Gå til innhold
Hundesonen.no

Mensen

ipadda

Recommended Posts

Skrevet
Ingen forskjell... bare at uka før... ukene før kanskje, så blir alle rundt meg helt teite. De skjønner absolutt ingenting! :icon_redface:

Hehehe, jepp, akkurat sånn er det her også! Snodige greier.

Skrevet

Sliter ikke med pms i hvert fall.... :| Men jeg får vondt/øm i magen i dagene før... så da vet jeg hva som er på gang...

Men er verken hissig eller noe sånn, verken før eller etter.... :|

Skrevet

Nja, jeg blir ikke så hissig. Men jeg får veldig, veldig, veldig, veldig lyst på litt ekstra mye sjokolade... :|

Sliter ikke med PMS, jeg er like humørsyk alltid :|

:| Me to! :|

Skrevet

Jeg er vistnok ett PMS-Monster... og hvertfall når jeg gikk på pillen.... pføy, tror jeg ikke noe på, jeg er jo bare glad og fornøyd hele tiden! :|

Skrevet

Jeg er helt psykopat i forkant. Store smerter har jeg også, og har opplevd å besvime noen ganger. Jeg blir overfølsom og føler at alle er ute etter å være slem med meg :| Blir superfornærma over hver minste kommentar. Jeg blir også hissi og direkte sur. Et monster uten like. Stakkars de som er i nærheten når jeg er sånn egentlig *ler*

Skrevet

Alle er veldig teite, og særlig samboeren. Han er virkelig helt stokke teit og håpløs, han :| Jeg er et hormontroll, og flyr i flint for den minste ting. Og når så gubben ikke skjønner hva jeg fyrer meg opp for, så blir det enda verre. Teite manneslask, altså :|:|

Skrevet

Uka før er jeg eksplosiv. Får en halv Bh størrelse større og er generelt uggen både fysisk og psykisk.

Har merket det utrolig godt etter jeg fikk Bonnie.

Går fint med gåpenttrening helt til siste uka før mensen. Da er tålmodigheten spylt ut av vinduet og jeg tilter hvis hun ikke hører. Ergo. Ingen gåpenttrening den uka :|

Skrevet

Jeg kan begynne å grine av ingenting, og temperamentet er ganske skiftende - fra glad og fornøyd til grinete og irritert. Også får jeg vondt i både bryst, mage og rygg... :|

Skrevet

Var helt håpløs før.. Innhalerte sjokolader, potetgull og junk i all mass, eksploderte for ingenting, gråt bare noen så hardt på meg, sånn ca annenhver mnd så kastet jeg opp i smerter osv. Jepp, skikkelig sjarmtroll :|

Men det er utrolig hva akupunktur kan gjøre! Nå kan jeg ha litt smerter, men jeg klarer helt fint å fungere uten smertestillende, og jeg tror ikke jeg blir så grinete lengre..!? :|

Skrevet

Uka før merker jeg ingenting, men når den først kommer blir jeg veldig godtesjuk, hissig og blir slapp og sliten..

Skrevet

Ser ut som en oppblåst frosk! Det siste året har jeg vært veldig fysisk syk alle dagene jeg har hatt mensen. Magevondt, vondt i hodet, svimmel, trøtt og apatisk. Dagen før er jeg skikkelig hissig også går det over! hehe.

En positiv ting er at jeg bare har det hver 5 uke. Deilig.

Skrevet

Jeg blir mannevond somregel og er skyldig lunte. Men vet heldigvis om det selv - så prøver så godt jeg kan å begrense omgang med personer som tar seg nær av det.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja, ingen av de du nevner er spesielt enkle å trene eller har lite lyd ihvertfall. Med unntak av whippet og basenji som ikke bjeffer mye, men basenji har ulingen sin. Spanieler luker nok mer hund, og de fleste hunder med underull vil lukte mer enn en puddel. Du kan jo se på de andre vannhundene? Lagotto har hatt mye dårlig gemytt, men portugisisk vannhund er en av mine favoritter som jeg så en del av da jeg drev aktivt med hundesport.
    • Jeg brukte for det meste lek som belønning med puddelen, han krevde en del aktivisering men han begynte ikke å bli destruktiv eller pipete om jeg var litt treg en dag eller to, det var greit. I tilfelle det er interessant har jeg en video av en ekstra lang treningsøkt ute en kveld da han trengte litt ekstra hjelp til å få ut energi. Slikt går helt fint, så lenge hunden ikke sier ifra ved å ødelegge ting 😅   Kan jo hende det blir puddel igjen, men kjekt med input i tilfelle det var noe jeg ikke hadde vurdert. Spaniel var ikke på radaren min, vet ikke om det inntrykket jeg har av dem er helt riktig for meg. Og en tråd jeg fant her inne snakket om at de luktet sterkt for noen, det gjør meg litt skeptisk, lukt er grunn til at jeg ikke ville hatt Golden retriever feks 🫣 Korthår collie så jeg på for en del år tilbake men falt ikke helt i smak. Vurderte også chodsky pes, basenji, lundehund, sort elghund, whippet etc, veldig forskjellige raser med forskjellige behov 😅 
    • Det kommer jo litt på ambisjonene mtp lydighet og sånt også. Hunder som er lette å trene krever ofte også mer aktivisering.  Med labrador er det på godt og vondt mye matfokus, det er et godt verktøy i treningen, men også en utfordring. På samme måte som at mange pudler er kresne og vanskeligere å belønne med mat. Spaniel er generelt også mer matglade, men kanskje ikke så ekstreme som labrador.  Gjeterhundrasene har ofte også en del stress, og gjerne lyd med det.  Korthårscollie er en av de jeg synes er litt annerledes og som er ok hunder på aktivitet, de røyter en god del, men ikke noe pelsstell utover børsting og støvsuging. Jeg er litt usikker på lydnivå der. Men kan være verdt en titt.
    • Takk for svar 😁 Har vurdert labrador ja, men litt redd for at den hadde spist alt den kom over 😂  Har absolutt vurdert puddel på nytt, men fra en annen oppdretter. Jeg gjorde mye research og kontaktet flere oppdrettere da jeg fikk min første, men det endte ikke så bra allikevel. Var også ikke klar over at de brune var kjent for å være ekstra gal. Jeg startet en puddelgruppe i området da jeg fikk ham og vi dro på jevnlige treff der, så vet jo at ikke alle er like ikke, men det var en del av guttene som var vanskelige å ha med å gjøre.. så hadde valgt tispe om det ble puddel, tenker jeg. Springer spaniel har jeg ikke sett noe på, har ikke særlig erfaring med den type hund. Pelsstell går helt greit. Alle har jo noe stell. Puddel var ganske mye innimellom, men det var jo ikke verre enn at jeg bare kunne glattbarbere ham om jeg ikke orket en periode. Har også blitt klok av skade og innsett at jeg må prioritere trening på ro ute 🫣
    • Ah perfekt! Takk skal du ha for heads up! Hadde litt guffen magefølelse. Takk for tips, sjekker ut disse nærmere  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...