Gå til innhold
Hundesonen.no

Å selge valper på hundeutstilling


Hampus

Recommended Posts

Har vært på utstilling, og der så jeg noe jeg reagerte ganske så negativt på.

Litt i utkanten av ringene var det noen som hadde tatt med seg ei tispe og et valpekull.

Valpene var til salgs, de stod til "framvisning" i en valpegård hele lørdagen.

Tispa var ikke påmeldt utstillinga, de var rett og slett der for å finne valpekjøpere.

Dette synes jeg var drøyt...

Vet at mange reagerer negativt på folk som annonserer valpekull på Finn.no, og lurer dermed på hva andre synes om å selge valper på utstillingsplassen?

Er det bare meg som synes dette er en smule på kanten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umm.. trodde ikke det var lov å ta med tisper med så unge valper på utstilling?? Kommer jo an på hvor unge de var, men jeg tipper de ikke var leveringsklare enda?

Nå er vel folk på utstilling generelt mer interessert i hund enn mange av de som leser på finn, men likevel, jeg synes det var drøyt ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umm.. trodde ikke det var lov å ta med tisper med så unge valper på utstilling?? Kommer jo an på hvor unge de var, men jeg tipper de ikke var leveringsklare enda?

Nå er vel folk på utstilling generelt mer interessert i hund enn mange av de som leser på finn, men likevel, jeg synes det var drøyt ja!

Kjenner ikke til rasen, så det er vanskelig å si om de var leveringsklare.

Men de var ganske store, og veldig aktive, så det var nok ikke langt unna.

Faren med å gjøre sånn er vel at det kan forekomme impulskjøp der kjøperne ikke har tenkt nøye gjennom det å ha hund, og ikke minst om dette faktisk er en rase som passer deres bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt! For ikke å snakke om smittefaren på utstillinger (var de vaksinerte, og burde de ikke hatt to ukers "karantene" før de fikk møte andre hunder da?), at folk kan være spontane (hvem smelter vel ikke for herlige valper?), og mange andre ting. Jeg ville aldri funnet på å kjøpe valp på den måten, men denne oppdretteren syntes tydeligvis det var en smart idè...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt! For ikke å snakke om smittefaren på utstillinger (var de vaksinerte, og burde de ikke hatt to ukers "karantene" før de fikk møte andre hunder da?), at folk kan være spontane (hvem smelter vel ikke for herlige valper?), og mange andre ting. Jeg ville aldri funnet på å kjøpe valp på den måten, men denne oppdretteren syntes tydeligvis det var en smart idè...

Ja ideen er god om man ikke er så fryktelig nøye liksom.

Det er jo bakdelen på utendørs utstillinger, i hvertfall her nord.

Det sjekkes ikke papirer og vaksinasjoner på hundene som kommer inn på området.

Ergo fanges ikke slikt opp.

Selv om "alle" visste at de var der...

Nå angrer jeg egentlig på at jeg ikke sa fra til arrangørene, for jo mer jeg tenker på det jo mer usmakelig synes jeg hele greia var.

Men det er jo lett å være etterpåklok.

Synes for øvrig at det burder være mulig å kontrollere passerende hunder i inngangen også utendørs.

De gjør da det i Sverige, så hvorfor ikke her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Har vært på utstilling, og der så jeg noe jeg reagerte ganske så negativt på.

Litt i utkanten av ringene var det noen som hadde tatt med seg ei tispe og et valpekull.

Valpene var til salgs, de stod til "framvisning" i en valpegård hele lørdagen.

Tispa var ikke påmeldt utstillinga, de var rett og slett der for å finne valpekjøpere.

Dette synes jeg var drøyt...

Vet at mange reagerer negativt på folk som annonserer valpekull på Finn.no, og lurer dermed på hva andre synes om å selge valper på utstillingsplassen?

Er det bare meg som synes dette er en smule på kanten?

Jeg syns det er litt avhengig av hvordan det ble gjort jeg; oM man har ett skilt på valpegården med til salgs-type eller om de var der fordi de hadde bekjente/deleiere/tidligere valpekjøpere hva enn på utstillingen og man kom i snakk med de og de har nevnt at ikke alle valpene er solgt, da er det en annen sak synes jeg. Hvor usmakelig er egentlig avhengig av selgers pågåendhet og pushing emm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er litt avhengig av hvordan det ble gjort jeg; oM man har ett skilt på valpegården med til salgs-type eller om de var der fordi de hadde bekjente/deleiere/tidligere valpekjøpere hva enn på utstillingen og man kom i snakk med de og de har nevnt at ikke alle valpene er solgt, da er det en annen sak synes jeg. Hvor usmakelig er egentlig avhengig av selgers pågåendhet og pushing emm.

hvis det ikke stod sånn "til salgs" plakat kan det ha vært et forsøk på sosialisering av hele valpekullet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ann på hensikten (bli kvitt valper/håp om å finne gode, potensielle kjøpere/sosialisering i samme slengen som man viser at man har valper igjen ovs.) Men er enig i at det kanskje burde være at man tar dem med dersom man har påmeldte hunder til utstillingen - evnt dersom det er en stund siden de var leveringsklare og de har valper igjen, da er det jo flott sosialisering og fint sted å møte evnt valpekjøpere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...