Gå til innhold
Hundesonen.no

Stallogaisa`s Bali


rottmaneier

Recommended Posts

Jeg lagde en valpeventetråd når jeg ventet på lille Bali, men den var jeg litt dårlig til og oppdatere :) Men nå har vi fått henne i hus, så da lager jeg en liten presentasjon av lille pirayaen.

Bali er en dansk svensk gårdshund tispe født 24.3.2009 og hun har 6 søsken (1 søster og 5 brødre). I skrivende stund er hun 12 uker, og en skikkelig ADHD baby! Gjett om hun har mye energi :aww: men hun er jo bare så nydelig, og vi angrer ikke et sekund på valget vårt. Hun flyttet inn til en gigant av en hund og en litt for snill katt, og de 3 har blitt kjempegode venner. Hun er ikke redd for noe, og mor kan bli litt vel bekymret innimellom! Men det går jo som regel bra :)

Planene jeg har for henne foreløpig er utstilling, agility på hobbybasis og kanskje litt spor.

Her kommer det noen bilder av den lille:

DSCF3085.jpg

minsket6.jpg

minsket2.jpg

minsket4-1.jpg

minsket3-1.jpg

minsket2-1.jpg

minsket1-1.jpg

minsket5-2.jpg

minsket2-2.jpg

minsket9.jpg

puppiasele.jpg

DSCF3460.jpg

DSCF3462.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar
Åh, søtingen :aww: Enig i at ho er søtere live! Bilder fra meg kommer snart, i egen tråd, her er noe dere kan forvente dere

IMG_5863.jpg

Ja, Keeper er Demon-dog. :)

hahahaha! gleder meg til flere bilder Camilla! De lekte jo så bra sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Så søt!

Dette ligner da veldig på henne, gjør det ikke? :aww:

DSC097141.JPG

Isåfall har vi kanskje vært på samme valpetreff :)

Jeg var der med berner og welsh :ahappy:

ja, nå så jeg at du hadde skrevet her! hehe.. Ja, det er lille Bali det vettu:) å lille berneren da som klødde så fælt av selen sin :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hehe.. lille søte bamsemomsen vår det :getlost:

Da sees vi kanskje på flere treff ;)

Det gjør vi helt sikkert ;)

Kjempe søt! :lol: DSG er en rase jeg er veldig interessert i, og gjerne vil ha som en neste rase også ;)

ja, de er helt utrolige! jeg angrer ikke et sekund på dette rasevalget. Og hun lærer så utrolig fort, så det er kjempegøy å trene med henne :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Guest janson

Så artig! Var på valpeshowet på Ås i dag og syntes det var noe kjent med ene dsg-navnet. Hadde ingen anelse om at det var Bali! Jeg og mor stod bak dere når boxerne og dere var i ringen, og skravlet på finsk. Fikk jo hilst på Bali også, hun var jammen herlig! Vi ble begge litt forelsket:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig! Var på valpeshowet på Ås i dag og syntes det var noe kjent med ene dsg-navnet. Hadde ingen anelse om at det var Bali! Jeg og mor stod bak dere når boxerne og dere var i ringen, og skravlet på finsk. Fikk jo hilst på Bali også, hun var jammen herlig! Vi ble begge litt forelsket:)

Å, var det deg og din mor som stod bak oss idag ja! Der kan du se, verden er ikke stor :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kritikken vi fikk idag var vi veldig fornøyd med ihvertfall:

"4 mnd gammel tispevalp. søtt uttrykk. skulle ønske litt bedre vinklet front, godt vinklet bak. Velkroppet. Gir et noe langt inntrykk i kroppen. Gode bevegelser og et godt helhetsintrykk!"

Jada, vi vet hun kanskje er litt langbeint, men hun vokser jo i bredden etterhvert som hun blir større :) Da skal vi se at vi får enda bedre resultater :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere i ringen idag, og tok to bilder som jeg kan legge ut her om du vil.

Så stor og fin hun har blitt :rolleyes2:

Ja takk, bare legg ut bildene du :) Jeg fikk ikke sett dere igår, men hørte fra Silje (med bandit og smokey) at det gikk ganske bra? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...