Gå til innhold
Hundesonen.no

50% eller 100% V&H?


tm100001

Recommended Posts

Takk for innspill.

Jeg fikk inntrykk på butikken at vom var så mettende at de ikke trengte noe mye..

Nå for de like mye mat. (300-350g) Og jeg merker at Milla ikke har det så travelt med maten og kan fint legge igjen noe mat. Mens Zorba ser jeg at det blir forlite, kan er sulten igjen etter et par timer.

Settern forbrenner mye, det meste går over til engeri framfor fett. Valpis har litt lett for og legge på seg.

Hva med 250g vom + 150-200g tørrfor til Setteren og 200g + 150g til valpisen? Vi får vell prøve oss litt fram og se hvor mette de er/legger på seg.

edit:

Begge hundene har et høyt aktivitetsnivå og de blir foret med hill's.

Butikkdama mente de kom til og få utrolig mer energi av for mye vom, siden hill's har mye karbohydrater i seg. Så 100g om dagen + litt tørrfor holde visst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat kjøpt V&H nå og lurer enda litt på foringen. Jeg ble anbefalt og fore på 90% vom og 10 % tør-for.

Men vi har enda en del tørfôr igjen som vi må bruke. Men er litt usikker på hvor mye de skal ha av hver.

Milla (veier vell nå rundt 20kg)

Zorba (18-20kg)

Går det ann og gi begge 100g vom og 100tørfor, eller ??

Det synes jeg høres fryktelig lite ut ettersom anbefalt dosering er 2% av voksen vekt. og regulering etter aktivitet og forbrenning.

Takk for innspill.

Jeg fikk inntrykk på butikken at vom var så mettende at de ikke trengte noe mye..

Nå for de like mye mat. (300-350g) Og jeg merker at Milla ikke har det så travelt med maten og kan fint legge igjen noe mat. Mens Zorba ser jeg at det blir forlite, kan er sulten igjen etter et par timer.

Settern forbrenner mye, det meste går over til engeri framfor fett. Valpis har litt lett for og legge på seg.

Hva med 250g vom + 150-200g tørrfor til Setteren og 200g + 150g til valpisen? Vi får vell prøve oss litt fram og se hvor mette de er/legger på seg.

edit:

Begge hundene har et høyt aktivitetsnivå og de blir foret med hill's.

Butikkdama mente de kom til og få utrolig mer energi av for mye vom, siden hill's har mye karbohydrater i seg. Så 100g om dagen + litt tørrfor holde visst.

100% = 450-550gr V&H

90% + 10% = 45-55gr V&H byttes ut med tørrfor.

også beregner du bare etter det...*for trøtt til å gjøre det for deg akkurat nå*

Jeg fullforer på V&H samt at jeg gir hjerte, bein, haler, labber, lever, krås, nakke osv osv.

Hvor viktig er det at valper som fores 50-50 får valpeforet til V&H? Tørrforet er da selvsagt valpefôr.

Det er ikke så viktig. Det som er viktig er da at du gir nr 25 Laks, hvis ikke burde du gi Valp, dog det er det allerbeste da det inneholder mere protein og mindre fett (husker ikke tallene i hodet nå). Valp ineholder i motsetning til de andre okselever og egg noe som er veldig bra for oppveksten :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...