Da regner jeg med parkeringspengene får bein å gå på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel er akita tidlig på dagen, så man får satse på å ikke bli BIR ;-)

BIM er perfekt, tittel, men fri til å dra hjem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg Elsker Helsitar, men bruker nå den fra Hooks pga pris. Ikke så holdbare som de dyre, men gøy med ny vest innimellom  
    • I dag har vi vært på første fellestrening. Vi kom litt sent fordi han måtte sove ut formiddagshvilen, men 2 timer er uansett lenge for en valp, og poenget var en god opplevelse, så jeg lot ham sove ut heller enn å vekke ham for å komme tidsnok.  Ede var ganske skeptisk og motvillig da vi entret hallen med bare luktene fra masse hunder, ingen kilder til luktene synlige eller hørbare fra bak veggen, men han lot seg overtale til å bli med inn og ble ikke noe mer skeptisk av å runde veggen og se dem. Fant seg fort til rette på valpeteppet sitt fra oppdretter, og skepsisen til den eldre valpen ved siden slapp fort taket. I løpet av de 1.5 timene vi var der var han akkurat passe avslappet, interessert, nonchalant, gira og rolig i de riktige situasjonene. Rolig og avslappet på teppet og i fanget, observerte sånn passe nysgjerrig, ignorerte sånn passe nonchalant. Passe ivrig på gulvet. Tok alle godbiter og lekte selvsikkert og ledig.  Speilet var en utfordring. Han likte ikke å se oss i speilet hjemme i tussmørket i går, det snudde han seg bare bort fra, så det måtte vi utfordre i dag. Initielt virket han helt kewl med det, men ryggen var krum og halen stiv inntil beina i en 15 sek tid mens han stod med siden til det nylig introduserte speilet med dobbelt sett av eldre/større, fremmede hunder, to av meg og et slags spøkelses søsken(?) på den ene siden, og gomlet frossen kjøttbolle — men ryggen sank, halen og hodet løftet seg og det endte med trygg selvsikkerhet også for speilet. Så trygg og selvsikker at da han på tur tilbake til plassen vår, kanskje 7 meter fra, ble vitne til at en eldre og større valp i forbifarten sniffet på pleddet og veska hans, uten blygsel leverte et tydelig advarselsbjeff. Klar beskjed, ikke sjenert foran enda eldre og større hunder, om at det pleddet og den veska der, det var hans private eiendom, altså. Ingen videre dramatikk av det, kun assertive om sine egne greier og fullstendig kewl med det da den andre valpen trakk seg unna.  Alt i alt veldig fornøyd
    • Riesenschnauzer. Kjempesvær ifht en labrador på samme alder. Prøver nyte at han er valp, men kjenner jeg gleder meg til han blir voksen også
    • Haha! Jeg har stålsatt meg på at puberteten blir et mareritt. Som en idrettsutøver visualisert og øvd på å puste med magen og messe: "Det er en fase, det går over, det er en fase, det blir bra," som et mantra for å holde fokus på at det ER lys i enden av pubertetstunellen. Tiden frem til puberteten handler om å forberede og forebygge og ha et godt utgangspunkt for å komme gjennom det og lande på når testosteronet normaliserer seg.
    • åh gratulerer:) Er det labrador? Jeg er valpesyk, noe som er merkelig i og med at jeg har unghund🤪
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...