Gå til innhold
Hundesonen.no

Noe hunden prøver å fortelle meg ?


Snute

Recommended Posts

Jeg er en smule bekymret... Min høyt elskede Sol (en Golden på 9 mnd) har masse varm pels og syns helt klart at det er varmt i dise dager. Derfor prøver jeg bl.a. å oppmuntre han til å drikke mye (samt bade osv.) Men i dag begynte han å krafse i vannfatet istedenfor å drikke. Han krafset så vanne sprutet, og avsluttet med å snu vannskålen på hodet...

Han gjorde det samme de første dagene han var hos meg (men da var han jo veldig liten å krafset i det meste, dessuten var det mye kaldere).

Er det noe han prøver å fortelle meg ?

Jeg har byttet ut det vanlige vannfatet med en jerngryte så han ikke så lett skal få veltet den, men han fortsetter med krafsingen. Begge forlabbene oppi og "røsk, røsk". Resultatet er jo at vannet skvulper ut av skålen.

Jeg prøver å si nei og fylle på nytt - men snart er det natt, og jeg kan jo ikke risikere at han blir tom for vann i disse varme dagene (og nettene). :icon_redface:

Forslag til løsninger mottas med stor takk !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han har lyst til å bade?

Jepp, det har han nok - han elsker det :icon_redface:

Han har badet flere ganger i dag, men nå er det liksom tid for natt...

Jeg har dusjet ham litt, men det blir jo ikke det samme.

Skulle ønske han forsto at det ikke var så lurt å tømme vannfatet...

Kanskje han liker reaksjonen din når alt vannet søles utover gulvet? :lol:

Tja, han er en liten skøyer :frantics:

Men jeg prøver å ikke vie for mye oppmerksomhet til vannspruten...

Sier rolig nei når han krafser, tørker opp uten å gi han oppmerksomhet - og fyller på nytt vann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

retrievere har vannhundgener. hunden prøver å "bade"/grave dam osv. De inspireres av størrelsen på vannspeilet. jo mindre vannspeil - jo mindre sjanse for at instinktet for vann utløses.

For min del ordnet det seg øyeblikkelig med et smalere vannkar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...