Gå til innhold
Hundesonen.no

Klipping/Stell av hund


Recommended Posts

Skrevet

Jeg ser det er mange her på forumet som spør ang klipping av hund o.l

Det er jo en del her på forumet som klipper både egen og andre raser. Det hadde ikke vært en idè og kanskje limt en tråd øverst et eller annet sted med nick + bosted - slik at noen av disse som trenger hjelp kan kontakte dersom noen fra forumet bor i nærheten? Eller kan kontakte de vedr. spørsmål. Så kan de som ønsker skrive seg på der? Bare en liten idè siden en del har spørsmål rundt dette her inne...?

Skrevet
Jeg ser det er mange her på forumet som spør ang klipping av hund o.l

Det er jo en del her på forumet som klipper både egen og andre raser. Det hadde ikke vært en idè og kanskje limt en tråd øverst et eller annet sted med nick + bosted - slik at noen av disse som trenger hjelp kan kontakte dersom noen fra forumet bor i nærheten? Eller kan kontakte de vedr. spørsmål. Så kan de som ønsker skrive seg på der? Bare en liten idè siden en del har spørsmål rundt dette her inne...?

Støttes :)

Skrevet

Jeg tenker at dette er jo noe som disse personene som regel tar litt betalt for. Da blir jo dette i såfall gratisreklame...

Skrevet
Kanskje det hadde vært en idè å laget et eget underforum for pelsstell?

Ja, det hadde vært kjekt.

Skrevet
Jeg tenker at dette er jo noe som disse personene som regel tar litt betalt for. Da blir jo dette i såfall gratisreklame...

Sant - men jeg tenkte i førsteomgang for hjelpens del. Altså at man setter seg der dersom man kan tenkte seg å hjelpe en og annen, enten via spml på pm, kanskje ved at personen kan møte personen å vise dersom det er ønskelig - så får det jo tilslutt bli vedkommendes sak om h*n ønsker å betale personen for klipp. For min del hadde dette vært for å hjelpe en person som lurer på klipp, tenker ikke på "Er det noen her på forumet som kan klippe min ******* billig?" Men mer "Hvordan skal ******* klippes, er intr i å lære mer" etc.

Men det med underforum for det var kanskje ikke så dumt det heller :)

edit; kunne fint meldt meg til lista for min rase. Har hjulpet flere av oppdretteres valpekjøpere, både med gratis klipp og opplæring.

edit2; Tror ikke alltid det er like lett å finne hjelp dersom man ønsker å lære, det var baktanken.

Skrevet
Sant - men jeg tenkte i førsteomgang for hjelpens del. Altså at man setter seg der dersom man kan tenkte seg å hjelpe en og annen, enten via spml på pm, kanskje ved at personen kan møte personen å vise dersom det er ønskelig - så får det jo tilslutt bli vedkommendes sak om h*n ønsker å betale personen for klipp. For min del hadde dette vært for å hjelpe en person som lurer på klipp, tenker ikke på "Er det noen her på forumet som kan klippe min ******* billig?" Men mer "Hvordan skal ******* klippes, er intr i å lære mer" etc.

Men det med underforum for det var kanskje ikke så dumt det heller :)

edit; kunne fint meldt meg til lista for min rase. Har hjulpet flere av oppdretteres valpekjøpere, både med gratis klipp og opplæring.

edit2; Tror ikke alltid det er like lett å finne hjelp dersom man ønsker å lære, det var baktanken.

Det er dumt å ta slikt på pm, for det kan jo være andre som også har nytte av informasjonen om hvordan rasen klippes.

Skrevet

Jeg er for at vi skal ha en plass der vi kan dele informasjon om klipping og stell av hund. Men jeg er ikke for å ha en liste der mennesker kan føre seg opp for å få gratis reklame.

Vi har hatt flere runder der vi har måtte si nei til brukere som f.eks holder kurs, lager halsbånd og lignende som ikke får lov å reklamere for sine tjeneste, og jeg ser ikke at det er noe forskjell på det og dette.

(silje UTEN moderatorhatten på seg!)

Skrevet

Okei! Jeg tar det tilbake, siden folk ser på gratis hjelp (i hvertfall for min del) som reklame.

Men sikkert fint med et underforum for klipp/pels i det minste :)

Skrevet

Problemet er ikke de som hjelper gratis, men de som vil prøve å utnytte det. Det ER veldig enkelt at slikt fort blir til gratis reklame. F. eks kommer kanskje noen til å kontakte deg og tilby deg penger for å klippe hunden deres mens du lærer bort, og da har det allerede blitt noe du tjener penger på - selv om det var ubevisst.

Underforum for pelsstell er nok mer aktuelt :) Erfaringen tilsier at folk tar kontakt på PM uansett om de lurer på noe :)

Moderator IW

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...