Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva ville du gjort dersom du fikk 10 millioner rett i hånden?


ipadda

Recommended Posts

Jeg ville kjøpt en stor gård med diger tomt, gjerdet den skikkelig godt inn og satt den i tipp topp stand. Bygget driftsbygninger.

Masse kjøretimer for å få lappen fort. Kjøpt bil, en ny en!

Og så ville det vel vært tomt snart. :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt tomt og bygget drømmehuset, gitt litt til familie og litt til veldedighet, og brukt resten på reising :icon_cry:

Du da Tatijana?

Jeg hadde satt 5 av de inn på lukket konto... resten hadde jeg delt om rundt meg. Mormor skulle fått nok penger til å pusse opp hytten, mamma og de skulle blitt gjeldsfrie, jeg hadde tatt lappen, og ja.. rett og slett hjulpet folk jeg er glad i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha finansiert studiene mine og friåret mitt med dem, deretter ville jeg brukt dem til å etablere meg (dvs. kjøpt hus eller leilighet) når jeg hadde følt meg klar for det. Utenom litt reising ville resten ha stått på høyrentekonto for finansiering av ulike ting seinere i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg ville kjøpt materialer til en drømmegård for kaninene, kjøpt kjerre og sele til hesten m,in, kjøpt hestehengerer og betalt foreldrere mine lappen for å kjøre henger, gitt penger til veldedighet og spart resten! :lol: Til jeg blir stor så jeg kan ta lappen og kjøpe et fint hus med stall og diger tomt! :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville brukt de til å slippe den enorme gjelden vi får når vi skal ta over gården, bygget grisehus, bygget ut fjøset, bygget stallen, kjøpt stor og fin firhjulstrekker, og en firhjuling, pluss to hester med alt utstyr. Og da ville det ikke vært noe penger igjen:P Ville forøvrig spart en liten sum til å ta med familien på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hadde betalt masse kjøretimer, tatt lappen også importert meg en heftig bil fra Japan.

Så hadd jeg sikkert kjøpt meg en hest. Masse kurs med hundene.

Gitt en god del til forelderne mine. Gitt masse til de vennene som står meg nærmest.

Resten hadde jeg satt av på en sparekonto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt de i banken og hatt en fet ''årslønn'' i renter hvert år. Så hadde jeg tatt opp lån til svært hundesenter med innendørs kunstgresshall, med bolig på området selvfølgelig.

Åh ja! Du kunne bygd ditt i vestfold, så kunne jeg bygd mitt i Akershus. Jeg har også tenkt på hybler hvor instruktører kan bo, fellesrom til forelesninger og allrom der folk kunne sove over når de var på kurs. Jeg skulle hatt skog med oppbygd runderingsløype, avsatt sporområde og feltområder. Diger ipobane med tilhørende jorde til ipospor, tre baner ute, en av kunstgress som var oppvarmet om vinteren (+ hallen), gress og grus bane. Full agilitybane. To store og ett lite jorde hvor det var sau som kunne gjetes på. Flott anlegg til sauen min. Og jeg kunne klart meg med et lite mursteinshus med hvitt gjerde rundt og masse syriner. Dette leies ut til klubber som vil ha kurs med eksterne instruktører som trengte litt plass. Folk måtte ha betalt for medlemskap, for ett slikt annlegg er jo ikke billig i drift.

Inne hos meg, skulle jeg hatt høner på tunet, katter og mine to hunder. Z og sjybertvalpen min.

*drømme* Tenk å ha penger til å bygge noe slikt da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småbruk med egen hall til agilitybane og ny bil. Småbruket skulle selvfølgelig settes i stand, så jeg fikk alle de småtingene jeg ønsker meg på en eiendom. Finansiere utdannelse for brodern. Resten inn på sparekonto til jeg fant noe lurt å bruke dem på kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt meg hus og bil, satt av litt til mine søte små, gitt igjen mamma og pappa alle pengene jeg har "lånt" av de, og spart resten..

Jeg tror faktisk jeg ville blitt gnien og gjerrig om jeg fikk så mye penger jeg :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk jeg ville blitt gnien og gjerrig om jeg fikk så mye penger jeg :whistle:

Jeg også.

Hadde nok godt litt "bersherk", men jeg hadde nok satt tilnærmet hele beløpet i banken - og gått i å sjekket saldoen hver dag, bare for å se på beløpet (noen som husker den lottoreklamen?) :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville delt med foreldre og brødre, men ville nok tatt den største delen selv :whistle: Men en million til hver hadde vel gått greit :ahappy:

Ellers så ville jeg spart til jeg skal kjøpe hus en gang i fremtiden.

Ja, man kan drømme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OOh, jeg ville betalt ned all gjeld, pusset opp både hus, garasje og fjøs, gjerdet inn hele tomta, kjøpt ei hytte med vakkert spor og jaktterreng rundt, ordnet med en agilitybane, kjøpt en til bil, og tatt meg sabbatsår for å trene hund. Og så gått x-antall kurs, selvsagt. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Som alle andre. Betale ned studielån og bil. Selge bilen og kjøpe en splitter ny en. Kjøpt meg ett lite hus med ikke alt for mange naboer og hage med hundegård.

Reist til Australia og hentet meg en hund/sperm :whistle:

Spandert en tur på famillien og resten på bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg kjøpt meg ett lite gårdsbruk, og sagt opp jobben tvert...

På gården skulle jeg ha jobbet med hunder, og forsøkt å livnære meg på noe i den duren. Resten av pengene hadde jeg invistert i noe som kan gi meg en jevnlig utbetaling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg fått bygd mitt drømmehus.. sukk..

svæææær tomt med masse vovver- hatt basseng til vovvene og folk til å stelle dyra når jeg er dårlig

satt opp konti for mine barn ,

gitt noen kroner til veledighet som har med dyr å gjøre.

Spart masse og muligens en tur til Tyskland/Usa og fått dobbelt sjekka ryggskaden min med mulighet for operasjon

(norge har ikke kunnskap nok om rygg osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedbetalt alle smålån overalt!

Hadde hvertfall kunnet studere uten å bekymre meg for studielånet :whistle: Samt jeg ville nok kjøpt et eget sted å bo, slippe å leie.. en bedre bil ville vært kjekt, men ikke en til 500000,-.

Hadde leid inn en eller annen til hundene for massasje/helsegreier så de kunne vært tipp topp resten av livet.

Så ville jeg spandert en reise med opplevelser på familien min og prøvd å gi litt tilbake til dem som alltid har vært der for meg.

Ser at det er ganske mange av de samme tingene som går igjen her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg først og fremst kjøpt meg en Chevrolet Tahoe, gassdrevet, med dobbeltbur baki til bikkja. Drømmebilen min... :wub: Deretter hadde jeg kjøpt meg et småbruk og pusset opp etter min smak, laget stor hundegård og laget min helt egen treningshall med gress! :wub:

Mamma skulle fått ett hus og en bil, og pappa skulle fått til å betale ned huslånet sitt. I tillegg hadde jeg nedbetalt min mors studielångjeld og hun skulle fått en hel del ekstra bare fordi det er mamsen min. :icon_redface:

Ellers hadde jeg vel latt være å gjøre noe fornuftig et par år og bare trent hund og nytt livet! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt meg en fin/grei bil. Studert uten å måtte at opp studielån. Kjøpt meg en plass å bo, gjerne med masse uteområde. Også hadde jeg spandert en tur for heile familien, men spa og det hele :icon_redface: Flere hunder hadde det nok også blitt, og ikke mye jobbing :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...