Gå til innhold
Hundesonen.no

Eira 1 år!

Guest LeenaM

Recommended Posts

Guest LeenaM

Eira fylte 1 år i går! :icon_cry:Jeg måtte vente med å skrive til i dag, siden jeg har vært borte nå. Er vel ikke så mye mer å si, men her kommer noen bilder... Fra forskjellige datoer. Alle bilder er copyright, hihi..

Valp:

Fotograf, oppdretter Sten Olsson

64467r.jpg

4 dager. Eira er den som blir most av brun valp til høyre i bildet.

2ptb579.jpg

2 uker. Eira er lengst til høyre.

2mgmqtu.jpg

3 uker. Eira er lengst til høyre.

5 uker:

jrxlxi.jpg

ajnqts.jpg

ndwjfc.jpg

Eira til venstre, Era (søster, disse to vi kunne velge mellom) til høyre

2j5b3ah.jpg

hs5jio.jpg

5 uker og 5 dager.

Stoooooooooooooooooooooooooooor:

6rq3ut.jpg

6r3a7k.jpg

*dele opp før data klikker*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest LeenaM

Blir litt feil rekkefølge i bildene, men men...

Valp:

smccn9.jpg

2qx6u1i.jpg

Aww, Eira er operert for navlebrokk

k01y5d.jpg

Aww..

25r1f1w.jpg

Litt store ører i forhold til kroppen? :icon_cry:

2ajvy1y.jpg

Haha!

k3pqp4.jpg

Stor igjen:

6pvivd.jpg

25ytxg7.jpg

33bz603.jpg

112eo92.jpg

15dxba8.jpg

20fyyaf.jpg

if0krq.jpg

zlqdlk.jpg

358s2ug.jpg

Eira driter

ou2n8n.jpg

Hun gjorde det av seg selv *stolt*

2ik7jac.jpg

Bjeffer

2je1jt0.jpg

Gress, nam!

Også gadd vi ikke legge inn flere.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest LeenaM
Hu var nydelig! :P Flere som er glad i gress ja.. :P

Og gratulerer med dagen som var! Hurraaa! ;D

Hehe, gress er livretten!

Ja, hun har vokst, det er man ikke i tvil om!

Gratulerer med overstått STORE Eira :icon_cry:

Vokst, ja :D

Nydelig hun er! :o Har så innmari lyst på en sånn hund en gang i livet...

Gratulerer med dagen! :lol:

:o

Gratulerer med dagen som var Eira! Du er en kjempefin hund og eieren din er kjempeflink til å ta bilder av deg! :o

(Vil bare si at dere ikke må holde igjen hunden i når den svømmer)

Hehe, vi holdt hun ikke igjen. Det er bildet som ljuger litt. Siden jeg holdt fingeren oppå stoppe-knappen, men trykket ikke ned, så hun kunne bare svømme :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. :icon_cry: Men var dte ikke den 16. hun har burdag da? Var det ikke 16. mai du skrev at nå er Eira 11 mnd?

På første bilde er valpene 4 dager, det er tatt 16.6, da blir jo 1 års-dagen ett år minus fire dager etter, altså 12 ... Og det står også i tråden til Eira, at hun er født den 12 ;-)

Nydelig hund du har og gratulerer med 1-års dagen Eira :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei! Jeg har en hannhund på ett år som bruker å legge beinet (altså margbein, nammis) sitt på fanget mitt når vi er i sofaen, og spiser oppå meg. Hva betyr det, er det for at han vil dele eller bare vil ha min nærhet?
    • Jeg synes det kommer helt an på hvor på alvor de tar dette og om de virkelig er innstilt på å ta alle forholdsregler fremover. Hunden skal aldri være løs i hagen eller ute igjen, og eier må ha tilstrekkelig kontroll i bånd med sikret utstyr. Jeg ville hatt en ordentlig samtale med eier, der dere har satt dere ned sammen og diskutert dette uten å gå til angrep, men at du er nødt til å vite at noe lignende ikke skal skje igjen, og om du ser at de gjør det (f.eks har hunden løs eller eier mister bånd) så har du spart på dokumentasjon og vil anmelde.
    • Veldig synd at mange kommenterer uten å kjenne fakta!  NHL og NKK er de to stambokførende organisasjonene i Norge.  Hvorfor noen velger den ene framfor den andre, kan være forskjellig, men for å registrere i noen av registerne, må foreldrene være registrert i et godkjent register og for en del raser er det helsekrav og premiekrav for å registrere valper. Mange hunder er også registrert begge steder, og mange deltar på utstillinger i begge systemene.  Hvis mor er registrert i NHL, kan det jo f.eks være fordi hennes foreldre er registrert der, evt import fra et utenlandsk register anerkjent av Allianz og ikke FCI?  NHL er underlagt Allianz som er en paraplyorganisasjon på linje med FCI, og har medlemsklubber i mange land.  Allianz/NHL  godkjenner raser som ikke er godkjent i FCI, som f.eks Silken Windhound, Alapaha Blue Blood Bulldog og flere andre, men selvsagt kan ikke raser som er forbudt i Norge registreres.  Ifht avl ligger de forskjellige raseklubbers avlsregler til grunn, så valpekull som ikke ville vært godkjent registrert i NKK, vil mest sannsynlig heller ikke kunne registreres i NHL.  NHL har ingen ansatte, men blir drevet av noen ildsjeler som gjør en kjempejobb!  Jeg stiller i begge systemer og stortrives på NHLs utstillinger, der det alltid er lave skuldre og god atmosfære.  Så tro ikke alt du hører, men sjekk selv!   
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...