Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Tromsø

SFX

Recommended Posts

De pleier være tidlig ute med dommerlistene i Tromsø hundeklubb.

Men de er ikke klare pr i dag ser det ut som.

Tror nok de er rett rundt hjørnet.

Litt kjedelig dommer for Hampus.

Liker dommern godt, dyktig mann med godt humør, men har stilt for han i fjor, og skal stille for han på den Svenske gårdisspesialen 1 august.

En for meg ukjent dommer for Linus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke reise til Tromsø, nei. Ikke akkurat spennende dommere, verken på akita eller shiba.

Tror ikke det blir mange utstillingere i år gitt.. Litt synd ettersom veteranshibaen min er i god form nå. (var 11 år i februar)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, vi er med! :innocent: Jan Roger Sauge dømte på spesialen hvor vi ikke var med, så nå drar vi oppover i spenning. Ut i fra BIR/BIM-bildene (for ikke å snakke om BIS som var samme som BIR springer) å dømme, så kan det godt hende han liker Tulla; de har mange likheter, og mange av de samme feilene (så vidt man kan se fra et par bilder i alle fall). *krysse fingre* Håper Tromsø HK kommer med en spennende dommer også. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke reise til Tromsø, nei. Ikke akkurat spennende dommere, verken på akita eller shiba.

Tror ikke det blir mange utstillingere i år gitt.. Litt synd ettersom veteranshibaen min er i god form nå. (var 11 år i februar)

Blir vel de samme 10-12 som det alltid er her Nord...

Kommer skjelden shibaer fra andre steder i landet hit, og det er trist.

Kjenner ikke til denne dommern, og Linus er neppe i topp pels.

Men vi mangler fortsatt det store CERTET da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvorfor NKK aldri klarer å ha dommere for LP/AG klart når de legger ut lister... Det vanlige er jo at disse publiseres etter påmeldingsfristen har gått ut :innocent:

Jeg reagerer på det samme. Og enda verre er det at resultatene på ag7LP fra NKK Harstad ikke er kommet enda, og det var i april!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer på det samme. Og enda verre er det at resultatene på ag7LP fra NKK Harstad ikke er kommet enda, og det var i april!

Pleier de noengang å komme da??? Syns det alltid står at de skal komme senere, men dukker aldri opp. *Irriterer seg over at NKK bare tenker utstilling*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvorfor NKK aldri klarer å ha dommere for LP/AG klart når de legger ut lister... Det vanlige er jo at disse publiseres etter påmeldingsfristen har gått ut :innocent:

Jeg irriterer meg mest over at de faktisk tar fra oss retten til å få penger tilbake ved dommerendring ved å holde på sånn. Ved å publisere dommer først på pmen, slik de har gjort endel i det siste, har vi jo ingen mulighet til det - slik utstillingsfolket har. *sukke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel de samme 10-12 som det alltid er her Nord...

Kommer skjelden shibaer fra andre steder i landet hit, og det er trist.

Kjenner ikke til denne dommern, og Linus er neppe i topp pels.

Men vi mangler fortsatt det store CERTET da.

Nå har jeg kjørt til Tromsø en gang, og da lovet jeg meg selv at jeg aldri skulle gjøre det igjen... Det var det året det snødde så j*****....

Komplett galskap, kjøre alene til Tromsø på hundeutstilling. Stilte bare på NKK også. Og bare Eikou akita, men hun ble BIR, da, og plukket ut til semifinalen i gruppa...

Og årets dommere er helt uaktuelt å reise for, uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer det vanligvis mange folk fra østlandet/sør i landet på NKK Tromsø? Kommer det masse svensker? Varierer dette i forhold til hvilken rase det er snakk om kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer det vanligvis mange folk fra østlandet/sør i landet på NKK Tromsø? Kommer det masse svensker? Varierer dette i forhold til hvilken rase det er snakk om kanskje?

Mange og mange, på min rase er det alltid en håndfull østlendinger, noen finner og kanskje en svenske - men det kommer alltid mest finner til Tromsø. De kjører gjerne fellesbuss, og Tromsø er det nærmeste for mange av dem. Raseoversikt har jeg ikke, men kan du ikke sjekke på DogWeb hva som har vært i Tromsø de siste tre-fire årene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig lyst - mest fordi jeg bodde i Tromsø i mange år. Tror ikke Gullet har allverdens å stille opp med mot finner, svensker og "søringer" - men man vet jo aldri... Synes selv hun blir finere for hvert år som går, så kanskje jeg bare skal vente til hun blir veteran... er jo bare fire år til ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innen noen raser er det en del tilreisende, Svensker, Finner og en og annen fra sør i landet.

Men om man ser på mine to raser så har det vel vært et par gårdiser fra Sverige, men kan ikke huske å ha sett en eneste Shiba som jeg ikke ser på alle utstillinger her nord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan mest sannsynlig komme :aww: Men jeg lurer på; Hvordan i alle dager hilser man på soniser, og hvodan kjenner man dem igjen? :)

Du går bort og sier "Hei, er du xxxx fra sonen? Jeg er Eva&Embla... Har du stilt noe i dag? Hvordan gikk det?" og så er praten i gang. Soniser kjenner man igjen på bikkja, stort sett. :) Eventuelt kan du jo stikke innom hjemmesidene til de som skal dit og se om du finner et bilde der, så veit du omtrent hvordan de ser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...