Gå til innhold
Hundesonen.no

Stille styrken på blitsen


Mari

Recommended Posts

Åssen gjør jeg dette? Har ikke brukermanualen på en plass jeg kan erindre, og en gjennomtitting på menyene på kameraet ga ingen aha-opplevelser det heller.

Jeg bruker jo aldri blits fordi jeg synes bildene blir så stygge med den der popup greia. Men det går kanskje an å stille på?

hm. me wonders.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det innpå den vanlige menyen, kan stille den en god del opp og ned. Men hvis jeg skal bruke blitzen må jeg bruke en hjemmelaget reflektor som skyver blitz-lyset i veggen eller i taket - ellers får bare mine hunder røde øyne.. >_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit papp har jeg brukt til nå men det finnes sikkert bedre ting å bruke enn det også. :)

Jeg trykker på meny-knappen på kameraet mitt (til venstre for skjermen på mitt kamera), blar igjennom menyen til jeg kommer til en meny som består av AEB, blits komp. (det er denne du er ute etter), Hvitbalanse, WB komp, Egendefinert WB, Fargerom, Paramteter.. Litt vanskelig å forklare, vet jo ikke om du har samme menyene som jeg har :)

Men blits-komp tingen er den som stiller blitzen. Jeg har en sånn linje med prikker hos meg hvor jeg kan flytte en strek under prikkene opp og ned på skalaen liksom.. HEHE, vanskelig å forklare :D

EDIT: Der kom Julie meg i forkjøpet med en forklaring på norsk, det var bra *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øøøh, jeg får ikke opp noen slik meny jeg... I don't get it. :)

vet jeg at det er et eller annet jeg går glipp av, for jeg finner ikke funksjoner som jeg har plundret med før. Sooo confused! Gawd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. jeg fant ut av det. Jeg er en dumbass. :) Så ikke at kameraet stod på auto jeg, og da forsvant jo en haug av menyene inne på menyen min. *klaske panne* Sånn går det når man ikke følger med! :)

Og i tillegg: Ene knappen oppe ved avløseren styrer både ISO og styrken på blitsen. Sehr praktiche.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...